„Mercedes-Benz E400“ kupė testas: aukštoji klasė

Mercedes E400 Coupe
Mercedes E400 Coupe
© Edvard Blaževič
Karolis Judzentavičius | Žurnalas „Top Gear Lietuva“
2018-04-21 13:32

Šiose nuotraukose matote galingiausią, greičiausią ir brangiausią E klasės kupė, kurios bagažinės dangčio nepuošia AMG ženklelis. Iki šio pavasario ji buvo įsitaisiusi modelių gamos viršūnėje, tačiau dabar jau galite užsisakyti „šiltą“ AMG versiją „E53 4Matic+“ su nauju šešių cilindrų eilėje varikliu ir hibridinėmis technologijomis.

Logika kužda, kad dėl to, jog po šio modelio kapotu yra 3 litrų V6 variklis su dviem turbokompresoriais, jis turėtų gauti E300 logotipą. Cha. Tai būtų pernelyg paprasta. „Mercedes“ jau seniai nustojo automobilius vadinti pagal jų darbinį tūrį. Tikrasis E300 yra su 2 litrų turbininiu varikliu, o kadangi šis automobilis gamoje yra laipteliu aukščiau, jis gauna E400 vardą. Aišku? Gerai. Keliaukim toliau.

reklama

Priešingai nei senoji E klasės kupė, kuri buvo sukurta ant tos pačios platformos kaip ir senoji C klasė, naujasis modelis giminingas dabartiniam E klasės sedanui. Dėl to jis didesnis visais atžvilgiais, ir gatvėje neatidus praeivis nesunkiai gali jį identifikuoti kaip S klasę. Kita vertus, pastarosios savininkas tokį panašumą turbūt laikytų rimtu savo automobilio trūkumu ir supratęs, kad už pirkinį permokėjo mažiausiai 50 tūkst. eurų, nemiegotų kelias paras.

Kiekviena E klasės kupė kėbulo detalė trykšta elegancija, o papildomai užsakomas AMG apdailos paketas (kainuoja 2850 eurų; gaunate agresyvesnius buferius, slenksčius, kitokio dizaino ratlankius, tarsi brangakmeniais nusagstytas variklio groteles ir į jas perkeltą trikampę žvaigždę, kartu atstojančią atstumą matuojantį radarą) į bendrą įspūdį įmaišo sportiškumo prieskonio. Bandymų metu sulaukėm ne vieno klausimo, ar šis daiktas kainuoja daugiau nei 100 tūkst., todėl sužinojus, kad bazinio modelio kaina tėra 53 250 eurų, jis atrodo dar įspūdingiau. Aišku, nereikėtų stebėtis, jog mūsų testuoto automobilio papildoma įranga šią sumą nesunkiai išpučia iki 88 gabalų.

Kupė visuomet buvo individualistų pasirinkimas, tačiau merso atstovai pasistengė, kad ne tik vairuotojui, bet ir keliaujantiems kartu netektų taikstytis su kompromisais. Ypač padidėjo erdvė gale sėdinčių kojomis, tad šis daiktas dabar yra išties keturvietis. Smagiausia, kad, priešingai nei daugelio kitų kupė atveju, sėsdami vidun ar lipdami lauk iš galinių sėdynių neatrodysit, lyg būtumėt pernelyg ilgai pavakaroję bare. Visas procesas atrodo gana oriai, nes milžiniškos durelės atsiveria plačiai, o priekinių sėdynių nugarėles palenkus į priekį sėdynės pačios elektra pastumiamos pirmyn. Tiesą sakant, dėl berėmių šoninių langų, kuriuos atidarę galite pasijusti lyg kabriolete, ir įmantriai suformuotų sėdynių laiką čia leisti net smagiau nei sedane ar universale.

