6 dalykai, kurių nereikėtų daryti prieš miegą

Miegas
Miegas
© Pexels
Alfa.lt
2017-08-12 18:01

Jei manote, kad kava prieš pat miegą jūsų neveikia, Indy100.com jus nuvils: ji tikrai veikia ir jūs tikrai meluojate patys sau.

Pasirodo, tam tikri dalykai gadina miegą nepriklausomai nuo to, ar jūs tai pastebite, ar ne. Taigi, kad miegas būtų kokybiškas, o ryte prabustumėte kupini energijos, verčiau niekada nedarykite šių dalykų:

1. Nesineškite telefono ar kompiuterio į miegamąjį

Dirbanti moteris

Ekranų skleidžiama šviesa verčia jūsų smegenis manyti, kad tai – dienos šviesa. Dėl šios priežasties stabdoma melatonino gamyba, o melatoninas padeda organizmui pasiruošti nakties poilsiui. Be to, naudojantis kompiuteriu ar telefonu, lengva prarasti laiko nuovoką, todėl nė nepastebėsite, kaip ateis 2 val. nakties, o jūs vis dar nebūsite užmigę.

reklama

2. Nesistenkite užmigti

Atsigulę į lovą pasistenkite nuvyti mintis apie tai, kiek laiko liko iki ryto, nes pastangos užmigti neretai duoda priešingą efektą ir žmogus tampa dar budresnis.

Jei niekaip negalite užmigti, verčiau atsikelkite ir nuveikite kažką atpalaiduojančio, pavyzdžiui, paskaitykite knygą.

3. Nevartokite alkoholio

Vakarienė

Alkoholis gal ir padeda greičiau užmigti, tačiau miego kokybė dėl to stipriai nukenčia. Alkoholis neigiamai veikia REM miegą, kuris būtinas atminčiai ir dėmesio koncentracijai.

4. Nesportuokite

Visiškai teisingai – prieš miegą sportuoti nerekomenduojama. Fizinė veikla puikiai tinka rytui, nes pažadina organizmą ir padidina kūno temperatūrą, tačiau visa tai tikrai nepadės jums užmigti greičiau.

5. Nešildykite kambario

Ši pagunda ypač aktuali žiemą, tačiau tyrimai rodo, kad miegas yra kokybiškesnis vėsioje patalpoje.

reklama

6. Nemiegokite su gyvūnais

Katinas

Nors paglostyti gyvūną prieš miegą gali būti smagu ir jauku, miegas su juo tikrai nebus geras. Be to, tai didina alergijų riziką, kas taip pat kenkia miegui.