LAKD pirko ramybę iš politikų: be reikalo jau ištaškyta 20 mln. eurų
Iššvaistytų lėšų suma gali išaugti

Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos spaudos konferencija
Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos spaudos konferencija
© Edvard Blaževič

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis lyg budelis kapoja devyngalvio korupcijos slibino galvas. Nors jau seniau nei prieš metus atleistas buvęs Lietuvos automobilių direkcijos (LAKD) direktoriaus pavaduotojas Daivis Zabulionis, siejamas su koncernu „MG Baltic“ ir jo protegavimu, valstybinė įstaiga vis dar atsidūrusi po R. Masiulio padidinamuoju stiklu.

reklama

„Direkcija ilgus dešimtmečius veikė lyg politinių užsakymų biuras“, – sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis. Ta nelinksma proga šiandien jis pristatė pradedamą atlikti LAKD vidaus auditą, kuris turėtų padėti įstaigai apsivalyti nuo korupcijos apraiškų.

Kaip teigė R. Masiulis, LAKD buvo aptiktas slaptas archyvas, kuriame – projektai, niekada neišvysiantys dienos šviesos, nors pinigai jiems išleisti.


Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos spaudos konferencija© Edvard Blaževič

„Aptiktas tikras politinių užsakymų archyvas. <...> Todėl pradedamas auditas įsitikinti ir įvertinti, koks užsakymų mastas įvykdytas. Siekiama išsiaiškinti, kiek lėšų iššvaistyta. Jau dabar matoma, kad yra ištaškyta 20 mln. eurų. Tie pinigai buvo išleisti projektams, kurie niekada nebus įgyvendinti“, – teigė ministras.

Kaip tęsė jis, ne viena buvusi LAKD vadovybė, patyrusi politinį spaudimą, nurodydavo atlikti tam tikrų kelių projektavimo darbus. Tokiu būdu, anot ministro, LAKD vadovybė bent trumpam nusipirkdavo ramybę, nors realūs darbai nebuvo atliekami iki galo – viskas vykdavo tik projektavimo lygmenyje.


Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos spaudos konferencija© Edvard Blaževič

„Kiekviena nauja kadencija reiškė naujus užsakymus Kelių direkcijai, o tas politikų pamaloninimo mastas didėjo“, – kalbėjo R. Masiulis.

Dėl šios priežasties naujai LAKD vadovybei yra nurodyta vystyti aiškią ir skaidrią kelių planavimo tvarką, ko iki šiol Kelių direkcijoje nebuvo. Kaip pridūrė LAKD laikinasis vadovas Vitalijus Andrejevas, žalinga praktika įstaigoje galėjo vykti nuo 2007 m., nors šį faktą turėtų patikslinti inicijuojamas auditas.

„Audituoti iš viso reikia apie tūkstantį projektų. Reikia patikrinti, ar jie atitinka teisės aktus. Šiuo metu yra 46 mln. eurų projektavimo lėšų. Preliminariais duomenimis, daugiau nei pusė projektų neišvys dienos šviesos, kadangi neatitinka teisės aktų ir normatyvinių reikalavimų“, – sakė R. Masiulis.

Susisiekimo ministerija mano, kad šiuo metu iššvaistyta 20 mln. eurų suma po atliko audito gali išaugti.

Ministras taip pat negali įvardyti, ar prie šios žalingos praktikos ranką yra pridėjęs koncernas „MG Baltic“.

reklama

LAKD pirko ramybę iš politikų: be reikalo jau ištaškyta 20 mln. eurų

Lietuvos automobilių ir kelių direkcijos spaudos konferencija
+3