Kauno rajone mažėja duobėtų žvyrkelių, daugėja modernizuotų kelių ir dviračių takų

Eismas Kaune (Organizatoriai )

Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu, UAB „Kelprojekto“ specialistai baigia septynis projektus, kurie šiemet turėtų būti įgyvendinti Kauno rajono keliuose. Projektuotojai taip pat imsis rengti dar keletą naujų rajonui skirtų projektų.

Apie tai išsamiai kalbėta Kauno rajono savivaldybės iniciatyva surengtame pasitarime, kuriame „Kelprojekto“ Kelių skyriaus vadovas Benas Berkmonas patvirtino, kad penkiems projektams jau numatyti konkretūs statybų terminai.

Etapais bus tvarkomas kelias Margininkai-Piliuona. Jo ruožą nuo 3,70 iki 5,2 km numatyta rekonstruoti iki šių metų rugpjūčio. Kitos kelio atkarpos (nuo 2,665 iki 3,70 ir nuo 5,20 iki 6,902 km) bus suremontuotos iki kitų metų pabaigos. Šalia kai kurių šio kelio ruožų atsiras pėsčiųjų ir dviračių takai. Eismo saugumui užtikrinti numatytos nuovažos, apsauginiai atitvarai, o ties Dobilijos gyvenviete – greičio mažinimo kalneliai.

Kapitalinio remonto sulauks rajoninis kelias Garliava-Pažėrai-Veiveriai. Kliokiškės kaimo (Garliavos apyl. sen.) gyventojų prašymai irgi buvo išgirsti - kelininkai planuoja šį žvyrkelį asfaltuoti. Beveik 6 km valstybinės reikšmės rajoninio kelio Raudondvaris-Naujieji Bernatoniai-Žemaitkiemis kitų metų gale taip pat turėtų nebedulkėti. Asfaltu bus padengtas ir rajoninis kelias Bubiai-Kvesai.

Projektuotojai turi gerų žinių ne tik automobilių vairuotojams, bet ir dviratininkams. „Kelprojekto" specialistai Lietuvos automobilių kelių direkcijos užsakymu, rengia projektą, pagal kurį 7,47 km ilgio pėsčiųjų ir dviračių takas turėtų sujungti Ringaudus su Kačergine. „Tai – tankiai apgyvendintos teritorijos, kurių gyventojai dažnai važiuoja dviračiais, todėl neabejoju, kad takas bus populiarus“, – pastebėjo B. Berkmonas.

Kitas dviračių bei pėsčiųjų takas turėtų nusidriekti šalia valstybinės reikšmės krašto kelio Vilijampolė-Žeimiai-Šėta (nuo 2,6 iki 8,564 km). Šiame kelyje, primenama rajono savivaldybės pranešime, fiksuojama daug eismo nelaimių, tarp žuvusiųjų ir sužeistųjų dviratininkai ir pėstieji sudaro 17 proc. Dar sudėtingesnė situacija Karmėlavą kertančiame magistraliniame kelyje A6. Dviračių bei pėsčiųjų takas prasidės nuo 8,845 km ir baigsis 12,55 km ties Karmėlavos gyvenviete.

Kelininkai pasiryžę pagerinti saugą ir kelio Kaunas-Jurbarkas ruože, Raudondvario seniūnijoje. Nuo Nevėžio tilto iki pėsčiųjų perėjos taip pat bus nutiestas takas, kuris sujungs Šilelio dviračių taką su Kauno miesto dviračių trasomis. Takas bus įrengtas prie važiuojamosios dalies, ją atskyrus atitvaru. Teritoriją riboja aukštas pylimas, todėl planuojama įrengti atraminę sienelę.

„Kelprojekto“ specialistai ėmėsi sudėtingų techninių sprendinių, kurie galėtų pagerinti eismo saugumą magistralėje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, ties Kumpių kaimu. Šių sprendimų seniai laukia ir Užliedžių seniūnijos gyventojai, ir Kumpiuose įsikūrę verslininkai. B. Berkmonas sakė, kad žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra baigsis šių metų gegužę, tada prasidės projektavimo darbai. Projektuojama teritorija apims magistralės dalį nuo IX forto iki „Senukų" logistikos centro. Projektiniuose siūlymuose - pėsčiųjų viadukas, apjungiamieji keliai, žiedinė sankryža apjungiamajame kelyje, pėsčiųjų takai. Specialistai taip pat turi sumanymų patobulinti ties Akademija ir Ringaudais esantį transporto mazgą, kuris vis dažniau dūsta dėl transporto spūsčių. Šios sankryžos projektavimo darbus planuojama atlikti šiemet.

Kauno rajono savivaldybės mero Valerijaus Makūno įsitikinimu, bendros pastangos duoda gerų vaisių.

„Keliais ir gatvėmis tenka naudotis kasdien, todėl visiškai suprantame gyventojų lūkesčius, kad tie keliai būtų lygesni, saugesni. Kauno rajonas turi milžinišką kelių tinklą, jis kasmet plečiasi: žmonės stato namus, vystosi verslas, atsiranda dešimtys naujų gatvių. Deja, išasfaltuoti visus rajono žvyrkelius neužtektų net ir keliolikos metų savivaldybės biudžeto, jei jį skirtume tik šiam tikslui. Tvirtinant naują savivaldybės biudžetą, dažnai tenka pasukti galvą, kas svarbiau - pusantro kilometro asfalto ar naujas vaikų darželis, kurio taip pat gyvybiškai reikia.

Džiaugiuosi, kad mums sekasi bendradarbiauti su Susisiekimo ministerija, nuolat rengiame bendrus pasitarimus su Kelių direkcijos, „Kelprojekto“ vadovais, – sakė meras, primindamas, jog praėjusį rudenį Raudondvario dvare įvyko transporto specialistų forumas, kuriame buvo pristatyti svarbiausi kelininkų planai regione. – Kauno rajono žmonių vardu norėčiau padėkoti Automobilių kelių direkcijos vadovams, kurie išgirdo mūsų didžiausius prašymus. Smagu, kad pavojinga kelio atkarpa ties Bubių kaimu pagaliau tapo tiesesnė, lygesnė, automobiliai saugiai rieda tarp Ringaudų ir Zapyškio, džiugina šiuolaikiškai rekonstruotas įvažiuojamasis kelias į Kulautuvą. Tik gaila, kad dėl finansinių priežasčių nepavyko įgyvendinti visų planų“, – apgailestavo V. Makūnas.

Tačiau jis neabejoja, kad šiemet bus išasfaltuotas Kvesų žvyrkelis, į priekį judės Karmėlavos Vilniaus bei Ramučių Centrinės gatvių rekonstrukcija, vyks asfaltavimo darbai Taurakiemio seniūnijoje. Kartu su Automobilių kelių direkcija savivaldybė ties naujus dviračių ir pėsčiųjų takus.

Kauno rajono politikai vertina tai, kad Susisiekimo ministerijos vadovai mato didžiules šio rajono logistikos galimybes ir augimo tempus, todėl ateityje tikimasi dar didesnio dėmesio pakaunės kraštui. Žinoma, pati savivaldybė taip pat dės daugiau pastangų, kad Kauno rajone gerėtų vietinės reikšmės kelių būklė.

ELTA

Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.

Taip pat skaitykite: