Pažadai dėl vaizdo registratorių viešajame transporte dužo į šipulius

Troleibusai
Troleibusai
© Edvard Blaževič
Alfa.lt
2018-10-11 16:43

Vasarą prasidėjęs bandomasis projektas, kai troleibusuose įrengti vaizdo registratoriai pradėjo fiksuoti „A“ juosta važinėjančias transporto priemones, nesėkmingai buksuoja iki šiol.

Nedrausmingų vairuotojų, kurie, pažeisdami Kelių eismo taisykles (KET), naudojasi „A“ juostos privalumais bei trikdo viešojo transporto eismą, – apstu.

reklama

Todėl paskelbus bandomojo projekto pradžią vieni vairuotojai ne juokais sunerimo, bet didžioji dalis visuomenės apsidžiaugė. Tikėtasi, kad gudraujančių vairuotojų nebeliks, o tie, kurie visgi pasiryžta transporto spūstis aplenkti „A“ juostomis, bus deramai nubausti.

Tačiau situacija gatvėse nuo vasaros nė kiek nepasikeitė, maža to, vairuotojai atrado naujų gudrybių.

Vilniaus savivaldybės administracijos direktoriaus paviešinta statistika atskleidžia, kad sistema šlubuoja ir neveikia taip, kaip turėtų.

reklama

Kodėl situacija gatvėse nė kiek nepasikeitė?

„Pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai“, – skambiu pareiškimu gyrėsi Vilniaus savivaldybės administracijos direktorius Povilas Poderskis. Tačiau pažadai subyrėjo į šipulius, paviešinus nubaustųjų statistiką.

Praėjus keturiems mėnesiams po bandomojo projekto pradžios socialiniame tinkle gyventojai ėmė rūpintis, kodėl situacija gatvėse nė kiek nepasikeitė ir kai kurių automobilių vairuotojai toliau sėkmingai laksto „A“ juostomis.

Gal inovatyvi ir stipriai išliaupsinta sistema neveikia ir vairuotojų niekas nebaudžia?

„Veikia, kontroliuoja, baudžia“, – socialiniame tinkle į susirūpinusių gyventojų kreipimąsi trumpai atsakė administracijos direktorius P. Poderskis.

reklama

Gyventojams paprašius pateikti statistiką, kiek per visą šį laiką nubausta vairuotojų, ir išvydus skaičius abejonių nekilo, kodėl situacija gatvėse nė kiek nepasikeitė.

„Iš viso 73 pažeidimai per 4 mėnesius nusiųsti policijai. Kiek policija nubaudė, neturim grįžtamojo ryšio“, – pateikęs statistiką teigė administracijos direktorius.

Tokie skaičiai, anot vilniečių, mažų mažiausiai stebina, nes kiekvieną dieną vien rytinio ir vakarinio piko metu pažeidėjus galima skaičiuoti dešimtimis.

„Akivaizdu, kad sistema veikia netinkamai. Statistika yra tiesiog liūdna, o juk tokie pažadai buvo skelbiami“, – apibendrino vienas vilnietis.

Vairuotojai atrado gudrybę – rikiuojasi troleibusams iš galo

reklama

Važiuojančių „A“ juostomis pažeidėjų gal ir nesumažėjo, tačiau teigti, kad situacija visiškai nepasikeitė, negalima. Pasirodo, vairuotojai per tą laiką išmoko naujų gudrybių.

Eismo dalyviai ėmė dalytis įspūdžiais, jog dabar kai kurie automobiliai skuba rikiuotis už viešojo transporto, kad važiuojant „A“ juosta troleibusai jų nefiksuotų vaizdo registratoriais iš priekio.

Tiesa, į šį pastebėjimą P. Poderskis atsakė, kad problema bus išspręsta, bet tik kitais metais.

„Nuo naujų metų bus automatinis baudimas legalizuotas ir įdėsim kameras į autobusų nugarą“, – sakė administracijos direktorius.

Bergždžias dvejų metų pasiruošimas

reklama

Pirmą kartą apie vaizdo registratorius troleibusuose Vilniaus savivaldybė prabilo dar 2016 m., kai vaizdo stebėjimo kamerą įmontavo viename troleibuse, tačiau oficialiai bandomojo projekto startą kažkodėl paskelbė tik šią vasarą.

Prieš dvejus metus administracijos direktorius P. Poderskis žadėjo, kad iki metų galo planuojama įrengti apie 30 vaizdo registratorių viešajame transporte.

Tiesa, šis pažadas taip pat subliūško: skelbiama, kad šiuo metu eismą iš troleibusų stebi vos 13 vaizdo registratorių. Kameros sumontuotos ant priekinių transporto stiklų 6, 10 ir 17 troleibusų maršrutuose.

Taip pat skelbta, kad pažeidėjai bus baudžiami skrupulingai.

„Netoleruotina, kai dauguma tvarkingai laukiančių prie šviesoforų turi stebėti pro šoną lekiančius „gudručius“: nesvarbu, kas nusižengs – ar iš provincijos atvykęs studentas, ar vidurinės grandies vadybininkas, ar miesto administracijos direktorius, – atsakingai laisve mėgautis nemokantiems pasigailėjimo nebus“, – tuomet žadėjo Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius P. Poderskis.

reklama

Tačiau žvelgiant iš šios dienos perspektyvos vargiai kuris vilnietis ar vairuotojas galėtų sutikti su išsakytais pažadais, kai per dvejus metus pasiruošimo elementari sistema toliau šlubuoja.