Naujos KET: sukant į dešinę galima prarasti teises
Visi vairuojantys turbūt jau spėjo pažeisti KET

Spalio 3 dieną Vyriausybė patvirtino naujas Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatas, kurias iki šiol žino tik labai maža dalis vairuotojų. Apie tai galima spręsti apsidairius gatvėse – eismo dalyviai iki šiol važinėja laikydamiesi senų taisyklių, nors, pagal naujas KET nuostatas, už tai gresia piniginė bauda.

Nors kardinalių pasikeitimų neįvyko, tačiau, pagal naujas KET nuostatas, keičiasi įsisenėjusi tvarka – pavyzdžiui, sukant į dešinę, kai dega draudžiamos spalvos šviesoforo signalas, tačiau atlikti posūkį leidžia papildoma žalia rodyklė.

Susisiekimo ministerija skelbia, kad būtent dėl įpratimo ir nuolatinio skubėjimo tokiose sankryžose pastebimas didesnis avaringumas.

Todėl, pagal naujas KET nuostatas, „jeigu sankryžoje ties raudonu šviesoforo signalu pritvirtinta lentelė su žalia rodykle, nukreipta į dešinę, vairuotojams leidžiama sukti į dešinę ir degant draudžiamam šviesoforo signalui, tačiau prieš įvažiuodami į sankryžą jie privalo sustoti prieš kelio ženklą „Stop“ linija“ ir (ar) „Stop“ liniją, jeigu jų nėra, – prieš pėsčiųjų perėją, šviesoforą ir vėl pradėti važiuoti tik įsitikinus, kad tai yra saugu ir nebus trukdoma kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems, kurių judėjimo kryptį jie kerta“.

Ydinga praktika

Iki šiol, sukant į dešinę, kai ant šviesoforo pritvirtinta papildoma lentelė, sustoti nereikėjo, vairuotojai privalėjo „duoti kelią ir nesudaryti pavojaus kitoms transporto priemonėms ir pėstiesiems.“

„Kaip rodo pastebėjimai gatvėse, absoliuti dauguma vairuotojų apie šią naujovę nežino. Manau, būtų tikslinga apie šią naujovę informuoti“, – teigė su naujienų portalu Alfa.lt vaizdo medžiaga pasidalijęs skaitytojas Dalius Santockis.

Skaitytojas šia tema yra parengęs vaizdo įrašą, kuriame informuojama, kaip nuo šiol reikia sukti į dešinę, kai dega draudžiamos spalvos šviesoforo signalas su papildoma lentele.

Vairuotojai gali prarasti teises?

Lietuvos kelių policijos tarnybos Administracinės veiklos skyriaus viršininkas Dainius Šalomskas teigė, kad, matyt, vairuotojai bus baudžiami pagal Administracinių teisės pažeidimų kodekso (ATPK) 124 straipsnio II dalį.

„Kelio ženklų ar ženklinimo nesilaikymas, taip pat vairuotojų pareigų pėstiesiems, išskyrus nurodytas šio straipsnio pirmojoje dalyje, nevykdymas, stovėjimas ant šaligatvio, kai nėra tai leidžiančių kelio ženklų, stovėjimas ant vejos, pėsčiųjų (dviračių) tako arba važiavimas šaligatviu, veja ar pėsčiųjų (dviračių) taku“, – rašoma šiame straipsnyje.

Anot pareigūno D. Šalomsko, už tai gresia bauda nuo 100 iki 300 litų. „Negaliu pasakyti, kad nežiūrėsime, privalome žiūrėti“, – užsiminė D. Šalomskas, esą pro pirštus pirmosiomis dienomis į pažeidimus policija tikrai nežiūrės.

Tačiau, Susisiekimo ministerijos teigimu, šis pažeidimas gali būti vertinamas ir visai pagal kitą ATPK straipsnį, pagal kurį gresia net teisių atėmimas.

„Nesustojus bus taikoma, kad pravažiuota pro draudžiamą signalą, nes pravažiuota pro draudžiamą raudonos spalvos šviesoforo signalą. Pažeidus šią nustatytą tvarką, bus baudžiama pagal ATPK 124 straipsnį“, – teigė Susisiekimo ministerijos Saugaus eismo skyriaus vedėjas Vidmantas Pumputis.

Remiantis nurodytu Administracinių teisės pažeidimų kodeksu, važiavimas esant draudžiamam šviesoforo signalui arba reguliuotojo gestui, nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalauja taisyklės, vairuotojams užtraukia baudą nuo vieno šimto iki dviejų šimtų litų arba gali būti atimta teisė vairuoti transporto priemones nuo vieno iki šešių mėnesių.

Papildomos lentelės – tik iki 2020 metų

Siekiant geresnės situacijos šalies keliuose, nutarta, kad papildomos lentelės sankryžose turi išnykti.

„Atsižvelgiant į dabartinę avaringumo situaciją šalyje, į nuolat pasitaikančius eismo įvykius, kuriuose eismo dalyviai ne tik sugadina savo transporto priemones, bet ir sužaloja, deja, ir mirtinai, kitus eismo dalyvius, mūsų siekis ateityje išvis atsisakyti lentelių su žalia rodykle į dešinę“, – teigė Gražvydas Jakubauskas, Susisiekimo ministerijos Kelių transporto ir civilinės aviacijos politikos departamento direktorius.

Kelio savininkai – savivaldybės – artimiausiu metu atitinkamai turės pritaikyti infrastruktūrą ir eismo organizavimą be papildomos lentelės, teigia Susisiekimo ministerija.

„Žaliųjų rodyklių, leidžiančių sukti į dešinę, naudojimas numatytas iki 2020 m. Manome, kad tai pakankamas terminas pertvarkyti eismo organizavimą taip, kad būtų galima organizuoti eismą be šių rodyklių“, – teigė G. Jakubauskas.

Naujienų portalas Alfa.lt dėkoja skaitytojui Daliui Santockiui už vaizdo medžiagą, taip pat informuoja vairuotojus apie naujas Kelių eismo taisyklių (KET) nuostatas, kurias spalio 3 dieną patvirtino Vyriausybė.

Naujos KET: sukant į dešinę galima prarasti teises

Žalia rodyklė prie šviesoforo
+2