Palygino kainas prekybos centruose: kur kovą apsipirkti buvo pigiausia, o kur kentėjo piniginė?
Papildyta 12.42

Palygintos kainos didžiuosiuose ir populiariuosiuose prekybos tinkluose
Palygintos kainos didžiuosiuose ir populiariuosiuose prekybos tinkluose
  © Alfa.lt fotomontažas
Alfa.lt
2017-03-23 09:52

2017 metų kovą, jau trečią mėnesį iš eilės, racionalaus pirkimo ir kainų palyginimo portalas Pricer.lt atliko maisto kainų tyrimą Lietuvos maisto prekių parduotuvėse. Atlikus kainų tyrimą, kaip ir vasarį, užfiksuotos pigiausių maisto prekių ir populiarių maisto ženklų krepšelių kainos.

Išanalizavus tyrimo duomenis, buvo sudaryti pigiausių maisto prekių ir populiarių maisto ženklų krepšelių reitingai. Kainos fiksuotos kovo mėnesį, Lietuvos prekybos centruose „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“, „Lidl“, „Aibė“, „Prisma“ ir internetinėje parduotuvėje „Barbora“.

Tyrimo krepšelis pigiausias „Maximoje“, brangiausias „Barboroje“

Kovo mėnesį mažiausia kaina už Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelį užfiksuota parduotuvėje „Maxima“, antroje vietoje „Aibė“, trečioje – „Norfa“. „Prisma“ kovą liko ketvirtoje vietoje, „Rimi“ – penktoje, „Iki“ – šeštoje, „ Lidl“ – septintoje, reitingo gale – elektroninė parduotuvė „Barbora“. Kovą pigiausių prekių krepšelio kaina daugelyje tyrimo parduotuvių išliko vasario mėnesio lygio arba turėjo tendenciją mažėti. Pigiausių prekių krepšelių skirtumas tarp pirmos („Maximos“ krepšelio kaina – 47,37 euro) ir paskutinės („Barbora“ krepšelio kaina 55,82 euro) reitingo vietos skiriasi apie 18 proc., kas sudaro 8,45 euro.

Palyginti su vasario mėnesiu, pigiausios prekės daugiausia atpigo parduotuvėje „Aibė“, tyrimo krepšelis pigo daugiau nei 10 eurų (–16,9 proc.) ir parduotuvėje „Maxima“ beveik 4,5 euro (–8,7 proc.). Vasario mėnesį šiose parduotuvėse buvo fiksuotas pigiausių prekių kainų šuolis – atitinkamai 14,5 proc. ir 5,1 proc. Kitose tyrime dalyvaujančiose parduotuvėse pigiausių produktų kainos keitėsi +/– 2,5 proc. ribose.


Trečią mėnesį iš eilės nuosekliai fiksuodami tų pačių pigiausių produktų kainas pastebime, kad ypač atidūs turėtų būti parduotuvės „Aibė“ pirkėjai, nes kainos šioje parduotuvėje keičiasi itin radikaliai (sausį krepšelis kainavo 51,83 Eur, vasarį – 59,33 Eur, o kovą 49,32 Eur). Būtent vasarį šioje parduotuvėje brango net 22 pigiausių prekių krepšelio pozicijos, o kovą pigo 26. Kovą daugiausiai produktų pabrango „Barboroje“ – 6, o „Lidl“, kaip ir vasarį, kainos keitėsi mažiausiai, čia net 26 fiksuojamų pigiausių produktų kainos išliko nepasikeitusios.

Pricer.lt pigiausių maisto prekių krepšelis sudarytas remiantis Statistikos departamento perkamiausių prekių sąrašu. Krepšelį sudaro 32 maisto produktai, tai pigiausia savo kategorijoje prekė parduotuvėje. Šio kainų tyrimo metu lyginami skirtingų parduotuvių pigiausių prekių krepšeliai, kurie sudaryti remiantis parduotuvės prekių asortimentu. Iš jo atrinktos prekės, kurios labiausiai atitinka lyginamojo sąrašo produktų kriterijus. Dažniausiai tai prekybos tinklų privatūs prekės ženklai arba pigiausias produktas parduotuvės asortimente. Tyrimo metu užfiksuotos prekių kainos parduotuvės lentynoje perskaičiuojamos pagal vienodą mato vienetą (1 kg, 1 litras, 1 vnt. ar kitą pasirinktą dydžio vienetą) tam, kad būtų galima objektyviai palyginti kainą tarp skirtingų parduotuvių pigiausių prekių.

