Vilniaus gatvės neatlaikė mero reformų
atnaujinta

Vilniuje per tris mėnesius jau sutvarkyta 10 gatvių
Vilniuje per tris mėnesius jau sutvarkyta 10 gatvių
  © Savivaldybė
Alfa.lt
2013-08-19 16:48

Po akivaizdžių vairuotojų nusiskundimų, kad jiems nebeliko vietos, papildomos eismo juostos buvo suplanuotos Kalvarijų, Ozo, Olandų ir Buivydiškių gatvėse. Darbus ketinama užbaigti iki rugsėjo 1-osios. Prasidėjus mokslo metams Vilniuje paprastai padaugėja transporto srautų, padidėja spūstys piko metu, taip pat keičiami viešojo transporto tvarkaraščiai.

AR PO ZUOKO REFORMOS VAIRUOTOJAI PERSĖS Į VIEŠĄJĮ TRANSPORTĄ?

GREITO VIEŠOJO TRANSPORTO KAINA – ATIMTOS EISMO JUOSTOS IŠ AUTOMOBILIŲ IR DAUGIAU AVARINIŲ SITUACIJŲ

Meras A. Zuokas pradėjus įgyvendinti reformą sakė, kad tiek viešojo transporto keleiviams, tiek automobilių vairuotojams teks priprasti ir kad esą vairuotojai patys persės į autobusus, kai matys pro šalį lekiančius greituosius autobusus. Atrodo, kad, baimindamasi nepanorusių persėsti vairuotojų, savivaldybė nusprendė šiek tiek investuoti į eismo reformą gatves ne tik perpiešiant ir taip sukeliant pavojingų situacijų, bet ir praplatinant gatves, kad piko metu jos atlaikytų transporto srautus.

Papildomos A juostos

A juostomis, kartu įrengiant ir taksi, elektromobilio bei 4+ juostas, pažymėtos gatvių atkarpos Kalvarijų gatvės dalyse nuo Didlaukio ir Kalvarijų g. sankryžos iki V. Gerulaičio ir Kalvarijų g. sankryžos ir nuo Kalvarijų, Ozo ir Kareivių g. sankryžos iki Žalgirio g., taip pat Ozo gatvės dalyje nuo stotelės „Licėjus“ iki Kalvarijų, Ozo ir Kareivių g. sankryžos, Švitrigailos gatvės dalyje abiem kryptimis nuo J. Basanavičiaus g. iki Kauno g, Ukmergės gatvės dalyje nuo „Ukmergės“ stotelės iki degalinės „Statoil“ Ukmergės kryptimi.

A ir taksi juostomis papildomai pažymėtos kelio atkarpos Kalvarijų gatvės dalyje nuo „Tauragnų“ stotelės iki Kalvarijų, Ozo ir Kalvarijų gatvių sankryžos, Žirmūnų gatvės dalyje nuo „Minties“ stotelės iki Minties ir Žirmūnų gatvių sankryžos, Olandų gatvės dalyje nuo „Krivių“ stotelės iki „Vasaros“ stotelės, J. Tumo-Vaižganto gatvės dalyje nuo Gedimino pr. iki A. Goštauto g., Laisvės pr. dalyse nuo „Sietyno“ stotelės iki Viršuliškių ir Laisvės pr. sankryžos, nuo Viršuliškių ir Laisvės pr. sankryžos iki „Spaudos rūmai“ stotelės, ir nuo „Vilniaus rajono poliklinika“ stotelės iki Rygos, Laisvės ir Buivydiškių gatvių sankryžos, Buivydiškių gatvės dalyje nuo „Buivydiškių“ stotelės iki Rygos ir Laisvės pr. sankryžos, ir Ukmergės gatvės dalyje nuo pastato Ukmergės 280B iki Ukmergės 252.

Vilniaus miesto savivaldybė primena, kad rengiantis viešojo transporto pertvarkai sostinėje buvo įrengta iki 13 km autobusų juostų, tačiau didžioji dalis šių darbų buvo atlikta platinant gatves. Taip A juostos buvo įrengtos 8 km gatvių.

Atnaujinta 08.20 d. 10.30val.

Antradienį Vilniaus miesto savivaldybė išplatino pranešimą, kuriame teigia, kad Kalvarijų, Ozo, Olandų ir Buivydiškių gatvių platinimas buvo numatytas dar prieš pradedant viešojo transporto optimizavimą

„Vykdant viešojo transporto reformą buvo iš anksto numatyti gatvių platinimo darbai. Pirmuoju etapu gatvės buvo platintos Laisvės prospekto, Ukmergės ir Kalvarijų gatvės dalyse, antruoju – šiuos darbus planuojama atlikti Ozo, Olandų, Buivydiškių bei Kalvarijų gatvių atkarpose.

Pasak eismo specialistų, pirmiausia reikėjo išspręsti finansavimo klausimus, kadangi bet kokie infrastruktūriniai pakeitimai, ypač gatvių platinimas, kainuoja papildomas lėšas. Tik pabaigus visus parengiamuosius darbus – parengus projektus ir numačius finansavimo šaltinius, buvo galima pradėti antrąjį gatvių platinimą. Šiomis priemonėmis, dar net neįvykdžius viešojo transporto pertvarkos, buvo planuota pagerinti autobusų ir troleibusų greitį, kad viešuoju transportu būtų galima keliauti greičiau.

Vilniaus miesto savivaldybė primena, kad viešojo transporto optimizavimui buvo pradėta rengtis nuo 2008 metų. Tam parengtas Naujų transporto rūšių diegimo Vilniaus mieste specialusis planas, prie kurio rengimo prisidėjo ir ekspertai iš Prancūzijos. Jį parengus eismo ir viešojo transporto specialistai daugiau nei metus keitė maršrutus, papildomai analizavo eismo srautus“, – teigiama pranešime.

 

Vilniaus gatvės neatlaikė mero reformų

Vilniuje per tris mėnesius jau sutvarkyta 10 gatvių