VU mokslininkų nuopelnas – išaugusios įmonės pajamos ir gausesnis klientų skaičius

R.Laurinavičius
R.Laurinavičius
  © Organizatoriai
Alfa.lt
2017-03-01 08:00

Įmonė „Soundest“ veiklą pradėjo kaip eilinė interneto svetainių klientams Lietuvoje kūrėja, o dabar bendrovės savininkai džiaugiasi išaugusiu verslu, kurio 95 proc. sudaro klientai užsienyje. Tai tarptautinę naujienlaiškių platformą valdančiai įmonei pasiekti padėjo investicijos į specializuoto produkto kūrimą ir bendradarbiavimas su Vilniaus universiteto mokslininkais.

Šiuo metu „Soundest“ įkūrėjai skaičiuoja aptarnaujantys daugiau nei 16 000 verslo klientų iš 130 šalių. Apie 50 proc. klientų yra JAV, 20 proc. – Didžiojoje Britanijoje, o likusi dalis išsibarsčiusi visame pasaulyje. Beveik kas mėnesį fiksuojamas ir įmonės pajamų dviženklis augimas.

Prekybą skatina žinutėmis ir nuolaidomis

Anot „Soundest“ bendraįkūrėjo ir vadovo Ryčio Laurinavičiaus-Laurio, įmonės veiklos pagrindas – elektroninėms parduotuvėms pritaikyta el. naujienlaiškių siuntimo platforma.

„Joje užsiregistravę klientai gali patogiai sukurti naujienlaiškius, pristatančius parduotuvėje vykdomas akcijas, pasirodžiusias naujas prekes ir pan. Visgi įmonės sėkmę lėmė ne naujienlaiškiai, o nuolat tobulinama išmani sistema, kurios tikslas – padėti parduotuvei didinti pardavimus, pasiekiant potencialų pirkėją su reikiama žinute reikiamu metu“, – tikina pašnekovas.

„Soundest“ vadovas pasakoja, kad sistema geba identifikuoti skirtingas situacijas ir pasiūlyti galimus sprendinius. Pavyzdžiui, jei el. parduotuvėje registruotas pirkėjas įsidėjo į prekių krepšelį pasirinktą daiktą, tačiau galiausiai persigalvojo ir jo nenusipirko, platforma gali jam automatiškai išsiųsti priminimo laišką su nuolaidos ar nemokamo pristatymo pasiūlymu.

„Dažnai užtenka ir tiek, kad pirkėjas apsigalvotų ir įsigytų prekę“, − tvirtina R. Laurinavičius-Lauris.Anot jo, tokios paslaugos vertę pajutusių užsakovų atsiliepimai padėjo „Soundest“ suburti platų klientų ratą.

Pasinaudojo finansine priemone

Įmonės vadovas priduria, kad „Soundest“ užkariauti tarptautines rinkas padėjo ir Vilniaus universiteto (VU) mokslininkų žinios. „Neturėjome milijoninių investicijų rinkodarai, buvome beveik niekam nežinomi. Suvokėme, kad konkurencingi galėsime būti tik tada, jei pasiūlysime technologiškai pažangesnį pasaulinio lygio sprendimą. Už tai esame dėkingi VU mokslininkams“, − pasakoja „Soundest“ vadovas.

Bendradarbiauti su VU Matematikos ir informatikos fakultete dirbančiais duomenų mokslininkais (angl. data scientists) įmonė pradėjo pasinaudojusi Ūkio ministerijos administruojama Europos Sąjungos (ES) investicijų priemone „Inočekiai LT“. Mokslininkai atliko išsamią „Soundest“ sukauptų duomenų analizę ir sukūrė interneto vartotojų elgsenos prognozavimo modelius, kurie leidžia naujienlaiškių siuntimo platformą paversti dar efektyvesniu įrankiu.

„Savo jėgomis tokios išsamios mokslinės duomenų analizės nebūtume galėję atlikti. Ne tik dėl žinių stokos, bet ir dėl techninių apribojimų“, − tvirtina R. Laurinavičius-Lauris. Pasak jo, analizė atlikta su VU esančiu galingu „superkompiuteriu“, galinčiu tirti ir interpretuoti didelius duomenų kiekius.

Pasak pašnekovo, priemone „Inovaciniai čekiai“ buvo paprasta pasinaudoti. Investicijų priemonės naudą pajutusi įmonė šiemet planuoja teikti paraiškas ir pagal kitas Ūkio ministerijos administruojamas ES investicijų priemones, skirtas darbuotojų kompetencijų tobulinimui – „Inomokymai“ ir „Kompetencijos LT“. Pagal pastarąją priemonę paraišką ketina teikti asociacija, kurios narė yra įmonė.

Skatina investuoti į inovacijas

Ūkio ministerija ir Mokslo, inovacijų ir technologijų agentūra (MITA) kviečia įmones bendradarbiauti su mokslo ir studijų institucijomis, išnaudoti jų turimas žinias kuriant inovatyvius produktus bei paslaugas.

Priemone „Inovaciniai čekiai“ siekiama skatinti verslo ir mokslo bendradarbiavimą, padėti verslui investuoti į mokslinius tyrimus, eksperimentinę plėtrą ir inovacijas (MTEPI), pasitelkiant mokslo ir studijų institucijas, jų turimas žinias bei įrangą. Pareiškėjai gali gauti finansavimą techninių galimybių studijoms atlikti, ankstyvosios stadijos MTEPI projektams.

Pirmasis kvietimas įmonėms teikti paraiškas pagal priemonę „Inovaciniai čekiai“ galioja iki 2017 kovo 16 d. 16 val. Pirmuoju kvietimu į įmonių projektus planuojama investuoti 2,5 mln. eurų.

Pagal šią priemonę iki 2020 m. ES investicijos Lietuvoje sieks 10,136 mln. Eur. Taip pat planuojama pritraukti iki 11,203 mln. Eur privačių lėšų.

Daugiau informacijos apie investicijų priemonę „Inovaciniai čekiai“ galima rasti Ūkio ministerijos arba ES investicijų svetainėse.

Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis.