5 gero IT specialisto savybės

Prie kompiuterio
Prie kompiuterio
© SCANPIX
Alfa.lt
2017-05-19 10:35

Informacinių technologijų (IT) specialistai – vieni paklausiausių darbuotojų rinkoje. Tai, kad šių specialistų poreikis vis auga parodė ir šiemet atliktas tyrimas, indikuojantis, jog iki 2020 m. Lietuvoje programuotojų poreikis išaugs beveik dvigubai. Visgi diplomo laikymas rankoje nebūtinai garantuoja sėkmingą karjerą IT srityje.

Jau penkerius metus Kaune veikiančios duomenų valdymo bendrovės „Callcredit Information Group“ specialistai atskleidžia 5 esmines gero IT specialisto savybes.

Kūrybiškumas. Stereotipas, kad IT specialistas yra užsidaręs intravertas, bendraujantis tik su kompiuteriu priešais savo akis, nėra teisingas. Pastaruoju metu šie mitai apie IT specialistus yra griaunami. „Callcredit Information Group“ Kauno padalinio vadovas taip pat tvirtina, kad IT sektoriaus darbuotojai yra aktyvūs ir veiklūs. „Kūrybinis ir nestandartinis mąstymas, kitokių požiūrio kampų ir sprendimų ieškojimas yra dažna IT specialisto darbo dalis. Be tikslumo ir konkretumo jo darbe taip pat labai reikalingas lankstumas, greita reakcija į besikeičiančią situaciją ir inovatyvus požiūris“, – priduria Dainius Aksinavičius.

Analitinis mąstymas. Informacinės technologijos mus pratina prie spartos ir greičio. Joms sutrikus ar sugedus, taip pat reikia greitai ir sparčiai tas problemas spręsti. Analitinis mąstymas yra dažnas IT problemų sprendimo palydovas. Kaip pažymi Alfonsas Cirtautas, „Callcredit Information Group“ programinės įrangos vystymo grupės vadovas, sėkmingas IT specialistas turi būti orientuotas į problemų sprendimą, gebėti logiškai skaidyti sudėtingas užduotis į smulkesnes. „Pravartu atsitraukti nuo situacijos, kad pamatytum ją platesniame kontekste, įžvelgtum užduoties sudėtines dalis, pasikartojimus“, – teigia jis. „Geras IT specialistas turi gebėti identifikuoti bei spręsti problemas: išskirti jų atsiradimo priežastis ir įtraukti susijusius kolegas siekiant jas eliminuoti“, – pastebi Gintarė Žilinskė, „Callcredit Information Group“ klientų aptarnavimo komandos vadovė. Jai pritaria ir jau penktus metus „Callcredit Information Group“ dirbantis Giedrius Mickevičius, teigdamas, kad visas problemas ir iššūkius galima išspręsti, tačiau svarbu, jog sprendimo algoritmas atsirastų galvoje.

Smalsumas. Savaime suprantama, kad geriausi IT specialistai turi didžiulę ir netgi, galima sakyti, užkrečiamą aistrą technologijoms ir yra linkę nuolatos ieškoti naujų dalykų. „Geri IT specialistai yra itin smalsūs, mėgsta žinoti, kaip, kas ir kodėl veikia“, – pastebi G. Mickevičius. Jam antrina ir jo kolegos. „Technologijos nestovi vietoje, todėl turimų žinių niekada nebus gana“, – priduria Arūnas Rimas, „Callcredit Information Group“ techninis operatorius, savo karjerą pradėjęs nuo klientų aptarnavimo specialisto pozicijos. „Pasaulis keičiasi labai greitai, tad norint pritapti reikia sekti naujienas“, – savo pastebėjimais dalijasi Kristina Valiūnė, „Callcredit Information Group“ vyriausia testavimo analitikė.

reklama

Gebėjimas dirbti komandoje. Visada atsiras nauja platforma ar įrankis, kuris gali turėti įtakos kasdieniame darbe. Su tuo susidurti ir pagrindinius veikimo principus suprasti turi ne tik žinovas, bet ir paprastas darbuotojas. Taigi kaip viena ieškomiausių IT specialistų savybių yra gebėjimas techninius dalykus paaiškinti paprastais žodžiais žmonėms, kurie nedirba su IT, bet yra svarbūs procese: klientai, akcininkai, partneriai. Negana to, joks specialistas įmonėse nedirba vakuume nuo kitų, taigi individualistams dažnai tenka susitaikyti su tuo, kad daugelis darbų IT srityje reikalauja komandinio darbo, bendravimo ir bendradarbiavimo su komandos nariais. „Mokėjimas dirbti komandoje, gebėjimas tinkamai išsakyti savo poziciją, priimti kritiką – svarbūs kiekvieno IT specialisto bruožai“, – pažymi A. Cirtautas. Komandoje kiekvienas narys yra svarbus ir kiekvieno indėlis yra vertingas. „Suvokimas, kad tu esi labai svari darbo proceso dalis tave motyvuoja, įgalina ir skatina dirbti efektyviai, nes nuo tavęs taip pat priklauso ir kolegų darbo rezultatai“, – priduria G. Žilinskė.

Mokymasis visą gyvenimą. Ieškant komandas papildysiančių IT specialistų, atsižvelgiama ne tik į jų turimas patirtis, bet ir į perspektyvą, norą mokytis bei tobulėti. „Atrinkdami mūsų komandą papildysiančius IT specialistus, vadovaujamės požiūriu, kad darbo patirtis ne visada yra pats svarbiausias faktorius. Atvirkščiai – dėmesį sutelkiame į jaunų žmonių entuziazmą ir nuolatinį norą tobulėti“, – teigia D. Aksinavičius. Saviugda IT specialistams yra labai svarbi ir jie dažniausiai skiria tam daug laiko. „Nuolatinis noras tobulėti ir neužsisėdėti yra pagrindinis gero IT specialisto bruožas, nes technologijos nuolat kinta, o tu nuo jų atsilikti negali“, – priduria G. Mickevičius. „Neįsivaizduoju IT specialisto, kuris neturėtų noro tobulėti ir mokytis“, – pažymi K. Valiūnė.

Ko tikėtis ateityje?

Šiemet pirmaujanti JAV darbo paieškos platforma „CareerCast“ įvardijo 10 paklausiausių specialybių 2017-aisiais. Populiariausiųjų gretose – IT saugumo analitikai, atsidūrę 4 vietoje, duomenų analitikai (5 vieta) ir programinės įrangos inžinieriai, likę 8 vietoje. Taigi IT specialistai ir toliau išliks paklausūs darbo rinkoje, o šias specialybes ir toliau rinksis daug studentų. Siekiantys IT karjeros turi suvokti, kad sėkmingo specialisto rodiklis yra suvokimas, kad IT specialisto karjera – visą gyvenimą trunkantis procesas. O jo esminėmis dalimis yra noras tobulėti, bendravimo ir komunikacijos įgūdžių puoselėjimas. Taip pat būtina nepamiršti, kad be techninių ir analitinių žinių tobulinimo dėmesio reikia skirti ir kūrybinio potencialo ugdymui.