Ilgametis F1 balsas – apie būsimo sezono intrigas, slogų R. Kubicos sugrįžimą ir lietuviškas transliacijas
Interviu

Robertas Kubica, Lewisas Hamiltonas, Charles'as Leclerc'as, Sebastianas Vettelis
Robertas Kubica, Lewisas Hamiltonas, Charles'as Leclerc'as, Sebastianas Vettelis
  © SCANPIX

Beveik keturis mėnesius trukęs „Formulės 1“ gerbėjų laukimas baigtas. Jau šį savaitgalį bus duotas startas 2019-ųjų metų sezonui, kurio uždanga tradiciškai pakils Melburno trasoje Australijoje.

Nors komandų rikiuotė per tarpsezonio laikotarpį nepakito, lenktynininkų judėjimo, prasidėjusio dar praėjusį rudenį, netrūko – prie F1 bolidų vairų šiemet debiutuos trys nauji pilotai, dar trys grįžo į lenktynes po pertraukos, o bent šeši lenktynininkai pakeitė komandas ir 2019-aisiais atstovaus jau kitam gamintojui nei pernai.

Čempiono titulą šiemet vėl gins keturiuose iš paskutinių penkių sezonų nugalėtojo trofėjų iškovojęs Lewisas Hamiltonas, apskritai sieksiantis jau šeštojo pasaulio čempiono titulo, leisiančio jam pagal šį rodiklį įsitaisyti antroje vietoje F1 istorijoje bei vos per vieną trofėjų priartėti prie legendinio Michaelio Schumacherio, kuris per savo didingą karjerą susišlavė net septynis titulus.

Pagrindiniu brito, vairuojančio „Mercedes“ bolidą, varžovu, kaip jau tapo įprasta, laikomas Sebastianas Vettelis iš „Ferrari“. Vis tik vokiečiui šiemet pirmiausia teks atlaikyti spaudimą komandos viduje, kur ilgametį jo partnerį Kimi Raikkoneną pakeitė kylanti F1 žvaigždė – 21-metis monakietis Charles‘is Leclerc‘as, pernai užsirekomendavęs prie „Sauber“ bolido vairo.

Kas yra šių metų „Formulės 1“ sezono favoritai, kodėl jam gaila į automobilių sporto karalienės gretas sugrįžusio Roberto Kubicos ir ar Lietuvos autosporto mėgėjams verta tikėtis artimiausiu metu vėl išvysti lietuviškas F1 transliacijas – Alfa.lt pokalbyje su ilgamečiu šių lenktynių komentatoriumi Arūnu Volungevičiumi.


Arūnas Volungevičius (f-1.lt nuotr.)

Arūnas Volungevičius (f-1.lt nuotr.)

– Pradėkime nuo liūdnesnės gaidos. Ketvirtadienį autosporto pasaulį sukrėtė žinia apie lenktynių direktoriaus Charlie Whitingo mirtį. Kokia buvo jo reikšmė „Formulėje 1“ ir kokie pokyčiai laukia šio sporto po brito netekties?

– Nežinau, ar tai bus susiję su pokyčiais. Žinoma, tokį žmogų, kaip Charlie, reikės kažkuo pakeisti – atitinkamai reikia ir tvirto žmogaus, ir galinčio priimti greitus sprendimus nepaisant spaudimo. Visgi manau, kad žmonių resursai planetoje, o tuo labiau tokiame brangiame sporte, yra dideli ir tai neturėtų sukelti didelių problemų.

Kita vertus, Ch. Whitingas yra sunkiai pakeičiamas žmogus. Šis žmogus sistemingai ir nuosekliai stiprino „Formulės 1“ sporto saugumą – tai liečia ne tik trasų modifikacijas, pačių lenktynių proceso eigą, bet ir F1 bolidų saugumą.

Vienas paskutinių jo pakeitimų saugumo linkme buvo labai gerai matomas ir žiūrovams – tai „Halo“ vairuotojo galvos apsauga, kuri lenktynėse privalomai naudojama nuo praėjusio sezono pradžios.

