Trečioji paieškų diena: operacijos chronologija

Alfa.lt
2015-05-18 20:48

Po visą dieną Lietuvos karinių oro pajėgų lėktuvu „Spartan“ C27-J ir Latvijos gelbėjimo ir paieškos sraigtasparniu Mi-17 vykdytos virš Baltijos jūros gegužės 16 d. dingusio lėktuvo An-2 ir jo įgulos narių paieškos, operaciją toliau tęs Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“. Taip pat operacijai skirtas ir paiešką vykdys Lietuvos karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8.

Operacija bus tęsiama ir antradienį.

Paieška vykdoma Baltijos jūroje, teritorijoje nuo Nemirsetos iki Bernati vietovės Latvijoje.

Iki šio momento su dingusiu lėktuvu susijusių objektų jūros paviršiuje nėra aptikta.

Operacijai vadovauja Lietuvos karinių pajėgų Jūrų gelbėjimo ir koordinavimo centras.

Operacijos chronologija:

Gegužės 16d. 18.09 val. Lietuvos kariuomenės Karinių jūrų pajėgų Jūrų gelbėjimo koordinavimo centras gavo pranešimą iš Aeronautikos gelbėjimo koordinavimo centro, kad dingo iš Švedijos Geteborgo oro uosto į Klaipėdos oro uostą išskridęs lėktuvas AN-2 su dviejų žmonių įgula. Lėktuvas turėjo nusileisti Klaipėdos oro uoste 17.20 val. Paskutinė apytikslė dingusio lėktuvo pozicija, 16.16 val. buvo apytiksliai 97 jm. nuo Palangos, tada kai buvo gautas paskutinis pranešimas radijo ryšiu iš lėktuvo.

Reaguojant į pranešimą dingusio lėktuvo paieškai į paieškos rajoną iš Nemirsetos gelbėjimo posto buvo nedelsiant išsiųstas budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, dar vienas sraigtasparnis atskrido iš Kauno operacijai pastiprinti. Paieškai taip pat buvo pasitelkti du Karinių jūrų pajėgų laivai: gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42). Prie paieškos operacijos taip pat prisijungė Švedijos orlaiviai. Apie 23.45 val. karinis sraigtasparnis ir Švedijos orlaiviai grįžo į dislokacijos vietą, paiešką per naktį tęsė Karinių jūrų pajėgų laivai.

Gegužės 17 d. du Lietuvos karinių jūsų pajėgų laivai – gelbėjimo laivas „Šakiai“ ir vadovavimo ir aprūpinimo laivas „Jotvingis“ (N42) – tęsė orlaivio An-2 paiešką Lietuvos atsakomybės zonoje Baltijos jūroje. Atsižvelgiant į stiprų vėją virš Baltijos jūros ir apskaičiuotą galimai į jūrą nukritusio ieškomo lėktuvo, jo dalių, įgulos narių dreifą jūroje šiaurės krypties link, paieškos rajonas išsiplėtė link Latvijos atsakomybės paieškos ir gelbėjimo rajono. Gegužės 17d. prie dingusio lėktuvo įgulos narių paieškos prisijungė budintis Karinių oro pajėgų sraigtasparnis Mi-8, vėliau prie paieškos prisijungė Karinių oro pajėgų lėktuvas L-410 ir Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-17. Dingusio lėktuvo paieškoms tądien dukart kilo Švedijos orlaiviai. Gegužės 17d. 20.21 val. dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo sustabdyta.

Gegužės 18d. dingusio lėktuvo ir jo įgulos narių paieškos operacija buvo atnaujinta. Paieškos operacijoje įvertinus padidėjusią operacijos teritoriją ir kitas aplinkybes operacijai buvo skirtas orlaivis „Sparrtan“ C27-J, kaip tinkamiausias tokiai operacijai Lietuvos karinių oro pajėgų orlaivis. Operacijoje dalyvavo ir Latvijos paieškos ir gelbėjimo sraigtasparnis Mi-17. Apie atnaujintą paieškos operaciją buvo informuotas Švedijos jungtinis gelbėjimo koordinavimo centras. Lietuvos karinių oro pajėgų transporto lėktuvas „Spartan“ C-27J paiešką jam skirtame paieškos rajone baigė 18.35 val. Toliau prie paieškos operacijos prisijungs Karinių jūrų pajėgų paieškos ir gelbėjimo laivas „Šakiai“.

Minėtų paieškos operacijų metu kariniai laivai ir orlaiviai žvalgė jūros plote nuo Klaipėdos iki Akmenrags iškyšulio (Latvijoje, šiauriau Liepojos) ir 97 jūrmylės nuo kranto. Iki šio momento su dingusiu lėktuvu susijusių objektų jūros paviršiuje nėra aptikta.