„Telia Lietuva“ pajamos padidėjo 12,4 proc.

Įmonė "Telia"
Įmonė "Telia"
© Edvard Blaževič
Alfa.lt
2017-07-20 09:14

Šių metų antrąjį ketvirtį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu ketvirčiu, telekomunikacijų, IT ir TV paslaugas teikiančios bendrovės „Telia Lietuva“ pajamos padidėjo 12,4 proc. ir sudarė 94,6 mln. eurų. Bendrovės EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, buvo 29,2 mln. eurų, t. y. 0,3 proc. didesnė nei prieš metus, o EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, marža siekė 30,9 procento.

Per pirmąjį 2017 m. pusmetį pajamos padidėjo beveik 8 proc. – iki 179,9 mln. eurų (palyginimui: 2016 m. pirmojo pusmečio pajamos buvo 2,8 proc. didesnės nei 2015 metais). EBITDA, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, buvo 58,4 mln. eurų ir per metus išliko nepakitusi, o EBITDA marža, neįskaičiavus vienkartinių sąnaudų, pirmąjį pusmetį siekė 32,5 procento. Laisvieji pinigų srautai sudarė 15,8 mln. eurų.

Nepaisant prisotintos ir itin konkurencingos rinkos, augo ir bendrovės klientų skaičius. Palyginti su 2016 m. pirmojo pusmečio duomenimis, 12,1 proc. padidėjo išmaniosios televizijos, 7,9 proc. – šviesolaidinio interneto ir 4,5 proc. – aktyvių reguliaraus mokėjimo mobiliojo ryšio vartotojų skaičius.

„Pirmasis šių metų pusmetis mums buvo neeilinis. Užbaigėme bendrovių susijungimo procesą ir tapome „Telia“. Taip pat jau antrus metus pamečiui stebėjome stabilų pajamų augimą ir užtikrinome nemažėjančias investicijas į paslaugų bei tinklo kokybę. Kartu intensyviai ruošėmės datai, kai Europoje iš esmės nebeliko tarptinklinio ryšio mokesčio ir užtikrinome, kad Lietuvos gyventojai ir toliau galėtų naudotis itin pigiu mobiliuoju ryšiu. Be to, pasiūlėme naujų paslaugų ir galimybių – hibridinio tipo internetą, debesų kompiuteriją, naujus mobiliojo ryšio paslaugų planus, „Xiaomi“ išmaniuosius telefonus. Tai leido išlaikyti esamus ir pritraukti naujų klientų“, – sako „Telia“ vadovas Kęstutis Šliužas.

Augantis klientų skaičius lėmė atskirų „Telia Lietuva“ paslaugų pajamų augimą. Įrangos pardavimo pajamos šį pusmetį, palyginti su praėjusių metų tuo pačiu laikotarpiu, padidėjo beveik penktadaliu (18,7 proc.), mažmeninio mobiliojo ryšio paslaugų – 7,3 proc., plačiajuosčio interneto paslaugų – 3,4 procento. Prie bendro pajamų augimo prisidėjo ir didesnės nei prieš metus pajamos iš tinklų sujungimo paslaugų.

reklama

Pajamų augimą iš mobiliojo ryšio paslaugų daugiausia lėmė intensyvus mobiliųjų duomenų naudojimo augimas. Šį pusmetį „Telia“ klientai persiuntė 1,7 karto daugiau mobiliųjų duomenų nei tuo pačiu laikotarpiu 2016 metais – iš viso 18 terabaitų duomenų.

Tokia tendencija, pasak K. Šliužo, lemia ne tik bendrovės pajamų augimą, bet ir didėjančias investicijų apimtis – į tinklo modernizavimą bei interneto spartos didinimą.

Per pirmuosius šešis šių metų mėnesius „Telia“ į tinklų atnaujinimą ir kitus infrastruktūros modernizavimo projektus iš viso investavo 26,9 mln. eurų – 14,5 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Investicijoms į mobiliojo ryšio tinklą skirta 7,8 mln. eurų, IT sistemų atnaujinimui – 8,2 mln. eurų, o į fiksuotojo ryšio tinklą investuota 9,4 mln. eurų.

Šiemet bendrovė pradėjo didžiausią IP tinklo įrangos modernizavimo projektą savo istorijoje bei penkiuose didžiuosiuose miestuose įdiegė naujausios mobiliojo ryšio technologijos „4.5G / LTE Advanced Pro“ bazines stotis, leidžiančias vartotojams naudotis iki 500 Mb/s siekiančia duomenų atsisiuntimo sparta. Šiuo metu „Telia“ iš viso turi 1786 4G bazines stotis ir dengia 99 proc. Lietuvos teritorijos.

Birželio 19 d. „Transparency International“ Lietuvos skyriaus tyrimo, vertinančio bendrovių skaidrumą ir kovos su antikorupcija priemones, paskelbtais duomenimis „Telia Lietuva“ yra įvertinta kaip viena skaidriausių Lietuvos bendrovių – skirti 74 taškai (palyginimui „Ericsson Lietuva“ – 55, „Fima“ – 45 taškai).

Pirmąjį šių metų pusmetį „Telia Lietuva“ pristatė tris atsakingo verslo iniciatyvas: vaikų saugumo internete iniciatyvą „Augu internete“ ir nuo vasario pradžios apie grėsmes internete pasikalbėjo su 26 tūkst. vaikų. Penkis mėnesius trukusi mentorystės programa „Woman go tech“ paskatino 43 dalyves pakeisti profesiją, pradėti verslą ar mokslus technologijų srityje. Balandį startavo mentorystės programa „Telia HUB“, skirta savo ateitį su technologijų verslu siejantiems ir konkrečias idėjas jau turintiems žmonėms. „Telia HUB“ programos dalyviams „Telia“ suteikia reikiamą IT infrastruktūrą idėjų plėtojimui ir teikia įvairių sričių profesionalų konsultacijas.

2017 m. balandį „Investuotojų forumas“ bendrovei įteikė apdovanojimą už socialiai atsakingos ir skaidrios verslo praktikos taikymą, aktyvų dalyvavimą bendruomenės veikloje, rūpinimąsi darbuotojais ir neigiamo poveikio aplinkai mažinimą. Šiemet „Telia Lietuva“ taip pat buvo pripažinta geidžiamiausiu darbdaviu didžiųjų šalies įmonių gretose dienraščio „Verslo žinios“ surengtuose rinkimuose.