Sėkmės istorija: mokinių ir mokytojų mainai – proga mokytis ir pažinti kultūras

EP | Alfa.lt
2019-02-15 11:00

Apie mainus, kuriuose dalyvauja studentai ar mokiniai, kalbama dažnai, tačiau ką jie suteikia mokytojams? Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago anglų kalbos mokytoja Jovita Žilinskienė įvairiuose projektuose, kurie suteikia galimybę pažinti užsienio švietimo sistemas ne tik mokiniams, bet ir mokytojams, dalyvauja jau daugiau nei 15 metų.

J. Žilinskienė šiuo metu dalyvauja ES finansuojamame projekte K229 „Erasmus+“ „Nauji mokymo metodai“, kuris truks kelerius metus.

Šis projektas – tai moksleivių mainai, tačiau kartu su jais vyksta ir lydintys mokytojai. Pasak J. Žilinskienės, tokia galimybė – puiki proga tobulėti ir mokytis naujų dalykų. „Išbandai save, pasižiūri, kiek dar gali, atrandi naujų būdų, naujų pažinčių. Nauji mokytojai, ryšiai visoje Europoje ir tiesiog kartais visai netikėtai kilusi mintis „O, padarome dar ir taip, galima dar kažką“ verčia augti, tobulėti, siekti, skaityti, kad turėtum ką kitiems duoti ir pats pasiimti“, – didelę projektų naudą įžvelgia mokytoja.

Vis dėlto nauda ryškiausiai pastebima būtent mokiniams. J. Žilinskienė pasakoja, kad jiems tai neįkainojama patirtis ir puiki galimybė išmokti to, ko neras vadovėliuose. Dalyvaudami mainuose mokiniai susipažįsta su kitų šalių kultūra, mokosi savarankiškumo, tolerancijos, patobulina savo užsienio kalbos žinias.

Tokie projektai mokiniams padeda įvertinti ir mokytojų darbą. Kaip pastebi anglų kalbos mokytoja, diskutuodami apie naujus mokymosi metodus su bendraamžiais, jie supranta, kiek darbo mokytojai turi įdėti ruošdamiesi pamokoms.

Pažinti kitus, įvertinti save

Tokie projektai ne tik suteikia puikią galimybę pažinti kitus, bet leidžia geriau įvertinti ir tai, ką esame pasiekę Lietuvoje. Mokytoja teigė pastebinti, kad dalyvavimas mainuose mokiniams suteikia pasididžiavimo savo mokykla, skatina įvertinti tai, ką turi. „Matai jų degančias akis, jų pasididžiavimą, kai sako: „Aš taip didžiuojuosi savo mokykla.“ Jie pamato, kad Lietuvoje yra labai daug gerų dalykų. Patys lygina save su kitais vaikais, pasijaučia Europos, pasaulio piliečiais“, – vardija mokytoja.

Būtent dalyvaudama mainuose J. Žilinskienė sako pastebėjusi, kad mūsų švietimo sistema nuo kitų ES šalių nedaug kuo skiriasi, o kai kuriose srityse kitos valstybės netgi turi ko iš mūsų pasimokyti. Kitokiomis švietimo sistemomis pasižymi tik Skandinavijos šalys.

Alytaus Adolfo Ramanausko-Vanago gimnazija projektuose dalyvauja nuo 2003-iųjų. Tai buvo pirmosios anglų kalbos mokytojos J. Žilinskienės patirtys, vykstant į Švediją ieškoti partnerių. Tuo metu dar nebuvo taip išvystyta galimybė bendrauti internetu.

Vis dėlto ne kiekviena mokykla ryžtasi pasinaudoti mainų galimybe. J. Žilinskienės teigimu, tikriausiai dėl to reikėtų kaltinti mokytojų baimę: „Nežino, kas bus, ko iš jų reikės. Pačioje pradžioje būdavo labai sunku suburti komandą, nes mokytojai sakydavo: „Čia reikės daug papildomo darbo, ir aš galbūt nesugebėsiu.“ Pedagogė pridūrė, kad šiandien šios problemos nebeliko  pamatę mainų naudą, mokytojai noriai dalyvauja projekte.