Žadama, kad „Rail Balticos“ traukiniai iš Talino į Vilnių kursuos 4 kartus per dieną

"Rail Baltica" statybos
"Rail Baltica" statybos
  © Organizatoriai
Alfa.lt
2019-03-12 14:34

Numatyta, kad greitieji „Rail Balticos“ traukiniai iš Talino į Varšuvą ir iš Talino į Vilnių pradėjus veikti linijai kursuos keturis kartus per dieną, o dešimties metų laikotarpiu šis skaičius išaugs iki šešių traukinių. Papildomai Vilnius–Kaunas–Varšuva maršrutu per dieną kursuos net iki 10 traukinių. Todėl „Rail Baltica“ užtikrins greitųjų traukinių susisiekimą tarp Baltijos šalių sostinių kas dvi valandas.

Be to, plane numatyti du naktinių traukinių maršrutai Talinas–Ryga–Kaunas–Varšuva–Berlynas ir Vilnius–Kaunas–Varšuva–Berlynas, kurie leis pasiekti labiau nutolusius kelionės tikslus Europoje.

reklama

Keleiviai taip pat galės per 10 minučių iš Rygos centrinės stoties pasiekti Rygos tarptautinį oro uostą. Šie traukiniai kursuos ne rečiau kaip kas 30 minučių.

Greitųjų traukinių eismo intensyvumas nustatytas remiantis planuojama keleivių paklausa, kuri buvo įvertinta „Rail Balticos“ traukinių eismo plane 2026–2056 m. Planas, parengtas Vokietijos kompanijos „ETC Gauff Mobility GmbH“, susijungusios į konsorciumą su „COWI A/S“ (Danija) ir „Institut für Bahntechnik GmbH“ (Vokietija) įmonėmis, atspindi modernų, integruotą metodą, kai rinkos paklausa ir vystymasis buvo pasirinkti kaip pagrindiniai kriterijai, kuriuos įvertinus buvo parengtas traukinių tvarkaraštis.

„Pagrindinis šio traukinių eismo plano tikslas – parodyti, kaip „Rail Balticos“ geležinkelio infrastruktūra patenkins transporto paklausą vidutiniu ir ilguoju periodu, garantuojant pajėgumus teikti visų tipų traukinių paslaugas. Šis planas bus naudojamas užtikrinti, kad „Rail Balticos“ linija bus efektyviai naudojama nuo pat pirmosios veiklos dienos, tuo pačiu suteikiant galimybes plėsti keleivių ir krovinių pervežimo paslaugas pasibaigus pereinamajam laikotarpiui“, – teigė Jeanas-Marcas Bedmaras, „RB Rail AS“ Sistemų ir eksploatacijos skyriaus vadovas.

reklama

Krovininiai traukiniai

Plane numatyta, kad per valandą „Rail Balticos“ linija važiuos 2–3 krovininiai traukiniai, pasiekiantys maksimalų 120 km/val. greitį. Numatyta vienos ašies apkrova yra 25 tonos, o sąstato ilgis – 1050 m. Siekiant paskatinti krovinių pervežimus, yra vystomi trys dideli daugiamodaliniai terminalai – Mūgoje (Estijoje), Salaspilyje (Latvijoje) ir Palemone (Lietuvoje).

Planuojama, kad net 80 proc. krovininių traukinių „Rail Balticos“ linijoje bus intermodaliniai – suteikiantys galimybes logistikos operatoriams perkelti krovinius nuo kelių transporto ant geležinkelio transporto ir transportuoti konteinerius bei puspriekabes geležinkeliu. Numatoma, kad dėl to smarkiai sumažės oro tarša ir kelių transporto spūsčių bei pagerės eismo saugumas keliuose.

Regioniniai ir tarpvalstybiniai regioniniai traukiniai

Traukinių eismo plano rengimo metu atliktas aukšto lygio vertinimas atskleidžia regioninių traukinių plėtros potencialą visose Baltijos šalyse numatant maksimalų 200 km/val. greitį. Tai reiškia, kad „Rail Balticos“ linija gali būti naudojama ne tik tarptautinio, bet ir regioninio arba tarpvalstybinio regioninio susisiekimo paslaugoms teikti, taip pritraukiant greito ir švaraus transporto paslaugas į skirtingas vietas visame „Rail Balticos“ koridoriuje.

reklama

Pavyzdžiui, plane prognozuojamas pakankamas keleivių srautas teikti regioninių traukinių paslaugas maršrutais Bauska–Ryga, Salacgryva–Ryga (Latvija), Parnu–Talinas (Estija) ir Marijampolė–Vilnius per Kauną (Lietuva). Papildomai plane identifikuotas įmanomas poreikis vykdyti pervežimus tarpvalstybiniais regioniniais maršrutais, pavyzdžiui, Marijampolė–Ryga (Lietuva–Latvija), Talinas–Rygos oro uostas (Estija–Latvija). Tačiau pažymėtina, kad ateityje vystant regioninio susisiekimo paslaugas „Rail Balticos“ linijoje reikės papildomų studijų bei valdžios sprendimų.

Apie traukinių eismo planą

Traukinių eismo planas parengtas remiantis konsoliduotomis keleivių ir krovinių pervežimo „Rail Balticos“ koridoriumi paklausos studijomis. Jame sudaryti tvarkaraščiai skirtingos rūšies traukiniams. Plane taip pat palyginti naudotini riedmenys, preliminarios infrastruktūros bei riedmenų priežiūros objektų vietos ir detalūs jų kelių išvystymo planai. Pagrindiniai traukinių eismo plano rezultatai bus naudojami toliau atliekant studijas bei projektuojant „Rail Balticos“ infrastruktūrą. 


Rail Baltica

Rail Baltica© Organizatoriai