Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai
Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai
  © Organizatoriai

2019 m. kovo 9 d. mados pasaulį sudrebins neeilinis įvykis – legendinė lėlė barbė minės jau 60-ąjį gimtadienį. Įtakingi mados namai bei grožio industrijos atstovai šiai progai ruošiasi ištisus metus. Inicijuodami bendradarbiavimą visame pasaulyje, jie siūlo prisiminti, kodėl „Barbie“ tapo ne tik daugelio kartų vaikystės simboliu, bet ir stilinga mados ikona. Kūrybiškai prisidėti prie šios šventės jau šį rudenį yra kviečiami ir žymūs Lietuvos dizaineriai.

Kaip ir kasmet, „Barbie“ gimtadienio išvakarėse didieji mados žurnalai bei tinklaraščiai diskutuoja, kokie lėlės įvaizdžiai per visus metus buvo patys įdomiausi, stilingiausi bei inovatyviausi.

Nors nuomonių yra pačių įvairiausių, daugelis visgi sutinka, kad juodą ir baltą maudymosi kostiumėlį dėvinti pirmoji „Barbie“, rinkoje pasirodžiusi 1959 m., yra viena iš geidžiamiausių. Beje, ji buvo kurta pagal žymiojo Holivudo modelio Jayne Mansfield portretą.

Lėlė, užkariavusi pasaulį

Apkeliavusi daugiau nei 150 pasaulio šalių, „Barbie“ užkariavo ne vienos kartos mergaičių širdis. Net ir tokios iškilios damos, kaip Condoleezza Rice, Ivanka Trump, yra prisipažinusios vaikystėje žaidusios su „Barbie“.

Per šešis sėkmingus gyvavimo dešimtmečius lėlė-legenda ne kartą keitė savo siluetą, o prie idėjų dirbo garsūs pasaulio dizaineriai bei mados namai.

Nenuostabu, kad „Barbie“ kolekciją šiandien sudaro net keli šimtai skirtingų modelių, už dalį jų kolekcionieriai yra pasiryžę pakloti dešimtis tūkstančių JAV dolerių siekiančias sumas. Ypatingą vertę turi unikalūs, žymių mados namų kurti modeliai.

Pavyzdžiui, australų juvelyro Stefani Centuri sumodeliuota lėlė „Barbie“, seginti vėrinį su rožiniais deimantais, aukcione buvo parduoda už daugiau nei 300 tūkst. dolerių. Ji buvo kurta, siekiant surinkti pinigų krūties vėžio tyrimų fondui. Beje, tokios ir panašios iniciatyvos yra ir toliau sėkmingai plėtojamos visame pasaulyje.


Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai© Organizatoriai

Gali jungtis ir žymūs Lietuvos vardai

Nors kūrybinis „Barbie“ ir žymių pasaulio mados namų bendradarbiavimas vyksta ne vienerius metus, Lietuvoje tokia iniciatyva – pirmoji. Iškilūs šalies dizaineriai turės galimybę prisidėti prie mados istorijos momento, pasiūlydami savo kurtus „Barbie“ aprangos modelius. Nuo spalio 12 d. iki spalio 17 d. kasdien atrinkti Lietuvos dizaineriai gaus po paslaptingą rožiniu kaspinu apjuostą dėžę. Joje – kvietimas aprengti lėlę priimant „Barbie“ iššūkį. Apie savo dalyvavimą jie praneša feisbuke arba instagrame ir tai stebi „Barbie“ atstovai Lietuvoje ir JAV. Jau gavę lėles dizaineriai prisipažįsta, kad dar vaikystėje siuvo šiai lėlei sukneles, dalyvavo įvairiuosiuose konkursuose, yra nagrinėję pasaulio madų namų „Barbie“ aprangos stilius.

Dėl dalyvavimo projekte norintys galės apsispręsti iki spalio 20 d., o jau gruodžio 10 d. turės pateikti savo sukurtus „Barbie“ įvaizdžius. Visus lietuvių dizainerių kurtus modelius bus galima išvysti ekspozicijoje ateinančių metų sausio mėnesį PLC „Panorama“.

Kaip pastebi renginio organizatoriai, ši iniciatyva jau susilaukė ir tarptautinių atgarsių. „Barbie“ kūrėjas, žaislų gigantas „Mattel“ ne tik sveikina, bet ir palaiko lietuvius, prisijungusius prie didžiosios mados šventės.

„Džiaugiuosi galinti dirbti su gilią istoriją turinčiu prekės ženklu. Pasaulis „Barbie“ lėles vertina seniai, tačiau jau ir Lietuvoje pastebiu, kad tėveliai vis dažniau renkasi šią lėlę savo mergaitėms. Beje, didelio susidomėjimo sulaukė ir pirmasis Lietuvoje vykęs „Barbie“ gimtadienis“, – pasakoja „Barbie“ atstovė Laura Jerošenko.

Paklausta, kas ją įkvėpė bendradarbiauti su „Barbie“, L. Jerošenko atsako, kad meilė šiai lėlei užgimė dar vaikystėje. „Turėjau savo vienintelę „Barbie“ lėlę, kurią itin mylėjau ir saugojau. Užuot žaidusi kasdien, ją laikydavau sekcijoje ir išsitraukdavau tik retomis progomis. Net ir dabar beveik ketverių metukų dukrelei jos neduodu kasdien – pažaidžiam ir saugiai padedam. Noriu ją išsaugoti kaip savo vaikystės prisiminimą“, – atvirauja renginio organizatorė.

Įkvėpta „Barbie“, būsimojo lietuvių dizainerių šios lėlės kolekcijų pristatymo L. Jerošenko laukia su dideliu jauduliu. „Pasaulis taip įsitraukęs į „Barbie“ projektą... Labai nekantrauju ir tikiuosi, kad visi pakviesti dizaineriai priims šį iššūkį. Tokiu būdu Lietuva pasveikins ir pagerbs 60 metų istoriją turinčią „Barbie“ lėlę, be to, galbūt tokiu būdu mums ir dar labiau pavyks atkreipti pasaulio dėmesį į save“, – šypsodamasi viliasi akcijos iniciatorė.


Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai© Organizatoriai


Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai© Organizatoriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai

Prie pasaulinės „Barbie“ šventės kviečiami prisijungti ir Lietuvos mados dizaineriai
+4