Dėl Panevėžio autobusų stoties vietiniai konservatoriai iškasė karo kirvį

Naujos autobusų stoties statybas Panevėžio valdžia tikisi kitų metų rudenį.
Naujos autobusų stoties statybas Panevėžio valdžia tikisi kitų metų rudenį.
© V. Bulaitis
Būsimoji Panevėžio autobusų stotis virto karo kirviu miesto politinėje arenoje. Savivaldybės Tarybos opozicijoje esanti Tėvynės sąjunga-Lietuvos krikščionys demokratai (TS-LKD) kreipėsi į Vyriausybės atstovę Panevėžio apskrityje Kristiną Nakutytę ir reikalauja sustabdyti prieš daugiau nei mėnesį Panevėžio tarybos priimtą sprendimą Savivaldybei pasirašyti sutartį su naujos autobusų stoties statytoja privačia bendrove „Baltisches Haus“.

Panevėžio dešinieji tokį reikalavimą grindžia gautąja Specialiųjų tyrimų tarnybos (STT) išvada. Pareigūnai aiškintis miesto Tarybos patvirtinto investicinių sutarčių sudarymo tvarkos aprašo ir juo remiantis sausį sudarytos sutarties su „Baltisches Haus“ detales ėmėsi irgi sulaukę TS-LKD Panevėžio skyriaus rašto. Po atlikto dokumentų vertinimo STT pripažino, jog juose yra ką tobulinti, ir pažėrė Savivaldybei sąrašą pastabų. STT siūlo koreguoti tvarkos aprašą ir dar kartą peržiūrėti Tarybos sprendimą dėl sutarties su „Baltisches Haus“ pasirašymo.

Neskuba vykdyti

TS-LKD raginimą stabdyti Panevėžio savivaldybės tarybos sprendimą pasirašyti sutartį su investuotoju dėl autobusų stoties statybų gavusi K. Nakutytė pripažįsta tam kol kas nematanti galimybių.

„Stabdymas yra galimas ginant viešąjį interesą per mėnesį nuo sprendimo priėmimo. Šiuo atveju praėjo daugiau nei mėnuo. Be to, turi būti nustatytos tam tikros aplinkybės priimant sprendimą dėl sustabdymo. Negali Vyriausybės atstovas taip imti ir stabdyti Tarybos sprendimus“, – aiškino K. Nakutytė.

Ar STT raštas, kuriame išdėstytos pastabos, kaip Savivaldybei tobulinti ir koreguoti tvarkos aprašą dėl investicinių sutarčių sudarymo, pakankamas pagrindas reikalauti anuliuotų sutartį su autobusų stoties statytoju, Vyriausybės atstovė konkrečiai neįvardija. Anot jos, kol kas nagrinėjamos ir STT išvados, ir pats sausį Savivaldybės tarybos priimtas sprendimas sukirsti rankas su „Baltisches Haus“.

„Galbūt ir mums dar prireiks tarnybinės pagalbos, kad kas nors pasakytų, jog tikrai čia yra tam tikrų dalykų, kuriuos galima ginčyti“, – akivaizdžių įstatymo pažeidimų pripažįsta kol kas nematanti K. Nakutytė.

Direktorius ramus

Kaip Savivaldybė reaguos į Panevėžio konservatorių ir krikščionių demokratų reikalavimą ir STT rekomendacijas, jos vadovų paklausti nepavyko. Panevėžio meras Rytis Račkauskas dalyvauja Šv. Jokūbo kelio asociacijos susitikime Tel Avive, Izraelyje, o Savivaldybės administracijos direktorius Rimantas Pauža serga. Jis anksčiau „Sekundei“ yra teigęs esantis visiškai ramus dėl TS-LKD noro kreiptis į teisėsaugą ir valstybės instancijas.

„Įtarimai, kad kažkas tame gali būti neskaidraus, neturi pagrindo. Mes padarėme viską, kad sutartis būtų parengta teisingai. Tam Savivaldybė samdė ir advokatų kontorą. Dokumentai teisiškai visiškai tvarkingi“, – tvirtino R. Pauža.

Sukėlė audrą

Ryškiausio Panevėžyje sovietinio paveldo – autobusų stoties eros pabaigą Savivaldybės taryba paskelbė sausio pabaigoje, kai balsų dauguma uždegė žalią šviesą investuotojui, sutinkančiam pastatyti naują stoties pastatą mainais už esamą automobilių stovėjimo aikštelę greta prekybos centro.

Pagal sutartį su Savivaldybe ir Panevėžio autobusų parku, bendrovė „Baltisches Haus“ įsipareigoja už ne mažiau nei 700 tūkst. eurų suprojektuoti ir pastatyti stotį su peronu bei sutvarkyti aplinką – numatoma, kad tiek ir užteks šiems darbams atlikti. Jei sąmata viršytų šią sumą, privatus investuotojas darbus privalėtų užbaigti savo lėšomis. 

Už tai, kad Panevėžys turės naują stotį, „Baltisches Haus“ naudoti bus perduota šalia prekybos centro esanti 0,4 ha automobilių stovėjimo aikštelė. Planuojama, kad naujos autobusų stoties statybos prasidės kitų metų rudenį, o duris keleiviams ji atvers 2020-ųjų pavasarį.

Šis Aukštaitijos sostinės veidą turintis pakeisti projektas miesto Taryboje sulaukė opozicijos pasipriešinimo. TS-LKD atstovai reikalavo klausimą atidėti, tačiau tokį praėjusią kadenciją miestą valdžiusių dešiniųjų siūlymą palaikė tik 7 iš posėdyje dalyvavusių 27 Tarybos narių.

Abejones, ar 700 tūkst. eurų į stoties statybas numačiusiai investuoti įmonei mainais atiduodama aikštelė nėra per stambus kąsnis, R. Pauža yra pavadinęs spekuliavimu.

Kiek aikštelė verta, anot administracijos direktoriaus, taps aišku tik užbaigus jos registracijos procedūras ir atlikus socialinį ekonominį vertinimą.

Anot jo, TS-LKD įtarimų sukėlusi sutartis tarp Savivaldybės, Autobusų parko ir „Baltisches Haus“ tėra veiksmų planas, ką kiekviena šalis įsipareigoja atlikti.

reklama