Susisiekimo ministras žada pažaboti vilkikų vairuotojus

Rimantas Sinkevičius
Rimantas Sinkevičius
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt

Susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius, reaguodamas į praėjusią savaitę magistraliniame kelyje A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda, ties Ariogala, įvykusią skaudžią avariją, kai, preliminariais duomenimis, dėl slidžios kelio dangos susidūrė net keturi vilkikai, vienas vairuotojas žuvo, trys žmonės sunkiai sužeisti, pirmadienį ryte dėl kelių priežiūros žiemos metu kokybės pasikvietė Lietuvos automobilių kelių direkcijos ir valstybinės įmonės „Automagistralė“ vadovus.

KELYJE KAUNAS–KLAIPĖDA SUSIDŪRĖ KETURI VILKIKAI, ŽUVO ŽMOGUS 

reklama

„Prasidėję metai kas savaitę skaičiuoja autoįvykius, į kuriuos patenka vilkikų vairuotojai. Šią netoleruotiną tendenciją būtina keisti aiškiai ir greitai identifikuojant rimčiausias problemas ir eismo organizavimo trūkumus“, – sakė ministras R. Sinkevičius.

Ministro teigimu, pasitarimo metu buvo žiūrima, kaip būtų galima geresniu mastu užtikrinti saugų eismą Lietuvos keliuose.

„Situacija šiek tiek geresnė, bet žuvusių skaičius vis dar didelis lyginant su praėjusiais metais. Pastaruoju metu dėl oro sąlygų žūsta daug pėsčiųjų ir dviratininkų, situacija prasta. Manome, kad eismo saugumą gali padidinti vairuotojų ir kitų eismo dalyvių švietimas“, – teigė susisiekimo ministras.

Jo teigimu, jau šiuo metu yra sukurtos informacinės sistemos, kurios padeda patikrinti kelių sąlygas neišeinant iš namų. Esą tai padeda vairuotojui nuspėti, kas jo laukia dar prieš pradedant kelionę, ir atitinkamai pasiruošti, tokios sistemos turi būti tobulinamos ir ateityje, kad daugiau eismo dalyvių apie jas sužinotų ir galėtų pasitikrinti.

Susisiekimo ministro teigimu, automagistraliniuose keliuose iki pavasario budės papildomos brigados, taip pat bus svarstoma, kaip padidinti finansavimą kelių infrastruktūrai.

Pasitarimo metu susirinkę valstybinių įmonių vadovai taip pat sprendė sunkiasvorių automobilių problemą, kai taupant kurą vilkikai važiuoja vienas prie kito „prilipę“.

„Vairuotojai, sunkiasvorių mašinų, taupydami kurą važiuoja labai arti vienas kito neįvertindami galimų rizikų. Būtent tokiais atvejais padidėja rizika ir įvyksta autoavarijos. Taip pat taip gadinami keliai, kurie tampa provėžuoti. Bet atstumo nesilaikymas yra rimta bėda, ir pavedžiau specialistams išnagrinėti užsienio pavyzdžius“, – pridūrė R. Sinkevičius.

Jo teigimu, ateityje šalyje gali atsirasti draudimas laikytis nustatyto atstumo tarp transporto priemonių. Esą toks galiojimas būtų skirtas sunkiasvorėms transporto priemonėms.

Dar viena saugumo priemonė, kurią išskyrė ministras, – nulis promilių komercinių transporto priemonių vairuotojams.

„Ateityje gerinant eismo saugumą teiksime operatyvesnę eismo informavimo centro informaciją apie kelių būklę. Numatytas diegti šiluminio kartografavimo modelis [..] visuose magistraliniuose keliuose, žinosime, kur yra įšalas, ir tuomet operatyviai galės reaguoti kelių tarnybos. Sistema veiks 2016 m., jei visos procedūros praeis tvarkingai“, – apie ateities saugumo priemones pasakojo Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Skirmantas Skrinskas. Jo teigimu, ši informacija taip pat bus skelbiama viešai.

Pasak S. Skrinsko, taip pat bus kelyje statomi atitvarai, kurie turėtų sulaikyti į juos atsitrenkusias transporto priemones ir neleisti nuslysti į priešpriešinę eismo juostą ar nuo kelio.

„Automagistralės“ direktoriaus teigimu, kelyje Vilnius–Klaipėda dirba penkios brigados, kurias sudaro 4–5 specialūs kelininkų automobiliai. Kiek kainuos papildomos pajėgos, direktorius tiksliai įvardyti negalėjo, tačiau, jo teigimu, suma neturėtų būti didelė.