Populiarių maisto ženklų krepšelis pigiausias – „Prismoje“

Kovo mėnesį toliau buvo fiksuojamos ir populiarių maisto ženklų krepšelio kainos. Šis krepšelis sudarytas iš populiarių, gerai žinomų, mėgstamų ir plačiai reklamuojamų prekės ženklų produktų. Šio krepšelio prekės atrinktos analogiškose kategorijose, kaip ir pigiausių prekių krepšelio prekės. Populiarių maisto ženklų krepšelį sudaro 20 prekių. Nė vienos iš 20 populiarių ženklų prekių neradome „Lidl“ parduotuvėje, todėl ji į šį reitingą neįtraukta.

Kovo mėnesį lyderis, kaip ir vasarį, – parduotuvė „Prisma“, mažos kainos garantijos akcija parduotuvei „Maxima“ padėjo pakilti į antrąją vietą, bet skirtumas tarp šių tinklų krepšelių išlieka didelis – 3,12 euro, kas sudaro apie 10 proc. Trečioje reitingo vietoje – „Aibė“, kuri vasarį populiarių maisto ženklų krepšelį turėjo patį brangiausią ir buvo paskutinėje reitingo vietoje. Kovą reitingo apačioje – parduotuvė „Iki“, kurioje populiarūs produktai, palyginti su pirmos vietos krepšeliu, kainavo 20 proc. brangiau (6,58 Eur). Palyginti su vasariu, populiarių produktų krepšelis brango visose parduotuvėse, išskyrus „Maximą“ ir „Aibę“, kur buvo užfiksuotas jo pigimas. Daugiausia krepšelio produktų atpigo parduotuvėje „Maxima“, net 12, o daugiausiai pabrango parduotuvėje „Iki“ – 10.

Brango alus, degtinė ir daktariška dešra

Išanalizavę pigiausių produktų ir populiarių prekės ženklų krepšelių duomenis matome, kad kovo mėnesį didžiausią kainos pokytį fiksavo alus ir degtinė. Stipriausiai brango šviesus alus „Švyturio Tradicinis“ (+33,2 proc.), parduotuvių pigiausias alus (+23,8 proc.); originali lietuviška degtinė „Lithuanian Vodka Auksinė“ (+15,5 proc.); „Samsono“ daktariška dešra (+12,4 proc.) ir malta kava „Jacobs Kronung“ (+8,9 proc.). Labiausiai atpigo juoda arbata (–31,3 proc.) ir pigiausi pomidorai (–21,9 proc.).

Portale www.pricer.lt rasite detalią informaciją, kas kovo mėnesį labiausiai brango / pigo konkrečioje parduotuvėje.

Kainų analizės metu užfiksavome, kad parduotuvėse populiarūs ir žinomi prekės ženklai brango daug greičiau ir stipriau nei pigiausi produktai analogiškose kategorijose. Pavyzdžiui: malta pigiausia kava parduotuvėse per mėnesį atpigo 9 proc. (1 kg jos galima nupirkti už 3,50 Eur), kai tuo metu kava „Jacobs Kronung“ pabrango 8,9 proc. (1 kg – 11,90 Eur). Vasario mėnesį parduotuvėse aukščiausios rūšies virta „Samsono“ daktariška dešra (1 kg) kainavo visur skirtingai nuo 4,45 iki 6,64 euro už kg, kovo mėnesį ši dešra visose parduotuvėse kainavo vienodai – 6,64 euro už kg, t. y., rinkoje ši virta dešra pabrango 12,9 proc., o aukščiausios rūšies pigiausia virta dešra su parduotuvių privačiomis etiketėmis atpigo 14,9 proc. Analogiška situacija su cukrumi, kefyru, pomidorų sultimis ir kitomis prekėmis.


Nuo kovo 1 dienos Lietuvoje pasikeitė alaus, vyno, spiritinių gėrimų akcizų tarifai. Pricer.lt pigiausių ir populiarių prekės ženklų kainų tyrimai rodo, kad kovo 16 dieną pigiausias alus dar buvo nepabrangęs parduotuvėse „Norfa“, „Maxima“ ir „Lidl“, čia pigiausio alaus 1 litras kainavo tiek pat kiek ir vasario mėnesį. Likusiose parduotuvėse jis buvo pabrangęs apie 23 proc., vidutiniškai 19 cnt. Už 1 l. Populiaraus ženklo alus, šviesus lietuviškas alus „Švyturio Tradicinis“ pabrango visose parduotuvėse, išskyrus „Norfą“, kuri šiuo metu šiuo alumi neprekiauja. „Švyturio Tradicinio“ kaina vidutiniškai rinkoje augo daugiau nei 33 proc., t. y apie 40 centų už 1 litrą. Stipriausiai šis alus pabrango internetinėje parduotuvėje „Barbora“ – nuo 1,48 iki 2,36 Eur, t. y. – 63 proc.

