Kuo skiriasi moterų vairavimas nuo vyrų

Už vairo
Už vairo
  © 123rf.com

Šiuolaikiniame pasaulyje moterys už vairo jau nieko nestebina. Tik požiūris į jas smarkiai skiriasi: vieni mano, kad jų reikia saugotis kelyje, kiti įsitikinę, jog moterys šioje srityje pasiekia daugiau už vyrus. O kaip yra iš tiesų?

Mokslininkai įrodė, kad moterys vairuotojos penkis kartus rečiau patenka į avarijas nei stipriosios lyties atstovai. Ir šis faktas visai paneigia paplitusią nuomonę, jog moteris už vairo pavojinga kitiems eismo dalyviams. Net draudimo agentūros patvirtina faktą, jog vairuojančios damos rečiau patenka į rimtas avarijas, bet užtat joms dažniau prireikia smulkaus techninio mašinos remonto.

Panagrinėkite stipriąsias ir silpnąsias moterų vairuotojų puses.

Iš pradžių nurodysime vairuojančios moters pliusus.

Pirmiausia, reikia paminėti faktą, jog moterys yra dėmesingesnės už vyrus. Jos pastebi ir išanalizuoja kur kas daugiau elementų kelyje ir gali geriau susiorientuoti daugelyje situacijų.

Praktika parodė, kad moterys kur kas rečiau sėda už vairo išgėrusios, o džentelmenai ne visada jaučia tokią stiprią atsakomybę ir mano, kad jų vairavimo meistriškumui „truputis“ alkoholio nepakenks, kas neretai baigiasi tragedija.

Be to, moterys mažiau linkusios į azartišką vairavimą ir riziką. Jos visada stengiasi verčiau „apsidrausti“, kai nėra užtikrintos dėl situacijos saugumo. Vyrai – atvirkščiai – daugiau linkę vadovautis principu: „Kas nerizikuoja, tas negeria šampano!“ Deja, toks požiūris nulemia nemalonumus kelyje.

Moterys nemėgsta lenktyniauti kelyje ir visai nėra linkusios į agresiją už vairo. Vyrai dažniau stengiasi įžeisti kitus eismo dalyvius, pademonstruoti savo sugebėjimus ir automobilio galimybes.

Dabar aptarsime moterų už vairo minusus.

Pagrindinis minusas yra tai, kad moterys dažnai praranda savitvardą avarinėse situacijose. Neretai damos „sustingsta“ nuo šoko, paleidžia vairą ir palieka viską savieigai.

Moterys fiziškai yra silpnesnės už vyrus ir sunkiau pakelia ilgalaikį krūvį. Pavargusiai moteriai reikia daugiau laiko atstatyti jėgoms. Reiškia, pavargusiai moteriai bus sunkiau atlikti sudėtingus manevrus kelyje.

Deja, dauguma merginų dar nesuvokė, kad siauri sijonai ir aukštakulniai bateliai nepagerina kelių eismo. Jeigu šią paprastą tiesą žinotų visos, tai avarijų, į kurias įsipainioja moterys, skaičius gerokai sumažėtų.

Dažnai merginos skiria per daug dėmesio pokalbiams telefonu arba su keleiviais. Vyrams lengviau sekasi susidoroti su vairavimu ir kalbėjimu automobilyje vienu metu.

Moterys prasčiau orientuojasi pagal žemėlapį, tačiau šis trūkumas dabar jau nebėra aktualus. Galima naudotis navigatoriumi ir atsisakyti žemėlapių.

Beje, dauguma vyrų tvirtina, kad moterys net kelyje nori jaustis silpnosios lyties atstovėmis. Jos laukia, kad vyras joms visada užleistų kelią ar bent pademonstruotų taktą. O pačios nėra nusiteikusios demonstruoti mandagumo, kuris šiaip įprastas tarp vairuotojų. Toks nenoras paisyti bendrų taisyklių stulbina vyrus. Dabar jau galima sakyti, kad moterys prisitaikė ir toks jų elgesys – jau praeitis.

Žinoma, vyrai iš prigimties mėgsta geležis ir techniką. Pastebėję kelyje sportinį automobilį, jie sugeba nesusimąstę pasakyti jo modelį ir pagaminimo metus, išvardinti visas technines ypatybes.

Moterys – subtilesnės būtybės, jas veikiau sudomins automobilio priekinio gaubto išlinkimas ar keista ratlankių forma, o automobilio galimybės vargu ar sužadins jų dėmesį. Šios savybės nėra vairuojančios damos trūkumas, tai tik silpnosios lyties suvokimo ypatybė.

Reziumuojant galima pasakyti, kad moteris už vairo nėra nei katastrofa, nei pavojus vyrams, kurie turėtų jų saugotis. Vyrams derėtų pasimokyti iš moterų kruopštumo ir dėmesingumo, o moterims gilinti teorines žinias ir stiprinti ištvermę.