Kelių erelių rojus šalia Lietuvos, arba kodėl mūsų keliuose skraido rusai

Savoje šalyje – savo taisyklės. Šis posakis puikiai tinka kalbant ne tik apie kultūrinius šalių skirtumus, bet ir apie Kelių eismo taisykles (KET). Net ir pačioje Europos Sąjungoje vis dar tik bandoma suvienodinti KET bei baudas už jų pažeidimus.

Už Europos Sąjungos ribų KET skirtumai skiriasi dar labiau. O žvalgytis toli nuo Lietuvos nėra reikalo. Lietuva turi pasienį su Kaliningradu, priklausančiu Rusijai. Rusija neretai vadinama kelių erelių rojumi. Ir ne be reikalo, kadangi KET šioje šalyje tikrai atrodo gerokai liberalesnės nei, tarkime, mūsų šalyje.

Bet šioje vietoje atsiranda ir opi problema. Į mūsų šalį atvykę Rusijos piliečiai kartais tiesiog pamiršta, kad čia galioja visiškai kitokios baudos už KET pažeidimus. Lietuvoje yra fiksuota ir nemažai atvejų, kai automobiliai su valstybiniais rusiškais automobilių numeriais tiesiog skrieja Lietuvos keliais.

Lietuvą norėjo kirsti per dvi valandas

Beveik lygiai prieš metus į Lietuvos pareigūnų rankas pakliuvo rusiškais numeriais padabintas itin greitas ir galingas visureigis „Mercedes G55 AMG“. Tiesa, tuomet prie prabangaus automobilio vairo sėdėjo Bulgarijos pilietis.

Kelių chuligano užmojis Lietuvą kirsti per dvi valandas tuomet baigėsi fiasko – prabangų automobilį „Mercedes G55 AMG“ Rusijos tranzitiniais valstybiniais numeriais vairavęs vyras buvo sulaikytas prie Marijampolės kelyje „Via Baltica“.

Kovo 7 d. rytą automobilį „Mercedes AMG“ vairavęs 27 metų bulgaras pro visus kelio Kaunas–Zarasai–Daugpilis greičio matuoklius praskriejo viršydamas leistiną greitį per 60 km/val., kol buvo sulaikytas kelyje „Via Baltica“, keli kilometrai iki Marijampolės.

143 km/val. greičiu vietoje, kur leistinas 70 km/h greitis, G klasės „Mercedes“ praskriejo pro kelyje „Via Baltica“ eismą kontroliavusių Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnų tarnybinį automobilį. Tačiau tai dar ne viskas.

Labai lengvai išsisuko

Pareigūnai, įtardami, kad išskirtinis „Mercedes Gelandewagen“ gali būti vogtas, persekiojo šį automobilį ir jį sustabdė. Paaiškėjo, kad automobilis buvo varomas iš Latvijos į Lenkiją.

Pirmą kartą vairuotojas „atsižymėjo“ 6 val. 37 min. Zarasų rajone, gyvenvietėje, kur leistinas 50 km/val. greitis, „Mercedes“ pralėkė 104 km/val. greičiu, už 13 minučių šio automobilio greitis buvo užfiksuotas jau Utenos rajone – čia vyras pro greičio matuoklį vietoje, kur leistinas 50 km/val. greitis, praskriejo net 154 km/val. greičiu, o už 29 minučių jau buvo užfiksuotas Ukmergės rajone esančiu greičio matuokliu, pro kurį važiavo leistiną greiti viršydamas 37 km/val.

8 val. 30 min. pro kelyje „Via Baltica“ esantį greičio matuoklį 70 km/val. važiavimo greitį leidžiamoje atkarpoje 27 metų vairuotojas praskriejo 143 km/val. greičiu, kur ir buvo pastebėtas ir sulaikytas Lietuvos kelių policijos tarnybos pareigūnų.

Tuomet dar galiojusiame Administracinių teisės pažeidimų kodekse (ATPK) numatyta, kad teismas imasi bylos tuomet, kai vairuotojas viršija greitį daugiau nei 50 km/val. Šiuo atveju byla buvo perduota Marijampolės rajono apylinkės teismui.

