Nelaimės funikulieriuje atgarsiai: investuos į remontą, svarsto apie alkospyną

Aleksoto funikulierius („Autrolis“ nuotr.)
Aleksoto funikulierius („Autrolis“ nuotr.)
© Organizatoriai
Alfa.lt
2018-06-19 15:28

Žaliakalnio funikulierių valdančios bendrovės „Kauno liftai“ vadovas susitikimo su Kauno meru metu pristatė veiksmus, kurie padės ateityje išvengti panašių incidentų.

reklama

Prieš kiek daugiau nei savaitę dėl neblaivaus mašinisto nesuvaldyto funikulieriaus įvairių kūno sumušimų patyrę moksleiviai jau sveiksta. Praėjusios savaitės pabaigoje iš ligoninės buvo išleista vienintelė medikų globoje ilgiau buvusi moksleivė.

Pristatė du sprendimus

Pasak bendrovės „Kauno liftai“ vadovo Jono Guzavičiaus, siekiant, kad ateityje tokios nelaimės nepasikartotų, bus imtasi saugumo priemonių.

„Imsimės tiek techninių, tiek organizacinių priemonių, skirtų ir paties mašinisto kontrolei. Per vasaros atostogas, kai būna mažiausi žmonių srautai, funikulierių remontuosime. Svarstome apie galimybę mašinisto darbo vietoje įrengti stacionarų alkotesterį, panašų į tokį, kokie būna automobiliuose. Tai, kas nutiko, buvo grynai žmogiška klaida. Ką mašinistas bandė padaryti su sustojusiu funikulieriumi, dar aiškinasi speciali komisija. Ačiū Dievui, kad rimtų sužalojimų pavyko išvengti“, – teigė J. Guzavičius.

reklama

Žaliakalnio funikulierius 1993 m. buvo privatizuotas, o 2003 m. jį įsigijo ir iki šiol eksploatuoja privataus kapitalo įmonė „Kauno liftai“.

Aleksoto funikulierius – po didinamuoju stiklu

Po nelaimės Žaliakalnyje dėmesys nukrypo ir į Aleksote veikiantį funikulierių. Pasak jį eksploatuojančios bendrovės „Kauno autobusai“ vadovo Mindaugo Grigelio, nuodugnūs įrenginio techniniai patikrinimai atliekami periodiškai.

„Paskutinis lynų kelio techninės būklės patikrinimas buvo atliktas balandžio 26 d.“, – teigė M. Grigelis.

Patikrinimų metu analizuojami dokumentai, statybinė dalis, metalinių konstrukcijų būklė, lynai, jų jungtys ir įtempimo įrenginiai, nukreipiamieji įtaisai, pavaros ir stabdžiai, stočių mechaninė įranga, elektriniai įrenginiai, signalizacija, vilktuvai, griebtuvai, tikrinamas viso įrenginio veikimas.

reklama

„Funikulieriaus mašinistas-šaltkalvis kiekvieną rytą prieš darbo pradžią apžiūri funikulierių ir įvertina jo techninę būklę: patikrina įrenginius mašinų skyriuje, patikrina vagonėlių stabdžių būklę, rankinį stabdį, vagonėlių ratų gaudykles, lynų tvirtinimą, apeina ir apžiūri visą vagonėlių kelią – ar viskas gerai su bėgiais, ar nėra po nakties kokių kliūčių, pašalinių daiktų, nulūžusių šakų, akmenų, ir tik tuomet pradeda darbą“, – tikino M. Grigelis.

reklama

Nelaimės funikulieriuje atgarsiai: investuos į remontą, svarsto apie alkospyną

Aleksoto funikulierius („Autrolis“ nuotr.)