Latvių nurašyti seni autobusai Vilniaus savivaldybei – „naujos“ transporto priemonės

Vilniaus miesto autobusas
Vilniaus miesto autobusas
  © Organizatoriai

Esą, žiūrint į neva naujas transporto priemones, matyti, kad jos jau kurį laiką naudotos. Iš tiesų, įsigytos „naujos“ transporto priemonės ne tokios jau ir naujos – 7 metų senumo, o jomis atsikratė Jelgavos (Latvijoje) autobusų parkas.

Savivaldybė galėjo neišleisti nė cento

Vienos didžiausios, tačiau jau buvusios maršrutinių taksi įmonės „Transrevis“ direktorius Vladas Dapkus išgirdęs apie naują savivaldybei priklausančios įmonės „Vilniaus viešasis transportas“ pirkinį ir jo amžių nustebo: „Kam pirkti tokią senieną?“

„Aš nežinau jų ridos, bet, manau, tai yra pasenusi transporto priemonė. Mūsų mikroautobusai buvo 2005 metų gamybos, tačiau jau seniai mąstėme apie atsinaujinimą“, – pasakojo V. Dapkus, teigdamas, kad tuo metu dirbusiems privatiems vežėjams vienintelė kliūtis norint atsinaujinti autobusų parką buvo savivaldybė.

„Mes nežinojome, ko reikia savivaldybei konkrečiai. Užuot sakiusi, kokių transporto priemonių reikia, ji visą laiką bandė mus stabdyti. Jeigu viskas būtų vykę civilizuotai, mes būtume pasirašę dar 2011 metais sutartį ir Vilnius turėtų visiškai naujus 50 mikroautobusų, kurie miestui nieko nebūtų kainavę“, – sakė įmonės „Transrevis“ direktorius.

Savivaldybės tuo metu netenkino nei naujos transporto priemonės, nei kiti privalumai, kuriuos siūlė privatūs vežėjai ir kurie miestui nebūtų nieko kainavę.

Žengė žingsnį atgal

„Mūsų įsigyti mažos talpos autobusai, skirtingai nei daug metų vilniečius vežę mikroautobusai, pritaikyti keleiviams vežti mieste. Jie – žemagrindžiai, taigi patogūs tiek mamoms su vaikais, tiek ir žmonėms su negalia. Be to, juose yra ir stovimų vietų“, – aiškino bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ generalinis direktorius Gintaras Nakutis.

Paskelbusi viešųjų pirkimų konkursą bendrovė įsigijo 12 „Mercedes-Benz Sprinter O 616“ automobilių, varomų dyzeliniais varikliais. Priešingai jie elgėsi įsigiję autobusų, kurie varomi dujomis, taip neva norėta akcentuoti ekologiją, mažiau teršiamą aplinką.

Įsigytuose mikroautobusuose įrengta elektroninio bilieto sistema. Vertėtų priminti, kad privatūs vežėjai yra pateikę susirašinėjimą su savivaldybe, kuriame pažymima, kad vežėjai nori integruotis į bendrą bilieto sistemą, tačiau taip ir nesulaukia teigiamos reakcijos iš savivaldybės atstovų.

Pažvelgęs į dabartinį sostinės pirkinį V. Dapkus atsakė vienareikšmiškai: privatūs vežėjai būtų pasiūlę kur kas geresnį variantą nei 12 neva naujų autobusų. „Dabar gaunasi žingsnis atgal“, – sakė buvusios maršrutinių taksi įmonės direktorius.

Latviai išparduoda, lietuviai superka

Pasak bendrovės „Vilniaus viešasis transportas“ darbuotojų, naujai įsigytų mažos talpos autobusų techninė būklė gera. Tačiau, specialistų teigimu, tokio amžiaus transporto priemonės, kurios nuo ankstaus ryto iki vėlyvo vakaro vežioja keleivius, turi labai ribotą galiojimo laiką.

Kone lygiai taip pat kalbėjo Viešojo transporto projekto optimizavimo koordinatorius Kastytis Lubys, kurio žodžius pamena Marius Markevičius, judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovas.

„Kai privatūs vežėjai buvo stumiami iš miesto, K. Lubys komentavo, kad sostinėje važinėja per seni maršrutiniai taksi, o „mikriuko“ aptarnavimo trukmė yra apie 10 metų. Man labai keista, kaip pinigai leidžiami senoms transporto priemonėms“, – pasakojo judėjimo „Už troleibusus Vilniuje“ atstovas, kuris siūlė prisiminti, ką savivaldybės valdininkas pats kalbėjo, ir pažiūrėti, ką įsigijo.

„Kalbant apie įsigytus 12 autobusų, galima sakyti, latviai juos tiesiog nurašė nusprendę, kad jie jau techniškai nebetinkami, turbūt ir Europos Sąjungos normų nelabai jau atitinkantys, ir sugalvojo pirkti naujas transporto priemones. Tuo tarpu lietuviai supirko senieną“, – teigė M. Markevičius.

Trūksta tik to, kad sostinės savivaldybė įsigytų buvusių privačių vežėjų maršrutinius taksi, kuriuos pastarieji išparduoda Lietuvos ir kaimyninių šalių vežėjams. M. Markevičius prasitarė, kad parduotos dar ne visos transporto priemonės, todėl savivaldybei turėtų ką pasiūlyti.

 

Latvių nurašyti seni autobusai Vilniaus savivaldybei – „naujos“ transporto priemonės

Vilniaus miesto autobusas
+6