Valdžia tęsia kovą: artėjančioje Seimo sesijoje – didesnis dėmesys girtiems vairuotojams

Rytinis kelių policijos reidas
Rytinis kelių policijos reidas
© Edvard Blaževič

Vyriausybė toliau kovoja su neblaiviais vairuotojais. Jau ne pirmus metus valdininkai žada pažaboti prie transporto priemonės vairo sėdančius alkoholio mėgėjus, įteisinant vadinamuosius alkoblokus. Artėjančioje Seimo pavasario sesijoje prie šios idėjos vėl bus sugrįžta.

reklama

Teisės aktų projektų, kuriuos Lietuvos Respublikos Vyriausybė siūlo įtraukti į Seimo pavasario sesijos darbų programą, sąraše atsidūrė ir susisiekimo ministro Roko Masiulio siūlymas vėl apsvarstyti alkoblokų idėją. 

Kaip rašoma minėtame dokumente, Susisiekimo ministerija nori įteisinti antialkoholinio variklio užrakto naudojimo tvarką asmenims, kurie vairavo transporto priemonę būdami neblaivūs arba už tai, kad vartojo alkoholio po eismo įvykio iki jo aplinkybių nustatymo arba vengė neblaivumo patikrinimo.

Šiuo įstatymo projektu taip pat norima nustatyti, kad neblaiviems vairuotojams gali būti taikomas ne tik teisės vairuoti atėmimas, bet ir draudimas vairuoti transporto priemones, kuriose neįrengti antialkoholiniai variklio užraktai. 

Tokiu atveju teisės vairuoti atėmimo terminas būtų trumpesnis, tačiau atsirastų draudimas nustatytą laikotarpį vairuoti transporto priemones, kuriose neįrengti antialkoholiniai variklio užraktai. Šį Susisiekimo ministerijos siūlymą Seimui rekomenduojama svarstyti šių metų birželio mėnesį.

reklama

Alkoblokai veikia kaip alkotesteriai, galintys blokuoti transporto priemonės variklio užvedimą. Jų veikimas paprastas ir netrukdo vairuotojui atlikti savo įprastinio darbo. Prieš užvesdamas variklį, vairuotojas turi pasitikrinti blaivumą transporto priemonėje sumontuotu alkotesteriu. 

Vairuotojo iškvėptame ore aptikus alkoholio, prietaisas neleidžia jam užvesti transporto priemonės variklio – pasukus užvedimo raktą, variklis neužsiveda. Jei alkoholio neaptinkama, pasukus uždegimo raktą variklis paleidžiamas įprastai ir pradedama kelionė.

Diegiant alkoblokus vadovaujamasi pažangia ES valstybių, ypač Skandinavijos šalių, patirtimi ir jų eismo saugos srityje pasiektais rezultatais. Pavyzdžiui, Suomijos Vyriausybė neperka biudžeto lėšomis finansuojamų vaikus vežančių transporto priemonių ar paslaugų (mokyklinių autobusų), jei šiose transporto priemonėse neįrengti alkoblokai.

Dar prieš dvejus metus, rūpinantis vaikų saugumu kelyje, Susisiekimo ministerijos iniciatyva pirmąkart dešimtyje mokyklinių autobusų buvo įrengti alkoblokai, neleidžiantys neblaiviam vairuotojui užvesti transporto priemonės. Tokia įranga buvo sumontuota Zarasų rajono savivaldybės mokykliniuose autobusuose.

reklama