Rytinis patruliavimas su policijos pareigūnais: pėstiesiems deganti raudona – ne kliūtis

Tragiški eismo įvykiai šalies keliuose, pareikalavę pėsčiųjų gyvybių, policijos pareigūnus paskatino imtis griežtesnių priemonių. Lietuvos kelių policijos tarnyba (LKPT) dar šių metų pradžioje paskelbė sustiprinanti tiek pėsčiųjų, tiek vairuotojų kontrolę. Viliamasi, kad tai bent kažkiek paskatins eismo dalyvius susimąstyti apie savo bei aplinkinių saugumą keliuose bei užkirs kelią skaudžioms avarijoms.

reklama

Ketvirtadienio rytą Alfa.lt žurnalistai kiek daugiau nei valandą kartu patruliavo su vienu iš ekipažų. Šį kartą pareigūnų organizuojamos priemonės metu dėmesys labiausiai buvo nukreiptas į pėsčiuosius, kurie patys nesirūpina savo saugumu bei nepaiso Kelių eismo taisyklių (KET) kirsdami važiuojamąją kelio dalį neleistinu būdu. Kaip parodė rezultatai, pažeidėjų sostinės gatvėse vis dar netrūksta.

Pėstieji randa pasiteisinimų

Rytinis patruliavimas prasidėjo 7 val. ryto, kai nemaža dalis pareigūnų ekipažų pasklido po Vilniaus gatves. Alfa.lt žurnalistai viename automobilyje kartu su policijos pareigūnais patruliavo Karoliniškių mikrorajone.

Per valandą buvo užfiksuoti trys pažeidėjai, kurie nepaisė KET. Pirmoji įkliuvo vyresnio amžiaus moteris, kuri bandė pereiti gatvę ten, kur nėra pėsčiųjų perėjos. Pravažiuojant policijos pareigūnams, moteris prigauta pačiame pažeidimo epicentre – stovinti viduryje kelio tarp eismo juostų. Patikrinus duomenų bazę paaiškėjo, kad moteris neturėjo jokių pažeidimų, tad jai buvo skirtas įspėjimas.

reklama

Netrukus po to į pareigūnų rankas pakliuvo dar vienas pažeidėjas, kuris taip pat kirto intensyvią gatvę ne per pėsčiųjų perėją. Vyras buvo pasipiktinęs, kad toje vietoje, kur jis kirto važiuojamąją dalį, arti nėra pėsčiųjų perėjos, nors jos čia reikėtų dėl šalia esančio Karoliniškių turgaus. Šiam pažeidėjui taip pat buvo skirtas įspėjimas.

Policijos pareigūnams patraukus Spaudos rūmų link, iš toli buvo pastebėtas vyriškis, kuris Laisvės pr. ir T. Narbuto gatvių sankirtoje pėsčiųjų perėją perbėgo degant raudonam šviesoforo signalui. Pėsčiasis buvo pasipiktinęs, kad pareigūnai jį sustabdė, ir šiems bandė įrodyti, kad kelią kirto dar mirksint žaliam šviesoforo signalui. Visgi iš pareigūnų automobilio buvo aiškiai matyti, kad jam degė raudonas signalas. Piliečiui buvo surašytas protokolas, paskirta 10 eurų bauda.

Sustiprino kontrolę

Analogiškos policijos priemonės, kai yra stebimas eismo dalyvių elgesys keliuose, vyksta kasdien. Visai neseniai LKPT pranešė ypač griežtai bausianti vairuotojus, kurie nepraleidžia pėsčiųjų perėjos zonose. Siekiant gerinti avaringumo situaciją šalies keliuose, policija vasario–kovo mėn. organizuoja prevencines priemones, kurių metu prie pėsčiųjų perėjų vykdoma sustiprinta eismo kontrolė.

Vykdydami tiek viešą, tiek ir neviešą eismo prie pėsčiųjų perėjų priežiūrą, pareigūnai fiksuoja KET pažeidimus, kuriuos daro transporto priemonių vairuotojai. Pareigūnai naudoja turimą ir stacionarią, ir mobiliąją vaizdo fiksavimo įrangą, o užfiksavus pažeidimų ne vairuotojo akivaizdoje, nuobaudos bus siunčiamos paštu.

reklama

Policijos pareigūnai primena, kad nesustojimas prieš pėsčiųjų perėją, kai to reikalaujama pagal taisykles, užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 eurų, už šį administracinį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių.

Policijos pareigūnai taip pat informuoja, kad nuo vasario 20 iki 28 d. vykdoma sustiprinta vairuotojų kontrolė, atkreipiant dėmesį į kone priklausomybe tapusį vairuotojų mobiliojo ryšio priemonių naudojimą rankomis, pažeidžiant KET reikalavimus, taip pat į kitą vairuotojų dėmesį blaškančią veiklą, nesusijusią su vairavimu, tačiau neretai keliančią pavojų keliuose.

KET 20 punkte nurodyta, kad motorinių transporto priemonių, traktorių, savaeigių mašinų vairuotojams draudžiama naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, jeigu jomis naudojamasi rankomis, išskyrus tuos atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis išjungtas. Tai reiškia, kad kalbėti mobiliuoju telefonu, naršyti internete, rašyti trumpąsias žinutes ar kitaip naudotis mobiliojo ryšio priemone rankomis galima tik saugiai sustojus leistinoje vietoje ir išjungus vairuojamo automobilio variklį.

Už draudimo vairuotojams naudotis mobiliojo ryšio priemonėmis, kai jomis naudojamasi rankomis (išskyrus atvejus, kai stovinčios transporto priemonės variklis yra išjungtas), nesilaikymą yra paskirta administracinė atsakomybė. Tokie veiksmai užtraukia baudą vairuotojams nuo 60 iki 90 eurų, taip pat už šį nusižengimą gali būti skiriamas teisės vairuoti atėmimas nuo 1 iki 6 mėnesių.

Prancūzija žengia griežtesniu keliu

reklama

Prancūzijos valdžia ėmėsi dar griežtesnių veiksmų, siekdama atpratinti vairuotojus nuo naudojimosi telefonais prie automobilio vairo. Vairuotojai Prancūzijoje nuo šiol bus baudžiami už naudojimąsi mobiliojo ryšio priemonėmis savo automobiliuose net ir tada, kai jie sustoja šalikelėje ir įjungia avarines šviesas. Už šį KET pažeidimą gresia 135 eurų bauda.

Nuo šiol prancūzai telefonu automobilyje galės naudotis nebent tada, kai jų transporto priemonė bus pastatyta automobilių stovėjimui skirtose aikštelėse, esančiose kiek toliau nuo važiuojamosios kelio dalies. Tik pastačius stovėjimo vietoje automobilį ir išjungus jo variklį bus galima naudotis telefonu. Išimtis galios nebent ekstremalių situacijų atveju, kai automobilis suges ar įvyks avarija.

Tai reiškia, kad vairuotojai negalės nei skambinti, nei naudotis internetu ar rašyti žinutes prie automobilio vairo. Šios taisyklės yra skirtos sumažinti avarijų skaičių ir paskatinti vairuotojus sutelkti dėmesį į kelią. Taip pat tikimasi, kad šalikelėse sustos mažiau automobilių, kurie atkreipia kitų vairuotojų dėmesį.

reklama

Rytinis patruliavimas su policijos pareigūnais: pėstiesiems deganti raudona – ne kliūtis

Policijos reidas
+10