Dao meditacijų instruktorė: meditacija – gera ligų prevencija

Meditacijos meistrė Edita
Meditacijos meistrė Edita
  © Asmeninis albumas
Astromanija.lt
2018-09-04 21:10

Vis dažniau girdime, jog meditacija gali pagerinti mūsų emocinę būseną, padėti įveikti stresą, išsivaduoti iš depresijos gniaužtų. Kaip meditavimas susijęs su mūsų bendra savijauta? Kaip užmegzti ir palaikyti darnų santykį su savo kūnu? Kalbamės su kinų meistro Manteko Čija mokine, sertifikuota dao moteriškų praktikų ir meditacijų instruktore, mokymų moterims „Gydomoji Tao Meilė“ įkūrėja Edita Esenku Šimkute. 

Edita pastebi, kad viskas prasideda nuo darbo su neigiamomis emocijomis, kurios per ilgą laiką „nusėda“ kūne, ne tik sukelia emocines įtampas, bet ir daro įtaką mūsų fizinei sveikatai.

reklama

 Kokie svarbiausi dao praktikų aspektai?

– Visada pradėk nuo savęs – nuo savo vidaus, nepulk keisti kitų žmonių, pradėk nuo savo vidinių pokyčių. Ryšys su savimi ir su mus supančia gamta formuojamas per įžemėjimo technikas. Meistras Mantekas Čija akcentuoja, kad meditacijos metu visų pirma svarbus ryšys su žeme, tuomet jungimasis su Visatos jėgomis vyksta automatiškai. Taiči, kitos ciguno technikos – dentenio cigunas, geležiniai marškiniai, taip pat meditacija – visi jie labai glaudžiai susiję su įžemėjimu

Žodis „dao“ verčiamas kaip „kelias“, labai žavu, kad tai yra kelias, kuriuo mes einame visą gyvenimą. Visos daosių bazinės meditacijos remiasi darbu su mūsų vidaus pagrindiniais organais, jie turi ir teigiamų, ir neigiamų emocijų. Pavyzdžiui, jeigu mes nagrinėsime šešių gydomųjų garsų meditaciją, tai jos esmė – žiūrėti į organus ir eliminuoti negatyvią energiją. 

reklama

Pavyzdžiui, plaučiai: žiūrim į kairę ir į dešinę, akys juda užmerktos, sąmoningai triname negatyvą iš plaučių. Plaučiuose „gyvena“ liūdesys ir depresija; inkstuose – baimė; kepenyse – pyktis; širdyje – neapykanta ir žiaurumas; blužnyje, kasoje ir skrandyje – nepasitikėjimas, uždarumas. Meditacijos metu triname neigiamas emocijas iš organų, tariame su konkrečiu organu susijusį garsą, dedame rankas ant kelių ir paleidžiame negatyvą

Vidinės šypsenos meditacija šiek tiek kitokia, skirta pozityvumo pripildymui. Šypsomės širdžiai – jaučiame meilę, džiaugsmą; paskui blužniai – pasitikėjimas, atvirumas; plaučiams – drąsa; inkstams – švelnumas; kepenims – gerumas, dosnumas. Apsukus tokį ratą per pagrindinius organus atsipalaiduoja ne tik mūsų vidaus organai, bet ir visas kūnas. 


Meditacijos meistrė Edita

Meditacijos meistrė Edita© Asmeninis albumas

 Minėjote, jog plaučiuose „gyvena“ liūdesys ir depresija, o širdyje – neapykanta, žiaurumas. Kaip kasdienės patiriamos neigiamos emocijos paveikia bendrą savijautą ir kaip tam užkirsti kelią?

