Šiurpi vaiko pinigų sistemos klaida: tėvas turėjo „ištrinti“ savo mirusį vaiką

Vaiko vežimėlis
Vaiko vežimėlis
  © SCANPIX

Jau beveik dvi savaites šalies tėvai internete gali pildyti prašymus gauti pinigines išmokas už šeimoje auginamus vaikus. Tačiau sistemą nuo pradžių persekioja problemos: kurį laiką strigusi sistema kartais pateikia ir itin nemalonių „staigmenų“. Alfa.lt pasiekė informacija, jog jauna šeima, gimus vaikeliui norėdama gauti vienkartinę išmoką, iš sistemos privalėjo „ištrinti“ savo vaiką, kuris mirė prieš metus.

Duomenų negauna?

reklama

Tėvas, kuris pasakojo šeimai nutikusią istoriją, savo kelių savaičių amžiaus naujagimį prarado prieš metus. Prisijungęs prie naujai startavusios Socialinės paramos šeimai informacinės sistemos (SPIS) tėvas norėjo užregistruoti visus savo šeimos narius, užpildyti paraišką ir gauti vienkartinę išmoką šeimoje gimus dar vienam vaikeliui.

Tačiau užpildyta forma nebuvo patvirtinta – sistemoje atsirado pranešimas, kad gyventojų registras neteikia informacijos apie prieš metus mirusį kūdikį. Iššokusiame lange rašoma, jog nurodytas asmuo „nėra Jūsų šeimos narys“.

Anonimu norėjęs likti tėvas pasakoja, jog vaiko mirtis yra užfiksuota registruose, šeima yra gavusi su tuo susijusią išmoką.

reklama

Galiausiai tėvas pats turėjo „ištrinti“ iš sistemos savo mirusį kūdikį. „Tai yra techninis veiksmas, bet man kaip žmogui ištrinti savo mirusį vaiką ir patvirtinti, kad jis nėra šeimos narys, na, tai yra, nelabai etiška ir labai grubu“, – pasakojo jaunas tėtis.

Kreipėsi į visus

Susidūręs su sistemos klaida jis pirmiausiai kreipėsi į miesto savivaldybės atstovus: „Kreipiausi į socialinį skyrių, paaiškinau vedėjai, ji atrodo tarsi ir suprato tą problemą, perjungė skambutį kitai darbuotojai. Ji išklausė ir atsakė, kad čia ne mūsų sistema ir niekuo negali padėti.“

Todėl vėliau tėvas kreipėsi į įmonę, kuri administruoja SPIS sistemą. Specialistai patarė vyrui pačiam „ištrinti“ savo mirusį kūdikį iš sistemos.

„(...) Nesuprantu, kodėl darbuotojai negali normaliai pabendrauti, sakyti „mes išsiaiškinsim problemą“, perskambinsim, o ne sakyt, kad čia ne mano problemos, ne mūsų sistemos. Yra pagarbos žmogui trūkumas“, – sakė nusivylęs vyras.

reklama

Atvejis vienetinis

Susisiekus su sistemą užsakusia Socialinės apsaugos ir darbo ministerija, Alfa.lt gavo patvirtinimą, jog šis atvejis žinomas. „Tai yra pirmasis atvejis nuo 2016 metų, kurį skubos tvarka išsiaiškinsime kartu su techninį projektą įgyvendinančia įmone“, – atsiųstame paaiškinime teigia Strateginės analizės skyriaus vedėja Vaida Budzevičienė.

Ji nurodo, esą šis atvejis yra vienetinis, mat sistemoje klausimas išspręstas jau prieš 2 metus.

Tačiau tėvas mano, kad tokių atvejų galėtų būti ir daugiau: „Kodėl dabar žmonės yra verčiami išsitrinti savo mirusius vaikus. Galvoju, kad sistema ne iki galo padaryta. Norėčiau, kad klausimas būtų išspręstas ir kitiems žmonėms netektų to patirti.“

reklama