Ekspertas: laukia ilgasis „Lidl“ savaitgalis, vienam lietuviškam prekybos tinklui – liūdna prognozė
Penktadienį žmonių eilės vėl nutįso nuo ankstaus ryto

Naujininkų Lidl
Naujininkų Lidl
  © Edvard Blaževič
Info TV
2016-06-03 10:55

Ketvirtadienį su trenksmu atsidaręs „Lidl“ parodė, kad lietuviai itin laukė naujo žaidėjo prekybos centrų sektoriuje, o jo reklamos kampanija įtraukė taip, kad parduotuvių laukė visi – nuo vaiko iki pensininko.

Penktadienį eilės prie prekybos centrų pradėjo rikiuotis vėl nuo ankstaus ryto, žmonės antrą dieną iš eilės kantriai lūkuriavo, kad galėtų patekti į prekybos centrą.

Mažmeninės prekybos ekspertas Justas Gavėnas ironiškai sakė, kad greičiausiai lauks ilgasis „Lidl“ savaitgalis, kuris atsispindės tiek eilėmis, tiek vadinamąja masine psichoze ir pilnais krepšiais pirkinių.

„Laukia ilgasis „Lidl“ savaitgalis, tas tęsis tris–keturias dienas garantuotai tiek su eilėmis, tiek su ta masine psichoze, kurią matome dabar“, – kalbėjo ekspertas.

J. Gavėno teigimu, nėra kažkas itin neįtikėtino, kad žmonės nuo ankstyvo ryto rikiuojasi į eilę, atrodytų, prie eilinio prekybos centro atidarymo, stumdosi ir į parduotuvę nori patekti pirmieji.

„Nieko naujo. Prieš keletą metų panašus vaizdas buvo per „H&M“ ar IKEA tinklų atidarymą. Mums reikia duonos ir renginių, tą renginį mes šiandien ir gavome“, – sakė specialistas.

Anot J. Gavėno, lietuviai yra stipriai pripratinti prie nuolaidų ir akcijų, dažnai renkasi tas prekes, kurios yra su ryškiomis etiketėmis ir didele nuolaida. „Lidl“ tą pasiūlė, todėl nenuostabu, kad žmonės rinkosi ir laukė, kada atsivers tos durys.

„Mano supratimu, „Lidl“ atėjimas yra istorinis įvykis, nes vienas didžiausių ir konkurencingiausių pasaulinio lygio tinklų investuoja Lietuvoje, atidaro parduotuves, logistikos centrus. Tai yra milžiniškas žingsnis investuotojų bendruomenei“, – sakė J. Gavėnas.

Eksperto teigimu, „Lidl“ ėmėsi gudrios reklamos kampanijos, į kurią įėjo slapta komunikacijos strategija, neatskleidžiant planų, neįvardijant, kada bus atidarytos parduotuvės. Tai sukūrė tam tikrą informacinį vakuumą ir tai buvo pirmas didelis reklamos triukas, kuris, kaip matome, pasiteisino su kaupu.

„Ką matome per atidarymą, tai bandymą sužaisti su keliomis greito vartojimo produktų kategorijų akcijų kainomis, būtiniausių produktų, tokiu būdu bandant suformuoti įprotį ir mąstymą, kad čia visada rasime pačias žemiausias kainas“, – sakė J. Gavėnas.

Ekspertas neabejojo, kad „Lidl“ tikrai pradžioje naudos agresyvią kainodarą, taip ne tik siekdama pritraukti klientų, bet ir bandys įbauginti konkurentus.

„Jei kalbėtume bokso terminais, „Lidl“ bando nokautuoti kai kuriuos mažmeninės prekybos konkurentus“, – sakė J. Gavėnas.

Tiesa, ekspertas mano, kad konkurentai tikėjosi ir laukė panašių „Lidl“ veiksmų.

„Rinkoje turi būti žaidėjas, kuris turėtų rodyti save kaip žemų kainų lyderį, bet pavojus tas, ar tuo nepasinaudos kiti tinklai. Žema kaina nebus visų rinkos dalyvių arkliukas, žmonės skirtingi, jų poreikiai taip pat“, – sakė J. Gavėnas.

Plačiau apie „Lidl“ debiutą Lietuvoje – INFO TV interviu.

Ekspertas: laukia ilgasis „Lidl“ savaitgalis, vienam lietuviškam prekybos tinklui – liūdna prognozė

Naujininkų Lidl
+3