Nauji „Lietuvos geležinkeliai“: nebaudžiamas piktnaudžiavimas ir įtartini pirkimai tęsiasi?

„Lietuvos geležinkeliai“ – viena svarbiausių šalies bendrovių – ilgą laiką buvo „valstybe valstybėje“, kur buvo piktnaudžiaujama pirkimais, įdarbinami savi, klestėjo korupcija. Nauja „Lietuvos geležinkelių“ vadovybė pripažįsta, kad apie 40 proc. įmonės darbuotojų vienaip ar kitaip galimai yra susiję giminystės ryšiais. Tačiau skaidrumą garsiai deklaruojantys naujieji bendrovės vadovai lipa ant to paties grėblio: jau pirmieji jų vykdyti pirkimai ir įdarbinimai sukėlė įtarimų dėl itin jiems artimų tiekėjų ar kandidatų įžūlių laimėjimų.

Tęsiamos nepotizmo tradicijos

Konkurso būdu nauja „Lietuvos geležinkelių“ Informacinių technologijų centro vadove tapo Eglė Radvilė, kurios tėvas, buvęs valstybės kontrolieriaus pavaduotojas Viktoras Švedas, yra šios įmonės Vidaus audito skyriaus vadovas.

„Turėtų paaiškinti vadovybė, kokia pas juos personalo politika ir kas čia vėl dedasi. Aš mačiau įmonių struktūras, kuriose valdo šeimos, valstybės įmonėse, pavyzdžiui, keletas šeimų, susijusių giminystės ryšiais, užima beveik ketvirtadalį etatų, t. y. valstybės įmonė, na, mes ne Čečėnijoje gyvename“, – piktinasi Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komiteto (NSGK) pirmininkas Vytautas Bakas.


„Be abejo, tai yra rizikingas sprendimas, turime teisę tai žinoti. Taip pat aišku, kad šiuo atveju yra užprogramuotas savotiškas interesų konfliktas“, – pastebi „Transparency International“ Lietuvos skyriaus vadovas Sergejus Muravjovas.

Tačiau naujasis „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius Mantas Bartuška ginasi, kad ši mažą darbinę patirtį turinti pretendentė buvo vienareikšmiškai geresnė nei kiti 64 dalyviai.

„Aš labai džiaugiuosi, kad tai yra ir moteris, kuri prisijungė prie komandos, ne tik vyrai. „Woman go tech“ (liet. moterys renkasi technologijas – Alfa.lt) labai populiaru, bet tikiu, kad mes kartu nuveiksim labai didelius darbus“, – aiškina „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška.

Bedarbių buvusių politikų prieglauda

Nors prie senosios vadovybės „Lietuvos geležinkeliai“ garsėjo kaip prieglauda buvusiems aukštiems politikams, naujoji vadovybė taip pat sulaukė kritikos, nes priglaudė buvusį vidaus reikalų ministrą Tomą Žilinską.

„Tomas yra vienas tik iš komandos narių, tai nėra net pats pagrindinis, jis buvo atsirinktas pagal savo kompetenciją, patirtį, kurią turi daugiau nei 20 metų“, – aiškina „Lietuvos geležinkelių“ generalinis direktorius M. Bartuška.

„Kalbant konkrečiai apie T. Žilinską, tai aš tikrai nemanau, kad tai vienintelis žmogus, kuris galėtų užimti saugos to padalinio darbą. Aš susirinkau dabar informaciją, vien iš krašto apsaugos sistemos pernai į atsargą, į pensiją išėjo 70 žmonių, kurie išmano saugumo sistemą iki panagių, nekalbu apie Vidaus reikalų ministeriją“, – pastebi Seimo NSGK pirmininkas V. Bakas.

Įmonės vadovybėje – draugų būrelis

Yra įtarimų, kad ir pats „Lietuvos geležinkelių“ vadovas karjerą daro dėl artimų ryšių su susisiekimo ministru Roku Masiuliu. Abu jie anksčiau dirbo audito firmoje „Ernst&Young Baltic“, R. Masiuliui tapus „Klaipėdos naftos“ generaliniu direktoriumi, jis pavaduotoju pasikvietė kolegą M. Bartušką, kitus šios įmonės darbuotojus.

„Alfa“ savaitė“

Taip pat skaitykite: