O. Koršunovas su „Žuvėdra“ grįžta į Maskvos teatro sceną

Darja Moroz
Darja Moroz
  © Socialiniai tinklai
Alfa.lt
2020-02-22 11:58


Vasario 28 ir 29 dieną A.P.Čechovo vardo teatras Maskvoje parodys lietuvių režisieriaus Oskaro Koršunovo statytos Čechovo „Žuvėdros“ premjerą. Maskvos meno teatrui (MCHAT‘ui) tai ypatinga pjesė, atsinaujinimo simbolis, kuris atvedė MCHAT‘ą į pasaulinę sceną. Po triumfinio K.S.Stanislavskio ir V.I.Nemirovičiaus-Dančenko pastatymo 1898 metais žuvėdros atvaizdas tapo teatro emblema. A.P.Čechovo 160-ojo jubiliejaus metais „Žuvėdra“ sugrįžta į Maskvos meno teatro sceną. Žinoma, teatrui tai yra didelis įvykis.

Oskaras Koršunovas – vienas iš žinomiausių ir įtakingiausių šiuolaikinių Europos režisierių. Statyti spektaklį jis pradėjo dar praeito šimtmečio paskutinio dešimtmečio pradžioje, būdamas lietuvių režisūros meistro Jono Vaitkaus kurso studentu Lietuvos muzikos ir teatro akademijoje. 1999 metais jis tapo Oskaro Koršunovo teatro įkūrėju ir meno vadovu (nuo 2004 metų OKT – Vilniaus miesto teatras).

Koršunovas –režisierius, statantis klasiką, kuriai suteikia aktualią prasmę, ir šiuolaikinius kūrinius, kuriuose randa anaiptol ne šio momento turinį. Režisieriaus spektakliai ne sykį dalyvavo pagrindinėje Avinjono festivalio programoje ir kitose reikšmingiausiose teatrinėse peržiūrose, o jo sukurtas teatras su gastrolėmis apvažiavo visą pasaulį.

Rusijoje Koršunovas statė spektaklius du kartus: 2005 metais Maskvos teatre „Et Cetera“ išleido A.V.Suchovo–Kobylino „Tarelkino mirtį“ ir 2010 metasi Peterburgo Aleksandros teatre – Šekspyro „Užsispyrėlės sutramdymą“.

Čechovo „Žuvėdra“ – naujas meistro darbas Rusijos scenoje po dešimties metų pertraukos. Meno teatro premjeroje vaidina žymūs artistai: Darja Moroz, Igoris Vernikas, Stanislavas Liubšinas, Jevgenija Dobrovilskaja, Paulina Andrejeva, Kuzma Kotreliovas, Stanislavas Duižnikovas, Svetlana Ustinova, Pavelas Vorožcovas, Jevgenijus Sytyj.

Koršunovas mano, kad teatras turi ne paprasčiausiai atspindėti tikrovę, o aplenkti laiką. Jo „Žuvėdroje“ nėra istorinio dvelksmo. Tai tragikomedija apie kartas, tai teatras be apsimetinėjimų, Kuris išsiskiria lakonišku apipavidalinimu (spektaklio dailininkė – Irina Komisarova), primenančiu skandinavų architektūrą ir šaltą šiaurietišką gamtą, derančiu prie aštrių herojų jausmų sprogstamų proveržių. Režisierius išveda naują „Žuvėdros“ formulę, o ji tuo pat metu pasirodo esanti ir mūsų laikmečio formulė, rašo portalas „Expert.ru“