Viešojo transporto profsąjunga atskleidžia tiesą: ne tik troleibusų, bet ir autobusų techninė būklė kritinė
Įspėja, kad pora naujų autobusų buvo užsidegę, bet kada galėjo ir sprogti

Autobusas
Autobusas
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt

Antradienį keturių viešojo transporto profesinių sąjungų atstovai, praėjus beveik metams po viešojo transporto reformos, teigė esą nepatenkinti esama situacija ir atskleidė tiesą, kaip Vilniaus savivaldybė iš tiesų taupo, kokia tragiška viešojo transporto techninė būklė, kokių didžiausių defektų turi įsigyti naujieji autobusai.

„Ne tik autobusų, bet ir troleibusų techninė būklė yra kritiška. Kai kurie vieni naujausių turimų „Solaris“ troleibusų stovi patvoryje mėnesiais. Nekokybiškai veikia ir yra netvarkomi davikliai, streikuoja el. bilieto sistema. Žiemos metu neveikia salonų šildymas“, – teigė Alina Ryžinskaja, naujosios profesinės sąjungos pirmininkė.

Maža to, kad jau pora naujų autobusų buvo užsidegę, viešojo transporto profesinių sąjungų atstovai įspėja, kad jie bet kada gali sprogti, tačiau tokia situacija neva nepasikeis, kol pagal mero Artūro Zuoko dūdelę šoks jo pakalikai.

„Šiais metais pasirodė Lenkijoje surinkti dujiniai autobusai „Solaris“. Visuose juose buvo sumontuoti nekokybiški tepalo aušintuvai, vandens pompos, variklio pagalvės. Pirmosios bėdos pastebėtos tuomet, kai parko teritorijoje vienas autobusas užsidegė, dar pora užsidegė mieste, vežant keleivius“, – pridūrė A. Ryžinskaja. Anot jos, pasekmės būtų kur kas liūdnesnės, jei sprogtų dujų balionai, sumontuoti ant autobuso stogo.

Neturi už ką remontuoti

Profsąjungų atstovai taip pat atskleidė, kaip taupo Vilniaus savivaldybė, esą tai daro ne tik darbuotojų, bet ir keleivių sąskaita.

„Atsarginių detalių pirkimui lėšų trūksta, todėl net naujausi turimi troleibusai mėnesiais neremontuojami. Senų troleibusų remontui dažniausiai naudojamos iš kitų troleibusų išimtos detalės. Prasidėjo troleibusus prižiūrinčio techninio personalo mažinimas, likusieji fiziškai nespėja remontuoti troleibusų“, – kalbėjo A. Ryžinskaja.

Jos teigimu, būtent tokiu būdu „Vilniaus viešasis transportas“ taupo, o keleiviai dėl barškančio visuomeninio transporto turi kaltinti ne vairuotojus ir blogus kelius, o transporto priemonių kritinę būklę.

Pašnekovė pridūrė, kad naujai įsigyti autobusai neturi oro kondicionierių, todėl keleiviai vasarą galės jaustis kaip pirtyje.

„Kondicionieriai veikia tik keliuose iš jų, kituose arba sistemą reikia remontuoti, arba tiesiog yra pasibaigęs tam reikalingas freonas. Kadangi pripildyti freoną kainuoja apie 800 litų, o įmonėje reikia taupyti – tai ir taupoma“, – pridūrė ji, kad neva transporto priemonėse, kur yra įrengtas oro kondicionierius, sistema arba sugedusi, arba nėra freono.

Geresnių laikų neverta tikėtis

Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ koordinatorius Marius Markevičius teigė, kad naujausiuose savivaldybės planuose, atsisakius mero propaguojamos tramvajaus idėjos, svarstoma diegti naujas transporto rūšis sostinėje.

„Specialiajame plane minima autobusų rūšis yra autobusai „Phileas“ – tai varomi dyzelinu arba dujomis autobusai. Specialiajame plane ir sprendiniuose jie išmaniai vadinami ratiniu tramvajumi, kuris važiuoja virtualiais bėgiais. Tačiau, atmetus demagogiją, tikrasis transporto priemonės pavadinimas – autobusas“, – apie artimiausius savivaldybės planus pasakojo M. Markevičius.

Jo teigimu, ypač akį patraukia tokios specialios transporto priemonės įrengimo darbai.

„Šios transporto rūšies, kurios linija Stotis–Santariškės, įrengimas kainuotų apie 700 mln. litų“, – atskleidė Judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ koordinatorius.

Esą savivaldybės skleidžiama demagogija dėl naujos transporto rūšies privalumų, pavyzdžiui, talpos, kainos, ekologijos, yra laužta iš piršto, nes dabartinės transporto priemonės daug pranašesnės.

„Tinkamai išnaudojus dabar esamų transporto rūšių priemones ne tik nereikėtų jokios naujos transporto rūšies, tačiau pakaktų ir dažno kursavimo, netrūktų autobusuose bei troleibusuose ir komforto. Vilniaus problema – ne netikusios transporto rūšys. Problema yra piktybiškai blogas planavimas“, – reziumavo pašnekovas.

Mero „savi“ žmonės

Nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos pirmininkė Danuta Khlopova teigė, kad pokyčių dar ilgai nebus tol, kol mero idėjas įgyvendins jo statytiniai.

„Dabar laimėjo konkursą autobusų pirkimui įmonė, kurios atstovas Lietuvoje buvęs „Vilniaus troleibusai“ generalinis direktorius Jonas Bagdonavičius. Yra toks derinukas: Zuokas sugalvojo, Bagdonavičių pajungė, Nakutis (Gintaras Nakutis, dabartinis VVT gen. direktorius – Alfa.lt past.) palaikė, o Zuokas užbaigė. Galbūt atitinkamos institucijos galėtų susidomėti šia situacija“, – teigė D. Khlopova.

Jos teigimu, įtarimų kelia ir bene dešimtmetį mero užsakymu vykusios galimybių studijos, kuriomis buvo siekiama išsiaiškinti, kokia transporto priemonė Vilniuje būtų tinkamiausia.

Tačiau kyla klausimas, ar verta išrasti naują dviratį, ar galima apsiriboti tuo, ką turi dabar Vilnius?