Problemiškiausios, bet dviratininkams reikalingiausios atkarpos Vilniuje: kada tikėtis gerų dviračių takų?

Dviratis
Dviratis
  © Andrius Ufartas / Fotobankas
Alfa.lt
2019-09-08 08:10

Portalas Alfa.lt atliko vilniečių apklausą apie tai, kokios atkarpos važiuojant dviračiu kelia daugiausia problemų, tačiau yra pačios reikalingiausios.

Apibendrinus apklausos rezultatus buvo kreiptasi į Vilniaus miesto savivaldybės įmonės „Susisiekimo paslaugos“ Tvaraus susisiekimo skyriaus vadovą Antoną Nikitiną. Jis atsakė, kada galima tikėtis miestiečių įvardytų atkarpų pritaikymo dviratininkams.

Šis atkarpų sąrašas skatina dviračių infrastruktūros progresą Vilniaus mieste ir nėra baigtinis. Prie gerųjų pokyčių norintys prisidėti piliečiai gali dalyvauti diskusijose feisbuko grupėje „Vilniaus dviračių takų kuriozai“, prie kurios prisijungia ir už dviračių takų plėtrą atsakingi savivaldybės darbuotojai.

Pranešti apie kitas sudėtingai dviračiu pravažiuojamas atkarpas galima interneto puslapyje Tvarkauvilniu.lt arba susisiekus tiesiogiai su Vilniaus savivaldybės Tvaraus susisiekimo skyriumi.

Sostinėje siekiama įgyvendinti 2014 m. Vilniaus miesto savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintą Vilniaus miesto dviračių takų specialųjį planą (iki 2020 m.) bei praėjusių metų pabaigoje patvirtintą darnaus judumo planą.

Plano tikslai ir uždaviniai yra plėtoti dviračių takus Vilniaus miesto savivaldybės teritorijoje, numatant rišlų pagrindinių Vilniaus miesto dviračių takų tinklą, išskirti prioritetines dviračių takų trasas, kuriose būtų galima rengti dviračių takų techninius projektus ir numatyti dviračių aptarnavimo infrastruktūrą prioritetinėse trasose.

„Esame numatę aiškius prioritetus – pirmiausia sujungti pagrindinių takų tinklą, kuris užtikrintų tankiausiai gyvenamų teritorijų pasiekiamumą, o toliau – jį tankinti įrengiant infrastruktūrą ir toliau nutolusiuose rajonuose, taip pat individualių namų teritorijose.

Šiuo metu prioritetą skiriame pagrindiniams (magistraliniams) takams tankiausiai urbanizuotoje ir daugiausia gyventojų turinčioje teritorijoje įrengti bei esamoms jungtims užtikrinti, o kitas jungtis planuojama įrengti po 2023–2025 m.“, – teigė A. Nikitinas.

1. Kalvarijų g. ruožas nuo Santariškių iki Žaliojo tilto

A. Nikitinas: Kalvarijų gatvėje tarp Santariškių ir V. Gerulaičio g. šiuo metu didžiojoje dalyje atkarpos yra takai, kurių rekonstruoti artimiausiu metu nenumatyta. 2021–2023 m. planuojama užtikrinti arba pagerinti jungtį tarp Ateities ir Didlaukio g. Tarp V. Gerulaičio g. ir Žaliojo tilto dėl siaurų vietų, intensyvaus viešojo transporto eismo artimiausiais metais dviračių takai neplanuojami, tačiau šiemet ir kitąmet bus tiesiami takai per Rinktinės g. užtikrinti jungčiai į Senamiestį bei jau tiesiamas takas Giedraičių g., užtikrinant jungtį į miesto centrą.

2. Savanorių prospektas

A. Nikitinas: Takų tiesimo darbai planuojami 2023 m.

3. Nusileidimas nuo Šeškinės kalno

A. Nikitinas: Įvertinsime dėl dangos (jeigu kalbama apie nusileidimą link Miglos g.) ir, jeigu reikės remonto, tai ir padarysime. Dėl ženklinimo atskyrimo: pastebime, kad paženklinus erdvę dviratininkams, jų greičiai kaip tik tampa didesni, o toje atkarpoje takas yra per siauras patogiai atskirti srautus. Tačiau apie didesnius darbus šioje atkarpoje planuojama svarstyti po kelerių metų.

4. Ukmergės g.

A. Nikitinas: Šiuo metu planuojama rengti visos gatvės pertvarkymo projektą pagal parengtą urbanistinę viziją. Bus tiesiami ir dviračių takai.

5. Antakalnio g. Atkarpa nuo Saulėtekio iki miesto centro

A. Nikitinas: Anatakalnio g. dviračių takai kol kas nenumatomi dėl siaurų erdvių ir siekio išsaugoti medžius. Jau kitąmet planuojama baigti tiesti P. Vileišio g. atkarpą kaip patogią jungtį važiuoti dviračiu į centrą iš Antakalnio. Kartu projektuojama atkarpa tarp Saulėtekio al. ir M. K. Oginskio g. kaip jungtis link P. Vileišio g.

6. Pavilnys – Subačiaus g.

A. Nikitinas: Šiuo metu nagrinėjamos alternatyvos, kaip užtikrinti judėjimą dviračiu iš šios miesto dalies. Dėl mažo atstumo tarp sklypų kyla iššūkių, tad ieškoma būdų, kaip tinkamai ir saugiai užtikrinti važiavimą dviračiu.

7. Šeimyniškių g.

A. Nikitinas: Planuojama tiesti atkarpą  2021–2022 m.

8. Olandų g.

A. Nikitinas: Takai planuojami po 2023 m.

9. Nusileidimas Architektų g. Lazdynuose iki „Litexpo“

A. Nikitinas: Atkarpą iki požeminės perėjos planuojama tvarkyti kitąmet. Iki „Litexpo“ siekiama tvarkyti kartu su tilto statybomis dar po metų.

10. M. K. Čiurlionio g.

A. Nikitinas: M. K. Čiurlionio g. kol kas neplanuojami atskiri dviračių takai – čia eismas organizuojamas bendrame sraute su automobiliais. Kol kas konkretesnių planų dėl šaligatvių tvarkymo nėra.

11. J. Basanavičiaus g.

A. Nikitinas: Dviračių takai Basanavičiaus g. artimiausiais metais neplanuojami – kol kas pagrindinės jungtys nusileisti iš Naujamiesčio planuojamos V. Kudirkos, K. Kalinausko bei Naugarduko g.

12. Dvarčionys  Botanikos sodas

A. Nikitinas: Parengti takų projektiniai pasiūlymai, darbai planuojami 2022–2023 m.

13. T. Narbuto g.

A. Nikitinas: Darbai planuojami kitąmet, šiuo metu vykdomi pirkimai. Pilaitės prospekto atkarpa iki T. Narbuto g. planuojama pradėti įrengti dar šiemet.

14. Vilnius – Trakai

A. Nikitinas: Projektuojamos atskiros jungtys per Fermentų g., vis dėlto ir šiuo metu yra galimybių nuvažiuoti per Kirtimų – Žarijų g. – Ižos g. ir Liepų al. Galvės g. rekonstrukcija, tikėtina, vyks po 2025 m.

15. Fabijoniškės – Šeškinė – centras

A. Nikitinas: 2020–2021 m. planuojama tvarkyti takus S. Stanevičiaus, Fabijoniškių g. Šeškinės susisiekimas su centru planuojamas per naujai pavadintą „Saulės“ skverą ir nusileidimu link Miglos g., o toliau Paribio g. link T. Narbuto g.

16. Verkių g. nuo Trinapolio vienuolyno iki malūno

A. Nikitinas: Dėl reljefo, šlaitų, saugotinų medžių ir atstumų tarp sklypų kol kas takai sunkiai gali būti įrengti. Ieškoma būdų „nuraminti“ ir sulėtinti eismo greitį gatvėje, kad dviračiu važiuoti būtų patogiau ir saugiau.

17. Nemenčinė – Saulėtekis

A. Nikitinas: 5 km darbai yra numatyti su Nemenčinės pl. rekonstrukcija, kuriai laukiama valstybinio finansavimo, kuris kažkada buvo skirtas Vilniaus rajone esančiam keliui. Projektai yra parengti.

18. Geležinio Vilko g.

A. Nikitinas: Geležinio Vilko g. dėl jos intensyvumo takai neplanuojami. Alternatyvos šiuo metu jau įrengimo procese – darbai vyksta įrengiant takus palei Linkmenų g.

19. Žvalgų g.

A. Nikitinas: Žvalgų g. dviračių jungtį tikimasi įrengti 2022–2023 m.

20. Lydos pl., Eišiškių pl.

A. Nikitinas: Planuojama spręsti dėl atkarpų įrengimo po 2022 m.

21. Mindaugo g. leidžiantis žemyn pro Tauro kalną

A. Nikitinas: Takas neplanuojamas dėl reljefo. Pagrindinės jungtys nusileisti iš Naujamiesčio planuojamos V. Kudirkos, K. Kalinausko bei Naugarduko g.

„Planuojama, kad per artimiausius 4 metus nemaža dalis iš punktyru pažymėtų takų bus tvarkoma: www.vilniustransport.lt/dviraciu_zemelapis. Detalesnį žemėlapį su planais visai netrukus planuojame paskelbti Maps.vilnius.lt“, – pridūrė A. Nikitinas.