Klaipėdos valdžia sulaukė netikėtos žinios – teks pačiai ieškoti lėšų tiltui pakelti

Norint paskatinti laivininkystę Danės upėje, Pilies tiltą reikėtų pakelti dažniau.
Norint paskatinti laivininkystę Danės upėje, Pilies tiltą reikėtų pakelti dažniau.
© Alfa.lt skaitytojas

Artėjant navigaciniam sezonui Lietuvos automobilių kelių direkcija prie Susisiekimo ministerijos Klaipėdos savivaldybei pateikė staigmeną – atsisakė skirti lėšų tiltui pakelti ir apšviesti. Kadangi Savivaldybės biudžete lėšų tam nėra, dabar teks jų ieškoti.

Posėdžiavusi miesto tarybos Jūrinių ir vidaus vandenų reikalų komisija nutarė prašyti Savivaldybės administracijos skirti lėšų papildomai pakelti Pilies tiltą.

Norint, kad laivai atplauktų į Danės upę, būtina dažniau kelti Pilies tiltą. Minėtos komisijos nariai svarstė preliminarų tilto pakėlimo grafiką. Trejus metus per navigacijos sezoną UAB „Viadukas“ yra įsipareigojusi tiltą pakelti 180 kartų. Tiek ji ir kels, o už papildomus kėlimus teks mokėti.

Norima kelti tiltą darbo dienomis du kartus – nuo 6.20 iki 7 val. ir nuo 21 val. Šeštadieniais ir sekmadieniais norėta kelti tris kartus, bet manoma, kad pakaktų tai padaryti tik du kartus – 8 val. ir nuo 22.30 iki 23.10 val. Tiltui pakelti ir nuleisti reikia po 12 minučių. Planuojamas laikas tilto pakėlimui – 40 minučių.


Norima kelti tiltą darbo dienomis du kartus – nuo 6.20 iki 7 val. ir nuo 21 val. Šeštadieniais ir sekmadieniais norėta kelti tris kartus, bet manoma, kad pakaktų tai padaryti tik du kartus – 8 val. ir nuo 22.30 iki 23.10 val. „Vakarų ekspreso“ archyvo nuotr.

UAB „Viadukas“ Klaipėdos skyriaus vadovas Arvydas Biesevičius sakė, kad bendrovė neturi noro kilnoti tiltą taip dažnai. Dabar pagal sutartį vienas tilto pakėlimas kainuoja apie 19 eurų. Jeigu reikės atlikti papildomus tilto pakėlimus, tai bendrovė reikalaus jau realios tilto pakėlimo kainos – apie 40 eurų, nes pakėlimo kaina per trejus metus gerokai pakito.

Kitas dalykas – bendrovė patiria sunkumų dėl navigacinių, automobilių eismo reguliavimo šviesoforų, kurie, ko gero, sugedę. Kadangi dar galioja garantinis laikotarpis po remonto, „Viadukas“ negali pats ką nors daryti. Būtina kviestis įrangos tiekėjus.

Dėl tų papildomų pakėlimų Klaipėdos savivaldybei reikės kreiptis į Viešųjų pirkimų tarnybą Vilniuje, kad leistų rinktis tą patį rangovą, tai yra pirkti paslauga iš vieno šaltinio.

Pasak Miesto tvarkymo skyriaus vedėjos Irenos Šakalienės, papildomos išlaidos tiltui kelti būtų daugiau kaip 13 tūkst. eurų, neskaičiuojant išlaidų apšvietimui, kurias padengti taip pat atsisakė Kelių direkcija. Savivaldybei reikia ieškoti lėšų savo biudžete, teks jas perskirstyti.

Šeštadieniais ir sekmadieniais reikėtų kelti tiltą 177 kartus, darbo dienomis – 280, iš viso per navigacinį sezoną – 357 kartus, neskaičiuojant pakėlimų per šventes. Pernai per šventes tai reikėjo daryti 18 kartų. Todėl komisijos nariai buvo linkę atsisakyti tilto pakėlimo šeštadieniais ir sekmadieniais per pietus.

reklama