Pigiausia degtinė, kaip ir alus, kol kas pabrango ne visur. Kainos nekilo parduotuvėse „Iki“, „Aibė“ „Lidl“ ir „Maxima“. Likusiose parduotuvėse pigiausios degtinės 1 litras pabrango vidutiniškai 7,4 proc., kai tuo metu 1 litras originalios lietuviškos degtinės „Lithuanian Vodka Auksinė“ brango praktiškai visur dvigubai, apie 15,5 proc., kas sudaro 1,71 Eur už 1 litrą.

Detalią informaciją apie alaus ir degtinės kainos pokytį tyrimo parduotuvėse rasite čia: https://pricer.lt/posts/99-Kovo+m%C4%97nes%C4%AF+d...

Arūnas Vizickas: „Akivaizdu, kad sistemingas kainų monitoringas duoda ekonominę naudą pirkėjui, užfiksavome, kad daugelis tyrimo krepšelio prekių pinga. Tikiu, kad daugiau skaidrumo ir pastovios informacijos pirkėjui atves mus prie nuolat veikiančios platformos sukūrimo, kur bent jau būtiniausių maisto produktų kainas visose parduotuvėse bus galima palyginti kiekvieną dieną. Kol tokios sitemos neturime, kviečiu pirkėjus būti aktyviems ir dalytis kainų lyginimo pavyzdžiais mūsų portale www.pricer.lt“.

Vasario mėnesio kainų lyginimo tyrimas sulaukė plataus visuomenės ir žiniasklaidos dėmesio. Tyrimo informacija buvo aktyviai dalijamasi socialiniuose tinkluose. Gavome vertingų pastabų ir pasiūlymų, kaip šį tyrimą padaryti dar aktualesnį ir naudingesnį paprastam vartotojui. Apibendrinę visus pasiūlymus atlikome kelias esmines korekcijas ir jas įgyvendinome kovo mėnesio tyrime. Pirma, skaičiuodami tyrimo produktų krepšelio sumą kiekvieno produkto kainą konvertavome ne tik į 1 kg, 1 vnt., arba 1 l, o į pirkėjui labiau žinomą ir pažįstamą mato vienetą (pvz, pigiausia arbata bendroje krepšelio sumoje konvertuota ne į kainą už 1 kg, o į kainą už 100 g). Antra – prekybos tinklų atstovų prašymu pigiausių produktų sąrašą papildėme: kiaulienos kumpiu be kaulo ir malta kiauliena 30 proc. riebumo. Atlikus šiuos pakeitimus buvo perskaičiuota sausio ir vasario mėnesiais darytuose tyrimuose užfiksuotos krepšelių sumos.

Prekybos tinklams pateikus savo komentarus dėl šių kainų palyginimų Alfa.lt papildys tekstą atstovų pozicija

„Lidl“: šio tyrimo atveju nėra sudaryta galimybių atsižvelgti į esminę „Lidl“ ypatybę

Prekybos tinklas „Lidl“ pirkėjams siūlo geriausią kainos ir kokybės santykį rinkoje. Tai esminis mūsų kainodaros principas. Žinome, kad pirkėjams labai svarbus prekybininkų skaidrumas, todėl visose savo parduotuvėse visoje Lietuvoje – šiandien atidaryta 26-toji – tas pačias prekes siūlome vienoda kaina.

Atliekant kainų palyginimus, labai svarbi aiškios, nuoseklios ir universalios tyrimo vykdymo taisyklės. Portalo Pricer.lt organizuojamo populiarių maisto prekių ženklų kainų palyginimo atveju nėra sudaryta galimybių atsižvelgti į esminę „Lidl“ ypatybę – mūsų asortimente absoliučią daugumą sudarančius privačius prekės ženklus. Kitame sąraše produktai lyginami pagal kainą, niekaip neatspindint kokybės aspektų, kuriems mūsų prekybos tinklas teikia itin daug reikšmės. Atsakingai pareiškiame, kad dėl šių priežasčių mūsų prekybos tinklas atsiriboja nuo Pricer.lt rengiamo kainų palyginimo.

Džiaugiamės, iš šalies gyventojų sulaukdami vis daugiau teigiamų vertinimų. Vasarį šveicarų organizacijos Lietuvoje atliktame tradiciniame „ICERTIAS Best Buy Award“ nuomonių tyrime dalyvavę šalies vartotojai įvardijo geriausio kainos ir kokybės santykio pavyzdžiu. Savo ruožtu mūsų bendrovės surengtoje apklausoje apie kasdienius apsipirkimo įpročius, kuri vyko mūsų tinklo parduotuvėse, net 11 proc. respondentų nurodė apsiperkantys tik „Lidl“.