reklama

„Mercedes“ šiuo metu neturi lygių derinant pažangiausias technologijas ir amatininkų kūriniams prilygstančius interjerus, tad ir kupė su unikaliomis reaktyvinių turbinų formos ventiliacijos grotelėmis bei didžiuliais skaitmeniniais ekranais tik patvirtina šią taisyklę. Sėdynės reguliuojamos visomis įmanomomis kryptimis, jos gali šildyti, vėdinti ir masažuoti, o pasirinkę natūralios odos bei natūralaus medžio derinį galėsit pasijusti kaip žeme plaukiančioje jachtoje. E klasė gali pasiūlyti bemaž visus technologinius žaisliukus, kurie šiuo metu pritaikomi automobiliuose. Išmanumo lygis priklausys tik nuo jūsų piniginės storio ir gebėjimo dėlioti varneles papildomos įrangos sąraše.

Jei jums terūpi stilius, o dinamines ypatybes nustumiate į antrąjį planą, galit rinktis paprasčiausius „E220d“ ar E200 variantus, ir mes jūsų nė kiek nekaltinsime. Tačiau E klasės kupė važiuoklė verta kur kas daugiau, tad 3 litrų bi-turbo V6 motoras jai tinka tarsi kirvis kotui. Aišku, reikėtų pripažinti, kad net pasiekdamas 333 AG ir 480 Nm trauką jis nėra pasiutusiai greitas – ši sfera palikta AMG versijoms. E400 jėgainę teisingiausia būtų apibūdinti kaip „pastangų nereikalaujančią“. Arba „adekvačią“. Turbininis šešiacilindris leidžia iki 100 km/val. pagreitėti per 5,3 sekundės, yra elektronikos ribojamas iki 250 km/val., deramai tylus bei rafinuotas ir net skamba padoriai, jei tik to pageidaujate.

Galia į visus keturis ratus tiekiama per jau pažįstamą 9 laipsnių „Mercedes“ automatą, kuris „Comfort“ režimu (dar yra „Normal“, „Sport“ ir „Sport+“) veikia taip nepastebimai, kad galėtų laisvai susikeisti vietomis su elektros pavara, o aktyvinus aštresnius parametrus mielai pastuksena jūsų nugarą į sėdynės atlošą.

Šia kupė posūkiuose galite lėkti gana greitai, jei tik to pageidausite, ir ji nemėgina tam prieštarauti ar kelti baltos vėliavos. Pneumatinė „Airmatic“ pakaba klusniai malšina kėbulo svirimą vingiuose, stabdžiai susidoroja su didesne nei 1,8 tonos mase (nors lenktynių trasoje jie turbūt greit pasiduotų), o „4Matic“ sistema pasirūpina, kad visos keturios padangos nuolat kabintųsi į kelią. Ji pirmenybę teikia galinei ašiai, tad net su visais varančiaisiais ratais galėsit įgyvendinti slapčiausias baleto ant ledo svajones. Nepaisant to, E klasės kupė geriausiai jaučiasi įsikūnijusi į GT vaidmenį, raminančiai murkdama devintąja pavara ir nerūpestingai naikindama vieną greitkelio kilometrą po kito.

SPECIFIKACIJA

reklama
  • Variklis: 2996 cm3, V6 bi-turbo benzininis
  • Galia: 333 AG, 480 Nm
  • Transmisija: visi varantys ratai, 9 pavarų automatinė dėžė
  • Sąnaudos ir emisija: 8,4 l/100 km, 189 g/km CO2
  • Dinamika: 0–100 km/val. per 5,3 s, 250 km/val. greitis (ribotas)
  • Masė: 1845 kg
  • Bandyto modelio kaina: 88 288 €

NUOSPRENDIS: Visi ingredientai jau buvo paruošti pasirodžius E klasės sedanui – „Mercedes“ juos beliko apgaubti stulbinamo grožio dviduriu kėbulu. Kupė versija užtikrins, kad savininkas prie vairo atrodys gerai ir po kiekvienos kelionės jausis pailsėjęs. „Mercedes“ šiuo atžvilgiu neturi lygių.

9 / 10

reklama

„Mercedes-Benz E400“ kupė testas: aukštoji klasė

Mercedes E400 Coupe
+40