– Daosių meditacijos nukreiptos į penkis pagrindinius organus, nes, kaip meistras Mantekas Čija sako, emocijos sukelia ligas. Tai, ką mes jaučiame, taip ir atrodo mūsų sveikata. Kaip minėjau, kiekvienas organas susijęs su tam tikra negatyvia emocija. Pvz., plaučiuose kaupiasi tokia negatyvi emocija kaip liūdesys, depresija. Žmonėms, kurie dažnai serga plaučių ligomis, vis kartojasi bronchitas, dažnu atveju yra linkę būti liūdni, depresuoja. Toks žmogus galėtų pagerinti savo sveikatą ir taip dažnai nesirgti plaučių ligomis, jei pakeistų savo emocinę būseną. 

Mūsų inkstai susiję su baimėmis, todėl žmogaus, kuris visko bijo, inkstai funkcionuoja prastai. Kepenyse „gyvena“ mūsų pyktis ir pavydas. Tad ne veltui yra posakis tulžingas žmogus, t. y. piktas. Įvairiose kultūrose galima aptikti panašių dėsnių, tik dao mokyme informacija labiau sukoncentruota. Širdyje „apsigyvena“ tokios negatyvios emocijos kaip neapykanta, žiaurumas, nekantrumas, jos pernelyg perkaitina mūsų širdį, neigiamai veikia širdies darbą. 

Visi organai vienas su kitu susiję. Jeigu žmogus prikaupęs daug pykčio, šis karščio pavidalu pakils į širdį ir ją užkaitins, pajusime stresą. Tai yra uždaras ratas. Jeigu norime geros sveikatos, neužtenka dirbti su vienu probleminiu organu, vis tiek reikėtų sukti visą ratą, t. y. meditacijos metu eliminuoti negatyvią energiją iš visų pagrindinių vidaus organų ir pripildyti juos meilės, pozityvių emocijų.


Meditacijos meistrė Edita

Meditacijos meistrė Edita© Asmeninis albumas

 Prabilote apie uždarą emocijų ratą. Jūsų svetainėje Gydomojitaomeile.com aprašyta vidinės šypsenos meditacija, kai dirbama su penkiais pagrindiniais vidaus organais. Kaip reaguoja kiekvienas atskiras kūno organas, visa kūno sistema, pradedant su juo kalbėtis, megzti ryšį, pamilti?

– Tos reakcijos, sakyčiau, skirtingos kiekvienam žmogui – ir dėl to, kokią jis turėjo praeitį, ir dėl to, kokia šiuo metu yra jo emocinė būsena. Bet, pavyzdžiui, žmonės ir seminarų metu verkia, šypsosi širdžiai, o ašaros byra. Kai širdžiai taip trūksta meilės, moteris galvoja, kad niekas jos nemyli, ir ji dėl to nieko nemyli, bet blogiausia, kad savęs nemyli. 

Meditacijos metu mes šypsomės širdžiai, ir ji po truputį pradeda atsipalaiduoti. Palyginimui galima būtų pasakyti, kad tai pojūtis, lyg atsileistų mėšlungis ar koks širdį suspaudęs kumštis, pajuntamas vidinis lengvumas ir laisvumas. Reguliariai atliekant tokią meditaciją, dažniau ima juokas, nes pradedame jausti malonų kutenimą vidaus organuose, ir verkti visiškai nesinori. Jei pasitaikė emociškai sunki diena darbe ar šeimoje susipykstama, vidinės šypsenos meditacija ir šešių gydomųjų garsų meditacija padeda mums sugrįžti į gerumo būvį, kai džiaugiamės gyvenimu ir mus supančiais žmonėmis.

 Šypsotis kūnui, mylėti jį – atrodo paprasta, tačiau dažnai net nepastebime jo siunčiamų signalų, kol prisišaukiame sunkią ligą. Ar pasitelkiant daosių jogos praktikas bei meditaciją galima sušvelninti agresyvios ligos simptomus, pagerinti bendrą savijautą?

