Kokią elektroninę parduotuvę kurti, kad netektų jos uždaryti?

E. prekyba
E. prekyba
© Įmonė

Šiaulių profesinio rengimo centro Prekybos ir verslo skyriuje vyko tarptautinė mokslinė-praktinė konferencija „Elektroninė prekyba: situacija, problematika, plėtros tendencijos“. Konferencijos metu kalbėta apie elektroninį verslą, reklamą elektroninėje prekyboje, vartotojo teises.

Nori pasidalyti įgyta patirtimi

Prekybos ir verslo skyriaus vedėja dr. Renata Veršinskienė „Šiaulių naujienoms“ sakė, kad tokia konferencija suorganizuota neatsitiktinai. Skyriuje įdiegta elektroninės prekybos agento mokymo programa, veikia reali mokyklos elektroninė ir stacionari parduotuvė, kur mokiniai gali įgyti praktinės kompetencijos.

„Nusprendėme, kad reikia įgyta patirtimi pasidalyti su visais ir įtraukus daugiau verslo įmonių parodyti, ką mes čia dar galime padaryti“, – apie tai, kodėl nuspręsta suorganizuoti konferenciją, kalbėjo R. Veršinskienė.

Elektroninis verslas populiarėja

reklama

Rinkodaros auditorius Saulius Kromalcas dienraščiui patikino, kad elektroninis verslas iš tiesų turi ateitį. Gali būti, kad ateityje el. parduotuvėse žmonės apsipirkinės dažniau nei stacionariose.

„Pradedant užsiimti elektroniniu verslu, nereikėtų į savo miesto potencialą ir į visą kitą žiūrėti pernelyg lokaliai. Reikia žvelgti plačiau, nebijoti svajoti ir turėti ambicingesnių tikslų“, – akcentavo S. Kromalcas.

Prieš įkuriant el. parduotuvę, jis pirmiausia patarė žinoti priežastį, kodėl ji apskritai yra atidaroma. Vėliau pagalvoti apie potencialų klientą, norimą susikurti įvaizdį, verslo išskirtinumą. Galiausiai pereiti prie rinkodaros reikalų, planuoti biudžetą, imtis reklamos.

Pašnekovo teigimu, šiandien neteisingai suvokiama esą rinkodara yra reklama: „Per reklamą sukuriamas įvaizdis, galbūt todėl žmonės rinkodarą ir sieja su reklama.“

Apsipirkimo įpročiai keičiasi

reklama

Nepaisant viso įdėto darbo el. parduotuvės kartais bankrutuoja. Rinkodaros auditorius sakė, kad vienareikšmio atsakymo, kodėl taip nutinka, nėra. Galbūt el. parduotuvė neturėjo konkurencinio pranašumo arba parduotuvės klientai tiesiog neatrado. Dažniausiai elektroninės parduotuvės bankrutuoja, kai ateina į jau perpildytą rinką ir siūlo tą patį produktą, kaip ir visi, juk ne veltui sakoma, kad tai, kas tinka viskam, netinka niekam.

Kaip ten bebūtų, el. parduotuvėse dažniausiai apsiperka jauni žmonės. Vadinasi, būtent į šią tikslinę auditoriją ir turi būti labiausiai orientuojamasi. 

Specialistas pasakojo, kad vyresnio amžiaus žmonės moka naudotis kompiuteriu, bet jie tik lankosi informaciniuose portaluose ir skaito naujienas. Net turėdami prieigą prie elektroninės bankininkystės, paprastai ja nepasinaudoja. 

30–40 m. asmenys yra patys aktyviausi, bet labai racionalūs. Jie nueis į stacionarią parduotuvę, pasimatuos patikusius batus ir vėliau, jeigu tokius pat ras el. parduotuvėje, būtinai juos užsisakys. 

Jaunesni nei 28-erių iš el. parduotuvių gali pirkti marškinėlius, švarkus, batus prieš tai jų net nepasimatavę. Matyt, jaunuoliai labiau pasitiki prekės ženklu ir pačia parduotuve.

reklama

„Žinoma, negalima teigti, kad visų žmonių įpročiai vienodi, tačiau faktas yra tas, jog jų įpročiai keičiasi“, – pabrėžė S. Kromalcas.

Fizinis kontaktas nebėra reikalingas

Interneto rinkodaros profesionalas Mindaugas Juodaitis pritarė, kad viskas keičiasi ir tik laiko klausimas, kada el. parduotuvėse žmonės apsipirkinės dažniau nei stacionariose.

„Fizinis kontaktas visada bus vertingas, bet jis mutuoja. Jeigu anksčiau reikėjo apvažinėti dešimt parduotuvių, prekes apčiupinėti, tai dabar pirkimą galima išjausti per informacijos paieškos interneto sistemas. Šiandien fizinio kontakto labiau prireikia tik norint gauti profesionalią konsultaciją, bet tikrai ne tam, kad tau nuo lentynos paduotų kokią prekę“, – apie besikeičiančius pirkėjų įpročius kalbėjo M. Juodaitis.

Žinoma, galima apsirikti ir veltui iššvaistyti pinigus, pasitikėjus nelegaliai ir neteisėtai veikiančiomis el. parduotuvėmis. Norint to išvengti specialistas patarė pirmiausia pasidomėti aplankytos parduotuvės ilgaamžiškumu, įmonių registre pasitikrinti, ar ji yra registruota, paskaityti atsiliepimus.

reklama

„Prieš perkant reikia pasitikrinti, ar parduotuvė patikima, ar kilus nesklandumams, bus galima susigrąžinti pinigus. Taip pat verta pasidomėti, ar parduotuvė garsi, kiek ilgai ji veikia“, – patarė M. Juodaitis.

reklama