Kadangi bulgaras kelis kartus padarė tą patį pažeidimą, tai, viską sujungus, kelių erelis atsipirko kone pačia švelniausia bauda: Lietuvos biudžetą teko papildyti 289 eurais ir mėnesiui atsisveikinti su vairuotojo pažymėjimu.

Rusijoje baudos juokingos

Tai, kad rusai mėgsta „paskraidyti“ Lietuvos keliais, stebėtis nereikia. Pakanka pažvelgti į šios šalies KET ir viskas tampa aišku. Vienas vairuotojas iš Lietuvos naujienų portalui Alfa.lt neseniai pasakojo, kad, viešėdamas Kaliningrade, buvo prigautas viršijęs greitį.

Už kiek daugiau nei 40 km/val. greitį buvo skirta bauda – tūkstantis rublių. Pavertus į eurus, suma už tokį pažeidimą išties juokinga – 16 eurų. Palyginimui, Lietuvoje už greičio viršijimą 41–50 km/val. tektų atseikėti nuo 170 iki 230 eurų. Skirtumas daugiau nei dešimt kartų.

Kalbant apie greičio viršijimą Rusijoje, už 10–20 km/val. viršijimą galima sulaukti įspėjimo arba 100 rublių (~2 eurai) baudos. Už 20–40 km/val. – 300 rublių (~5 eurai) baudos, 40–60 km/val. 1000-1500 rublių (~16–24 eurai) baudos, už 60–80 km/val. – 2000–2500 rublių (~32–40 eurų) baudos bei teisių atėmimas 4–6 mėnesiams, už daugiau nei 80 km/val. – 5000 rublių (~80 eurų) bauda ir teisių praradimas 6–8 mėnesiams.

Lietuvoje situacija gerokai skiriasi. Už greičio viršijimą iki 10 km/val. skiriamas įspėjimas, toliau:

Greičio viršijimas

Bauda eurais

Teisių atėmimas mėnesiais

nuo 11 iki 20 km/val.

12–30

nuo 21 iki 30 km/val.

30–90

nuo 31 iki 40 km/val.

120–170

nuo 41 iki 50 km/val.

170–230

daugiau kaip 50 km/val.

450–550

1–6

Kuriami anekdotai

Nors rusų vairuotojai neretai būna probleminiai ne tik savo, bet ir svečioje šalyje, visgi situacijos negerina ir vietiniai Rusijos pareigūnai. Internete galima rasti ne vieną straipsnį apie tai, kad Rusijos kelių policijos pareigūnai yra itin korumpuoti.

Teigiama, kad Rusijos „keliukai“ dažnai nevengia nustatyti neteisingų greičio matuoklių paklaidų ir, „nušovę“ net ir leistinu greičiu važiuojančius vairuotojus, pareikalauti iš jų baudų. Rusijos kelių policininkai turi teisę sustabdyti transporto priemones be jokios rimtesnės priežasties.

Kaip rašoma Factsanddetails.com, paprastai užtenka 3–4 dolerių, kad būtų sutvarkyti reikalai ir pareigūnas vairuotoją ramiai paleistų. Kartais tas pats vairuotojas gali būti sustabdomas ir kelis kartus per vieną dieną, nors tam rimtų priežasčių gali ir nebūti.

Apie Rusijos kelių policininkus yra netgi kuriami anekdotai. Pavyzdžiui, viename anekdote pasakojama apie kelių policininką, kuris atėjo pas savo viršininką prašyti didesnio atlyginimo, kadangi „keliuko“ žmona laukiasi. Viršininkas jam atsakė, kad pinigų nėra, todėl atlyginimo padidinti negali, tačiau savaitei gali paskolinti kelio ženklą, ribojantį greitį iki 40 km/ val.

Alfa.lt

Taip pat skaitykite:

Populiariausios naujienos

Susijusios naujienos