– Vis dėlto Ch. Whitingo figūra lenktynininkų ir sirgalių nebuvo vertinama vienareikšmiškai – daugelis jį kritikavo dėl pernelyg didelio atsargumo ir nepopuliarių sprendimų.

– Jis buvo žmogus, kuriam tekdavo lenktynių metu priiminėti sunkius sprendimus, kai kildavo kažkokios situacijos. Dėl to žiūrovai, matydami per ilgai užsitęsusį saugos automobilį, nebūdavo labai laimingi. Ch. Whitingui dėl to buvo kabinama daug „ožių“. Kita vertus, jis buvo atsakingas už tai, kad neįvyktų tokie įvykiai, kaip dar visai neseniai nutikusi jauno ir talentingo lenktynininko (Juleso Bianchi – Alfa.lt) mirtis po avarijos Suzukos trasoje lietaus metu.

Ch. Whitingui reikėjo daryti ir kompromisus, ir kartu priimti labai sudėtingus sprendimus. Aš suprantu, kad tokio žmogaus kažkas gali ir nemėgti, bet žiūrint plačiau – jo indėlis yra neįkainojamas. Manau, kad šioje pozicijoje yra reikalingas būtent tokio tipo žmogus – turintis greitą orientaciją ir sugebantis priimti sprendimus, kartais ir nepopuliarius, bet reikalingus tokiam pavojingam sportui.

– Kalbant apie prasidedantį sezoną, šiemet bolidų charakteristikos, panašu, ženkliai nepakito. Kaip tai pakeis jų greitį ir manevringumą lenktynėse?

– Didelių pasikeitimų nelabai įgudę žiūrovai net nelabai pastebės. Didžiąja dalimi jie skirti tam, kad vaizdas lenktynių metu būtų įdomesnis.

Šnekant detaliau, padidintas degalų limitas vienerioms lenktynėms – vienas automobilis per jas galės sunaudoti nebe 105, o 110 kg kuro. Tai atlikta tam, kad lenktynininkai mažiau būtų toje stadijoje, kai jie taupo kurą. Vis dėlto tas taupymas dažniau atsitinka ne dėl kuro taupymo, o dėl komandų strateginių sprendimų – mažiau degalų lenktynių starte įsipylęs bolidas turi greičio pranašumą.

Grubiai vertinant 10 kg degalų „kainuoja“ bent 0,3-0,4 sekundės rato laiko. Nežiūrint to, koks yra limitas, kuro starte vis tiek gali įsipilti šiek tiek mažiau, kad būtum greitesnis lenktynių pradžioje.

Geriau matomas pakeitimas yra pakeista priekinio sparno forma ir plotis. Galinis sparnas taip pat tapo aukštesnis ir kiek platesnis, kas ne tik tiesiogiai padidina prispaudžiamąją jėgą, bet ir didesnę įtaką daro greičio skirtumui, kai atidaroma DRS sistema (galimybė tiesiojoje atverti galinio sparno užsparnį – Alfa.lt). Su šiuo nauju sparnu oro pasipriešinimas sumažėja, kadangi užsparnis yra didesnis.

Kalbant apie priekinį sparną, jo pakeitimai orientuoti labiau į tai, kad jis kurtų mažesnį vadinamąjį nešvarų ir sūkuringą orą bolidui važiuojant paskui kitą automobilį. Dėl to lenktynininkai galės arčiau varžovų važiuoti posūkiuose, o tai atvers geresnes galimybes lenkti po to seksiančioje tiesiojoje.

Koks bus šių pakeitimų efektas, dar sunku pasakyti, bet kai kurie pilotai jau minėjo, kad kažkoks skirtumas yra jaučiamas. Galima šiek tiek arčiau važiuoti varžovų posūkiuose. Bet kadangi priekinis sparnas daro labai stiprią įtaką viso bolido aerodinamikai, visos kitos automobilio dalys oro sraute seka paskui priekinį sparną, tai to sparno konfigūracija darys įtaką ir visų kitų aerodinaminių sistemų veikimui. Dėl to tokie priekinio sparno pakeitimai yra labai sunki užduotis komandoms, jų tyrimo grupėms, siekiant adaptuotis prie jų. Norima pasiekti, kad bolidas ir turėtų mažą pasipriešinimą, ir efektyviai išnaudotų oro srautą tiek aušinimui, tiek prispaudžiamosios jėgos generavimui.

– Pereinant prie prasidedančio sezono intrigų, priekyje veikiausiai ir vėl matysime „Mercedes“ ir „Ferrari“ komandas. Testuose Barselonoje pajėgiau atrodė italų komanda, tačiau per treniruotes Australijos trasoje greitesni jau buvo vokiečiai. Ar jau galima daryti išvadas apie komandų pajėgumus?

– Kol kas tikrai sunku spręsti. Žiemos testų metu matėme kitokį vaizdą nei Melburne, bet vėlgi, trasos skirtingos. Kita vertus, žiemos testai vyko Barselonoje, kur yra kiek labiau reprezentatyvi trasa, tačiau temperatūros ten buvo labai žemos.


Lewisas Hamiltonas

Lewisas Hamiltonas© SCANPIX

Bolidų pajėgumui didelę reikšmę daro padangų darbas, o Australijoje temperatūra yra visai normali – šeštadienį per kvalifikaciją ji turėtų būti net dar aukštesnė. Aukštesnė temperatūra gali daryti labai didelę įtaką bolidų pajėgumams.

Albert Parko trasa Melburne nėra labai reprezentatyvi. Ji, žinoma, parodys šiokį tokį komandų pajėgumą, bet tai nebūtinai bus tai, ką mes matysime, kai lenktynės atvažiuos, pavyzdžiui, į Kinijos trasą, kuri gerokai labiau atspindi viso sezono trasų tendencijas.

Bet visgi – treniruotės rezultatai nėra reprezentatyvūs. Iš jų galima spręsti, kad „Mercedes“ bolidas yra greitas, bet kad „Ferrari“ nuo jų atsilieka 0,7 sek. – to tikrai teigti negalėčiau. Tą pamatysime rytojaus kvalifikacijoje, kai išvysime, koks realus skirtumas vyrauja tarp komandų.

Įtariu, kad ir „Ferrari“ turėtų būti žymiai arčiau, ir „Red Bull“ bus arčiau. „Ferrari“ šiandien turėjo nemažai problemų su padangomis, o austrų komanda turi daug bėdų su bolido derinimu. Tas vaizdas šeštadienį pasikeis ir neabejoju, kad „Ferrari“ greitis bus labai panašus kaip pernai – jie turėtų būti labai arti pagrindinių savo varžovų. „Red Bull“ taip pat stengsis būti kaip įmanoma arčiau ir galbūt bus tokių trasų, kuriose jie taps tiesioginiais konkurentais minėtoms komandoms.

– „Mercedes“ ekipoje yra tarsi aiškus lyderis – Lewisas Hamiltonas, o „Ferrari“ gretose prie Sebastiano Vettelio prisijungė ir jaunasis bei talentingasis Charles‘is Leclerc‘as. Ar nepakiš italams kojos tai, kad dėl titulo gali imti varžytis net du jų pilotai, imsiantys atiminėti vienas iš kito taškus?

– Suprantu abejones, bet lazdą galima matyti iš dviejų galų. Vienas lyderis leidžia komandai koncentruoti dėmesį būtent tam pilotui, o kitą skirti daugiau pagalbinėms funkcijoms, bet jeigu turi du stiprius lenktynininkus ir greitą bolidą bei finišuoji pirmoje-antroje vietose, tai tam lyderiui, finišavusiam už dviejų kitos komandos, šiuo atveju „Ferrari“, pilotų tikrai nuo to nebus geriau. Galima sakyti, kad tokiu atveju jis tik įgytų papildomą konkurentą, jei tik „Ferrari“ bolidas bus konkurencingas.


Ferrari pilotai

Ferrari pilotai© SCANPIX

O įspūdį apie Ch. Leclerc‘o greitį ir talentus buvo galima susidaryti jau debiutiniame jo praėjusiame sezone, kai jis atstovavo „Sauber“ komandai.

– S. Vettelis sykį jau pralaimėjo tiesioginę akistatą jaunesniam komandos draugui, kai nusileido Danieliui Ricciardo „Red Bull“ gretose. Ar jus nustebintų, jei ši istorija pasikartotų ir esant vienoje komandoje su Ch. Leclerc‘u?

– Kad Ch. Leclerc‘as pranoktų S. Vettelį, turėtų susidaryti tam tikros sąlygos, kaip tai nutiko Vettelio-Ricciardo atveju 2014-aisiais. Tada „Red Bull“ bolidas nebuvo labai konkurencingas ir tai, galima sakyti, atėmė S. Vettelio sparnus – jam trūko motyvacijos, o D. Ricciardo tai buvo galimybė parodyti labai gerus rezultatus ir nustelbti savo labiau patyrusį komandos draugą.

Nemanau, kad dabar „Ferrari“ komandoje yra tokia situacija, jog S. Vetteliui trūktų motyvacijos ir jis galėtų lengvai pasiduoti Ch. Leclerc‘ui, kad ir koks talentas jis bebūtų.

Startiniai šių pilotų „parametrai“ yra labai panašus, bet jaunam lenktynininkui bus labai sunku atlaikyti keturiskart pasaulio čempiono spaudimą, nepalūžti ir bandyti kovoti kaip lygus su lygiu. „Ferrari“ pilotų tarpusavio kova – didelis išbandymas Ch. Leclerc‘ui, bet kartu ir labai įdomi tema šiame „Formulės 1“ sezone.

– Praėjusio sezono pabaigoje netrūko S. Vettelio klaidų trasoje, kurias daugelis priskyrė jo psichologijai ir neatlaikytai konkurencijai prieš L. Hamiltoną. Ar tai buvo daugiau atsitiktinumas, ar galima tikėtis kažko panašaus ir šiame sezone?

– Be abejo, varžovų spaudimas daro didžiausią įtaką tokioms klaidoms, kurios pasipylė S. Vettelio važiavime pernai. Bet negalima visko versti vien tik jam – akivaizdu, kad „Ferrari“ bolidas turėjo trūkumų, o S. Vettelis dažniausiai pakliūdavo į tokių įvykių įkarštį, kuriame jam tekdavo labai smarkiai rizikuoti.

Tai tik rodo, kad S. Vettelis, kurį mes socialiniame gyvenime matome kaip labai subalansuotą ir labai apgalvotą žmogų, kovos įkarštyje pasirodo labai karštligiškas ir kartais priima neteisingus sprendimus.


Lewisas Hamiltonas ir Sebastianas Vettelis

Lewisas Hamiltonas ir Sebastianas Vettelis© SCANPIX

Manau, kad L. Hamiltono tikslas pernai toks ir buvo, o šiemet jis neturėtų keistis, jei tik tarp jų užvirs kova dėl titulo. Visos priemonės kovoje yra geros. Manau, kad S. Vettelis pasimokė iš to, tačiau apsunkinti situaciją gali ir spaudimas iš komandos draugo.

Arba jis pasidarys išvadas ir kažko išmoks, arba jis bus sumuštas. Tačiau akivaizdu, kad pernykštės jo klaidos nebuvo vien jo „nuopelnas“ – tai kartu ir „Ferrari“ lenktynių strategijos ir kitos problemos.

– Jei „Ferrari“ komandoje viskas kaip ir aišku, tai „Mercedes“ atrodo vieno žmogaus – L. Hamiltono – komanda. Ar matote bent kokių prošvaisčių tam, kad britui pasipriešintų jo komandos draugas Valtteri Bottas?

– Jam iki L. Hamiltono trūksta ir universalumo, ir sugebėjimų dvikovose, ir lenktynių eigos matymo, kada reikia paspausti ir pan. L. Hamiltonas vis tik yra labai universalus lenktynininkas bei labai stiprus daugelyje lenktynių sričių.

Kad V. Bottas sugebėtų kovoti su britu panašiai, kaip tą anksčiau darė Nico Rosbergas, jam reikia tiesiog išsinerti iš kailio. Bet kol kas aš tokių proveržių suomio karjeroje nemačiau – visko atsitinka, tačiau tai nėra labai tikėtina.

– Kaip vertinate D. Ricciardo sprendimą „Red Bull“ ekipą iškeisti į „Renault“? Ar toks manevras gali pasiteisinti – jei ne šiemet, tai bent per kelerius metus?

– Žiūrint iš šalies, niekada neatrodo teisingas sprendimas, kai pereini iš komandos, kovojančios dėl pergalių, į komandą, kuri kovoja su vidutiniokais. Bet akivaizdu, kad D. Ricciardo sprendimas buvo įtakotas aplinkybių – jis matė labai smarkiai „Red Bull“ ekipoje palaikomą Maxą Verstappeną, kai visas dėmesys, investicijos ir viešieji ryšiai buvo skiriami ir pinami aplink olandą.

D. Ricciardo, rodęs labai gerus rezultatus, jautė, kad nėra vertinamas taip, kaip jo jaunesnis kolega. Su juo nebuvo siejami ir ateities planai – australas jautė, kad bus stumiamas vis labiau į antrojo lenktynininko poziciją, tad D. Ricciardo neturėjo didelio pasirinkimo. Jis turėjo arba pripažinti antrojo piloto statusą „Red Bull“ komandoje, arba ieškotis vietos kitur.

Kadangi „top“ komandose vietos jau buvo užimtos, „Renault“, prieš kelerius metus grįžusi į F1 ir smarkiai investuojanti į komandą, buvo vienintelis pasirinkimas australui. Tai yra bent kažkokia viltis, kad tos investicijos kažkada pradės nešti vaisius ir jis galės jomis pasinaudoti. Matyt, tai buvo vienintelis jo pasirinkimas sprendžiant, ar susitaikyti su antraeiliu vaidmeniu, ar ieškoti savo kelio ir lenktynėse būti lyderiu.


Danielis Ricciardo

Danielis Ricciardo© SCANPIX


Manau, kad D. Ricciardo vis tik yra žmogus su charakteriu ir ambicijomis, tad toks jo sprendimas atrodo logiškas.

 –Kaip manote, kodėl „Red Bull“ suteikė pirmenybę būtent M. Verstappenui? Atrodytų, kad D. Ricciardo rezultatai nedaug kuo skyrėsi nuo jaunojo olando demonstruojamo greičio.

– Labai sunku pasakyti, kodėl taip nutiko. „Red Bull“ komandoje yra tokių įtakingų žmonių, kurie stengiasi likti antrajame plane. Pavyzdžiui, sporto direktorius Helmutas Marko, kuris yra labai politiškas ir impulsyvus žmogus, galbūt pamatė labai neblogas galimybes, siejant viešuosius ryšius su M. Verstappeno karjera.

Lenktynėse Maxas turi nemažai sirgalių, tad galimai dėl to ir buvo pasukta jo keliu, kas po to natūraliai eskalavosi. Ko gero, „Red Bull“, tiek kaip komandai, tiek kaip prekės ženklui, M. Verstappenas yra patrauklesnis variantas už D. Ricciardo.

– „Red Bull“ ekipa šiemet nuo dažnai juos pavedusių „Renault“ variklių perėjo prie „Hondos“. Japonų agregatai pernai „Toro Rosso“ ekipoje jau atrodė patikimesni nei anksčiau, tad ar austrų komanda džiaugsis įvykdytais pokyčiais?

– Kol kas šios „Red Bull“ ir „Hondos“ vedybos atrodo labai gražiai – atrodo, kad abi pusės gyvena tų vedybų medaus mėnesį. Viešojoje erdvėje „Red Bull“ tik palankiai atsiliepia apie savo naują partnerį. Nežinau, ar tai yra tik politika, ar realybė, tą pamatysime tik metų eigoje.

Visgi sprendžiant iš žiemos testų, ir „Hondos“, ir „Renault“ agregatai nustebino savo patikimumu. „Formulė 1“ sulauktų labai gero poslinkio, jei visi variklių gamintojai tiektų labai panašaus galingumo ir patikimumo lygio variklius – sportas tada būtų įdomesnis nei tada, kai pilotai yra priversti startuoti iš rikiuotės vidurio ar galo vien dėl to, kad jų jėgainės yra pakeičiamos prieš lenktynes ar kvalifikacijoje.

