Vilniaus valdžia užsibrėžė tikslą – automobilių vairuotojus persodinti į viešąjį transportą

Sostinės transporto spūsčių problemą miesto valdžia nutarė išspręsti automobilių vairuotojus persodinant į viešąjį transportą. Tam rengiamos specialios automobilių stovėjimo aikštelės, kur vairuotojai palikę mašinas galės persėsti į viešąjį transportą, o miesto centrą atlaisvinti nuo transporto spūsčių.

Trečiadienį Vilniaus miesto savivaldybėje pristatyta naujovė – kombinuotos kelionių jungties „Statyk ir važiuok“ („Park ant Ride“ angl.) bilietas.

Įsigiję 2 eurus kainuojantį bilietą vairuotojai specialiai miesto pakraščiuose įrengtose aikštelėse galės palikti automobilį, o kelionę link miesto centro tęsti viešuoju transportu.

Jau birželio pabaigoje Vilniuje turėtų atsirasti trys „Statyk ir važiuok“ aikštelės: Ukmergės gatvėje, šalia „Senukų“; Sėlių gatvėje, kur yra autobusų žiedas; Gerulaičio gatvėje, šalia „Siemens arenos“. Kol kas nėra aišku, kiek kainuos aikštelių įrengimas.


reklama

„Jau kitą mėnesį pagrindinėse privažiavimo į centrinę miesto dalį arterijose planuojame įrengti pirmąsias tris „Statyk ir važiuok“ sistemos aikšteles, kuriose vairuotojai galės palikti savo automobilį ir savo kelionę toliau tęsti viešuoju transportu“, – teigė SĮ „Susisiekimo paslaugos“ direktorė Modesta Gusarovienė.

Modesta Gusarovienė

Anot jos, tikslas yra skatinti vairuotojus atsisakyti asmeninių transporto priemonių kelionėms į centrinę miesto dalį, dėl ko sumažės stovėjimo vietų apkrovos, spūstys, užterštumas, o ir patys vairuotojai sutaupys – nereikės mokėti parkavimo rinkliavos už stovėjimą centre, kai automobilis bus saugiai paliktas „Statyk ir važiuok“ aikštelėje.

Meras: idėja gali nepatikti vairuotojams

Persodinti automobilių vairuotojus į viešąjį transportą miesto valdžia pasiryžusi entuziastingai. Miesto meras pripažįsta, kad idėja iš pradžių gali patikti ne visiems vairuotojams, tačiau turi viziją dėl kur kas didesnio aikštelių tinklo ir mažesnių spūsčių centrinėje miesto dalyje.

„Scenarijai yra įvairūs – galbūt visi vairuotojai į aikšteles netilps, galbūt paaiškės, kad tai nėra taip populiaru, ir reiks daugiau reklamuoti, o gal žmonės kaip tik pradės siūlyti vietas (aikšteles – Alfa.lt past.), kurios dar nenumatytos. Tačiau manau, kad viskas vyks sklandžiai ir įvertinus per kelis mėnesius, kaip naujovė prigyja, judėsime toliau su naujomis aikštelėmis ir tam tikrais infrastruktūros pakeitimais“, – teigė Vilniaus meras Remigijus Šimašius.

Remigijus Šimašius

Jo teigimu, tikslas – kad tokios aikštelės atsirastų ties pagrindiniais Vilniaus įvažiavimais – Kauno, Ukmergės, Trakų, Nemenčinės, Molėtų, Minsko kryptimis.

„Kol kas trys aikštelės yra nepakankamos, tačiau jos yra ten, kur jaučiamas poreikis. Turėtų atsirasti aikštelės Antakalnio gale, prie viešojo transporto žiedo, taip pat Liepkalnio gatvės“, – sakė R. Šimašius.

Meras taip pat užsiminė, kad dėl visų aikštelių turi diskutuoti su Nacionaline žemės tarnyba.

reklama

Motyvas – sutaupyti 30 eurų per mėnesį

„Statyk ir važiuok“ aikštelės bus pažymėtos specialiais ženklais, jose tilps nuo 50 iki 200 automobilių. Anot miesto valdžios, vairuotojai naudotis šia sistema turėtų dėl elementarios priežasties – pigiau ir greičiau.

„Aikštelės bus įrengtos prie labai gerai išvystyto viešojo transporto tinklo, kur bus greitųjų maršrutų tinklas su specialiai įrengtomis „A“ juostomis. Tose vietose viešasis transportas tikrai važiuoja greičiau. Taigi bus ne tik greičiau, bet ir pigiau – paskaičiavome, kad kombinuojant kelionę su automobiliu ir viešuoju transportu vairuotojai sutaupytų, nes nereiktų mokėti už parkavimą miesto centre“, – sakė M. Gusarovienė.

Teigiama, kad vairuotojai, keliaudami į darbą vidutiniškai nuvažiuojantys 10 km, pasinaudoję „Statyk ir važiuok“ sistema per mėnesį sutaupytų apie 30 eurų, nes nereiktų eikvoti kuro bei mokėti už automobilio stovėjimą miesto centre.

Į aikštelę patekti bus galima, kai įranga nuskenuos automobilio valstybinius numerius, šalia bus įrengtos automatinės kasos, taip pat bilietas bus integruotas į „m.ticket“ programėlę.

Nors „Statyk ir važiuok“ yra naujovė Vilniuje, tačiau tokia sistema plačiai naudojama užsienyje, taip pat kaimyninėse valstybėse – Latvijoje, Estijoje.

Vilniaus valdžia užsibrėžė tikslą – automobilių vairuotojus persodinti į viešąjį transportą

Autobusas