– Kadangi daug negalavimų mūsų kūne sukelia emocijos, meditacija iš tiesų efektyviai padeda pagerinti savijautą. Tačiau aš manau, kad daugelis žmonių yra pakankamai protingi – esant rimtam susirgimui, jie taiko kompleksinį priėjimą. Ir aš tą patį siūlau – neieškoti stebuklų, o dėti visas įmanomas pastangas atkurti savo kūną ir pasveikti. 

reklama

Aš dažnai vedu seminarus apie moteriškas praktikas, tad manęs kartais paklausia, ar nefrito kiaušinio praktika pagelbės esant problemų intymioje srityje. Viskas priklauso nuo problemos, nes vienu atveju gali užtekti pagerinti kraujotaką šioje sferoje ir sustiprinti intymius raumenis, atliekant tam tikrus pratimus. Tačiau esant auglių ar cistų papildomai prie gydytojo paskirto gydymo patarčiau detoksikacinę programą (nes toksinų sankaupų vietose formuojasi augliai), pereiti prie sveikos mitybos, išsivalyti žarnyną, medituoti. Ne vien emocijos, organizmo intoksikacija sukelia ligas, tačiau bet kokiu atveju mano minėta sąsaja išlieka, ir meditatyvios technikos veiksmingai padeda žmogui sveikti. 

Tikrai ne viena moteris yra sakiusi, kad pradėjus dirbti su nefrito kiaušiniu nebereikia gerti vaistų nuo menstruacinių skausmų, kad pradėjus medituoti pagerėjo virškinimas, ramiau reaguojama į konfliktines situacijas šeimoje ir t. t.


Meditacijos meistrė Edita

Meditacijos meistrė Edita© Asmeninis albumas

 Ką Jums asmeniškai davė pasirinktas profesinis kelias – meditacinės praktikos?

– Man meditacijos, cigunas, nefrito kiaušinio praktika duoda labai daug. Nebuvo taip, kad aš jį tiesiog pasirinkau kaip profesinį kelią, aš visada praktikavau dėl savęs, ilgą laiką dirbau biure ir vedžiau mokymus moterims „Gydomoji Tao Meilė“. Vėliau nusprendžiau imtis savarankiškos veiklos, pradėjau prekiauti probiotikais internetu ir toliau vedu seminarus moterims beveik kiekvieną savaitgalį visoje Lietuvoje.

Apibendrinus meditacijų naudą, galima pasakyti: tu jautiesi gerai, jautiesi laiminga, jautiesi mylima ir labiau myli save, labiau myli savo kūną. Aš taip pat turėjau kompleksų iki praktikų – meditatyvios technikos man padėjo išsivaduoti iš negatyvaus emocinio būvio ir atsirado noras dalytis savo atradimais. Meistras Mantekas Čija, pas kurį mokiausi Tailande, mus paskatino dalytis šiuo mokymu savo šalyje. 

Medituojant grupėje didesnis energetinis srautas veikia tiek susirinkusiuosius, tiek mane pačią. Kadangi vieną kartą apsilankiusiems mano seminaruose gali būti sudėtinga įsidėmėti visą meditacijos eigą, turiu profesionaliai nufilmuotus meditacijų įrašus, tad žmonės gali kartu su manimi medituoti jiems patogioje vietoje ir patogiu laiku. Meditacijai tinka tiek rytas, tiek vakaras, čia griežtų taisyklių nėra, esmė neužmesti ir reguliariai praktikuoti, kad emocinė ir fizinė sveikata būtų gera.

Mūsų emocinė būsena gali paveikti sveikatą, tad reguliarios meditacijos gali tapti puikia priemone ligų prevencijai. Tačiau jei jau esate susidūrę su konkrečiais negalavimais, rekomenduojame nenutraukti gydytojo paskirto gydymo ir tiesiog papildyti savo dienotvarkę meditacijomis, kurios gali padėti sušvelninti ligos simptomus, nes keisdami savo požiūrį iš negatyvaus į pozityvų jūs prisiliečiate prie ligos esmės, o ne pasekmės. Kiekvienas esame unikalus, kiekvienas esame dovana vienas kitam. Tad linkime jums geros sveikatos ir kantrybės pradedant medituoti.