– Legendinė „McLaren“ ekipa pastaraisiais metais vilkosi rikiuotės gale. Ar šiemet su karjerą baigusiu Fernando Alonso atsisveikinusi komanda gali pretenduoti į kažką aukščiau nei tik pirmojo dešimtuko pabaiga?

– Praradus tokį lenktynininką, kaip F. Alonso, negalima tikėtis, kad rezultatai dėl to pagerės. Sakyčiau, kad atvirkščiai. Bet galbūt jų bolidas bus geresnis nei pernai, o tai yra visiškai įmanoma.

Žiemos testų metu „McLaren“ neišsiskyrė iš vidutiniokų, su kuriais jiems tenka kovoti, fono. Belieka viltis, kad investicijos į šių metų bolidą, kurias komanda padarė praktiškai paaukojusi praėjusių metų sezoną, atsipirks tokiu būdu.

Kol kas sunku pasakyti, kokia bus padėtis. Žiemą bolidas atrodė normaliai, nors, kai paanalizuoji rato įveikimo laikus per sektorius akivaizdu, kad „McLaren“ šių metų bolidą tobulino mažesnio oro pasipriešinimo ir didesnio maksimalaus greičio linkme. Ar tokia pasirinkta taktika bus teisinga – sunku pasakyti, tą turbūt pamatysime tik sezono eigoje.

Visgi po praeitų metų „McLaren“ žemiau nėra kur kristi, galima tik kilti į viršų.

– Kalbant apie žemiau esančias komandas, į vieną iš jų sėdo ir po aštuonerių metų pertraukos į F1 grįžęs Robertas Kubica. Lenkas atstovaus bene lėčiausią bolidą pagaminusiai komandai, tad jo sugrįžimas veikiausiai nebus klotas rožėmis?

– Labai gaila matyti R. Kubicą grįžtantį į „Formulę 1“ tokioje „Williams“ ekipoje, kai ši komanda yra, ko gero, žemiausiame taške per tą laikotarpį, kokį galime prisiminti. Testų metu „Williams“ už kitą lėčiausią bolidą buvo lėtesnis kone dviem sekundėmis, o panašus skirtumas buvo ir penktadienio treniruočių metu.


Robertas Kubica

Robertas Kubica© SCANPIX

Tai tik dar kartą patvirtina nuogąstavimus, jog „Williams“ nebus konkurencinga komanda šio sezono metu. Talentingą lenką matyti tokiame lėtame bolide bus tikrai labai sunku. Taip atsidavęs ir bandęs sugrįžti žmogus, dėjęs tokias pastangas, atsidūrė tokioje situacijoje, kuri yra nepavydėtina.

– O kaip sunkias operacijas ištvėrusiam lenkui seksis susidoroti milžinišku krūviu, tenkančiu F1 pilotams?

– Nemanau, kad fiziniai jo gebėjimai turės kažkokią įtaką jo, kaip lenktynininko, funkcionavimui. Ir pats R. Kubica, ir komanda šiek tiek perdarė vairą, bolido valdymą, kad jam būtų lengviau adaptuotis.

Lenkas praėjo visus testus, kurių reikalauja Tarptautinė automobilių federacija, ir manau, kad nekyla jokių abejonių dėl galimybių atlaikyti lenktynių krūvį.

Testuose jis važiavo be jokių problemų, tad jo ribotos fizinės galimybės tikrai neturėtų daryti įtakos rezultatams prie vairo.

– „Formulės 1“ vadovai galiausiai priėmė ilgai svarstytą sprendimą skirti papildomą tašką už greičiausią lenktynių ratą, kurį galės gauti tik pirmajame dešimtuke finišavę pilotai. Ar palaikote šį sprendimą?

– Čia galima būti „už“ arba „prieš“, o aš šiuo atveju gal labiau būčiau „prieš“. Nelabai matau prasmės tokiam pakeitimui, tačiau federacija turbūt turėjo kitokią nuomonę priimdama tokį pakeitimą.

