7 priežastys pakankamai ir gerai išsimiegoti

Miegas
Miegas
© 123rf.com
Alfa.lt
2016-09-16 15:30

Geras nakties miegas ypač svarbus sveikatai. Ne mažiau svarbus nei sveika mityba ar fizinis krūvis. Gaila, tačiau dėl įtempto šiuolaikinio gyvenimo būdo žmonės miega mažiau bei prasčiau.

Šiame straipsnyje pateikiamos 7 priežastys, kodėl pakankamai ir gerai išsimiegoti verta.

1. Dėl prasto miego priaugama svorio

Prastas miegas siejamas su padidėjusiu svoriu. Trumpai miegantys žmonės įprastai sveria daugiau. Trumpa miego trukmė yra pagrindinė nutukimo priežastis.

Trumpas miegas išbalansuoja hormonus bei sumažina motyvaciją fizinei veiklai. Būtent dėl šių priežasčių pastebimas padidėjęs svoris.

reklama

Įsiminkite: trumpa miego trukmė siejama su padidėjusiu kūno svoriu bei nutukimu.

2. Pakankamai miegantys žmonės suvartoja mažiau kalorijų

Tikriausiai iš savo patirties ne kartą esate pastebėję, jog naktį mažiau miegoję dieną suvalgote daugiau maisto. Arba dažnai atsitinka taip, jog nepavykus užmigti atsidarote šaldytuvą.

Mažai miegantys žmonės įprastai turi didesnį apetitą ir yra linkę suvartoti daugiau kalorijų. Miego trūkumas išbalansuoja apetito hormonus ir sukelia alkio jausmą. Apetitą kontroliuoja du hormonai – grelinas ir leptinas. Grelinas apetitą stimuliuoja, leptinas – slopina. Esant miego trūkumui, grelino lygis pakyla, o leptino – sumažėja.

Įsiminkite: prasta miego kokybė veikia apetitą reguliuojančius hormonus. Pakankamai miegantys žmonės yra linkę suvartoti mažiau kalorijų.

3. Geras miegas didina produktyvumą ir koncentraciją

Miegas ypač svarbus įvairiems smegenų funkcijoms aspektams: pažinimui, koncentracijai bei našumui. Miego trūkumas visus šiuos aspektus veikia neigiamai.

Esant miego trūkumui, atsiranda įvairių sveikatos sutrikimų tikimybė. Nepakankama miego trukmė veikia smegenis taip pat neigiamai, kaip ir alkoholio vartojimas.

Iš kitos pusės, geras miegas pagerina problemų sprendimo įgūdžius bei atmintį.

Įsiminkite: prastas miegas kenkia smegenų funkcijoms. Geras miegas pagerina problemų sprendimo įgūdžius ir atmintį.

reklama

4. Geras miega didina fizinį pajėgumą

Tinkama gero miego trukmė padidina greitį, taiklumą, reakcijos laiką bei psichologinę būseną.

Prastas miegas siejamas su lėtesne eisena, silpnesne rankų jėga bei didesniais sunkumais, atliekant įvairias fizines užduotis.

Įsiminkite: pakankama miego trukmė padidina fizinį bei protinį pajėgumą.

5. Prastas miegas susijęs su širdies ligomis ir insultu

Miego kokybė ir trukmė yra glaudžiai susijusi su įvairiomis ligomis. Trumpai ar prastai miegodami susiduriate su didesne širdies ligų ar insulto rizika.

Siekiant išvengti neigiamų padarinių, rekomenduojama miegoti 7–8 valandas. Taip pat atkreipkite dėmesį ir į miego kokybę: pasistenkite miegoti vėsioje, išvėdintoje patalpoje ant kokybiško čiužinio.

Įsiminkite: miegodami mažiau nei 7–8 valandas, padidinate širdies ligų ir insulto riziką.

6. Prastas miega siejamas su depresija

Psichikos sutrikimai, tokie kaip depresija, glaudžiai susiję su prasta miego kokybe ar miego sutrikimais.

reklama

Depresija sergantys žmonės ypač dažnai skundžiasi prastu miegu. Be to, nuo nemigos ar miego apnėjos (tokia liga, kai miego metu pakartotinai nutrūksta ir vėl atsinaujina kvėpavimas) kenčiantiems žmonėms dažniau pasireiškia depresijos simptomai.

Įsiminkite: prastas miegas siejamas su depresija, ypač tarp miego sutrikimų turinčių žmonių.

7. Miegas stiprina imuninę sistemą

Net ir nedidelis miego trūkumas silpnina imuninę sistemą. Trumpiau miegantys žmonės žymiai lengviau suserga įvairiomis ligomis, pavyzdžiui, gripu.

Lietuvoje dažnai siaučia gripo epidemijos. Norėdami nesusirgti tokiu laikotarpiu, pasistenkite kiekvieną naktį miegoti po 8 valandas bei suvartokite daugiau česnako.

Įsiminkite: 8 ir daugiau valandų miego stiprina imuninę sistemą ir padeda nesusirgti gripu.

Straipsnio autorius – Arnas Slėnys – maisto papildų portalo bei tinklaraščio apie mitybą ir sveiką gyvenseną įkūrėjas.