Nelabai matau prasmės, kad taškas būtų skirtas už nieką. Mes jau kelerius metus matome, kad lenktynininkai būna priversti važiuoti kaip įmanoma lėtai, kad tik atvažiuotų į finišą savo vietoje. Jie turi taupyti padangas, variklį, pavarų dėžę, kad šie išlaikytų tam tikrą lenktynių skaičių. Niekas labai ir nesivaržė dėl to greičiausio rato.

Paprasčiausia greičiausią ratą užfiksuoti prieš lenktynių finišą, kai bolidai yra lengviausi. Tuomet galima užsidėti minkščiausių padangų komplektą ir bet koks vidutiniokas tokiomis sąlygomis pasieks tą greičiausią ratą.

Jeigu žvelgtume į pernai metų sezoną, turėjome didelę prarają tarp trijų komandų lyderių ir vidutiniokių. Paprastai taip būdavo, kad šeši pilotai iš pagrindinių komandų, jei tik neturi problemų, atitrūksta nuo vidutiniokų per tokį skirtumą, kad šeštas iš tų lyderių likus keliems ratams gali būti sukaupęs jau 40 sek. pranašumą prieš septintąją vietą.

Tokiu atveju jis gautų papildomą progą užsidirbti tašką – užvažiuoja į techninio aptarnavimo juostą, užsideda minkštas padangas ir labai lengvai nuvažiuoja greičiausią lenktynių ratą. Jis tam tiesiog susidaro galimybes.

Nežinau, ar lenktynėse reikalingi tokie „fokusai“, nes jie yra visiškai dirbtiniai.

– Jau kurį laiką šnekama ir apie galimas kvalifikacijos reformas. Ar šeštadienio važiavimų formatas šiuo metu optimalus, o galbūt ir jam reiktų pokyčių, pavyzdžiui, pridedant taškų už sėkmingą pasirodymą?

– Mes jau pergyvenome nemažai kvalifikacijos formatų, tačiau pastaruoju metu laikėsi stabili situacija. Mano požiūriu, ta sistema, kuri galioja dabar, yra gana patraukli ir žiūrovui – ji yra gana aiški, suprantama, o tuo pačiu leidžia greičiausiam pasirodyti geriausiai ir parodyti geriausią rezultatą. Nematau poreikio keisti kvalifikaciją, nes ji yra pasiekusi optimumą.

Kalbant apie papildomų taškų suteikimą, manau, kad tai nebūtų visai sąžininga. Pilotas, iškovojęs „pole“ poziciją ir laimėjęs kvalifikaciją, ir taip stovi pirmoje startinėje pozicijoje per lenktynių startą, o tai yra labai didelis privalumas. Tai ir yra jo apdovanojimas už tai, kad jis važiavo labai greitai kvalifikacijoje.

Reikalavimuose galima parašyti ir tai, kad už pergalę lenktynininkas turi gauti puokštę raudonų rožių, bet nuo to niekas nepasikeis. Jis jau ir taip gauna teisingą atlygį už savo pergalę kvalifikacijoje, kai lenktynėse startuoja pirmas ir turi fantastiškas galimybes jose nugalėti.

– Na, ir pabaigai, daugelį Lietuvos „Formulės 1“ gerbėjų kamuojantis klausimas dėl transliacijų lietuvių kalba. Ar buvo kokių kalbų dėl galimybių jas atnaujinti šiame sezone ir kokia tikimybė, kad lenktynės vėl bus transliuojamos lietuviškai ateityje?

– Akivaizdu, kad šio sezono transliacijų Lietuvoje nebus. Situacija nuo praėjusių metų praktiškai nepasikeitė. O ateityje, kiek aš girdėjau, jas susigrąžinti yra tik labai menka tikimybė. Visgi niekas nestovi vietoje ir galbūt kažkas pasikeis. Bent jau to linkėčiau Lietuvos autosporto mėgėjams.

Be to, linkiu „Formulės 1“ žiūrovams nepamirštamų įspūdžių ir įdomių vaizdų stebint startuojančio sezono lenktynes.

Ilgametis F1 balsas – apie būsimo sezono intrigas, slogų R. Kubicos sugrįžimą ir lietuviškas transliacijas

Robertas Kubica, Lewisas Hamiltonas, Charles'as Leclerc'as, Sebastianas Vettelis
+1