Zuokas panaikino maršrutinius taksi net nesulaukęs liepos?

Maršrutinis taksi
Maršrutinis taksi
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt
Alfa.lt reporteris
2013-06-25 11:45

Nepaisant to, kad jau kelis mėnesius netyla kalbos apie maršrutinių taksi, liaudiškai vadinamų „mikriukų” panaikinimą Vilniaus mieste, tai dar ir patys vairuotojai negali atsakyti, kaip bus nuo liepos pirmos. O ta liepa jau tuoj tuoj, bet vis tiek niekas nieko nežino, nei organizacijų vadovai, nei vairuotojai, nei pati savivaldybė kažką praneša.

Užtat itin „inovatyvaus“ Vilniaus mero reformų, dar net neįgyvendintų, rezultatai jaučiami jau dabar. Šį rytą atėjau į stotelę – kaip ir daugumą vilniečių, keliauju į darbą tarp septintos ir aštuntos valandos. 7 val. 17 min. atėjau į stotelę ir laukiu, po minutės turi atvažiuoti, po penkių minučių pradedu kaltinti savo laikrodį, vėl „skuba”. Dar po dešimties minučių pradedu kaltinti vairuotoją, kurio nėra, vėl pramiegojo! Galvoju, tiek to, gal po švenčių, tuoj bus kitas. O laikrodžio ciferblatas jau rodo beveik lygiai aštuntą valandą, vadinasi ,iki tol turėjo pravažiuoti bent septyni maršrutiniai taksi…

reklama

Po kelių minučių „mikriuką” pagaliau pamatau horizonte, pagaliau važiuosiu! Įsėdęs ir sumokėjęs už kelionę, čekio, aišku, negaunu, kiti keleiviai irgi, na, ir neprašau, o kas man, svarbu, kad nuvežtų laiku ir į vietą. Nepaisant to, kad jau vėluoju pusvalandžiu, pasiteirauju, kodėl neatvažiavo anksčiau, o man atšaunama: „Tai dabar anksčiau aštuonių nesitikėk, nors tvarkaraščiai yra, bet mes nekursuojame anksti”. Važiuojame toliau, aš kalbinu vairuotoją dar, klausiu, ką jis mano apie tas naujas reformas. Jis man sako: „Aš nieko nežinau, mano vadovai nežino, savivaldybė nieko nesako.“ Pašnekovas toliau dėsto, jog jų licencijos išpirktos penkeriems metams, o dar praėjo tik du, dauguma „mikriukų” pirkti išperkamąja nuoma ir už juos dar nesumokėta, todėl visi dabar žiūrės tik savo pusės. Pasiteirauju, ką vairuotojas mano apie miesto autobusų maršrutų pokyčius ir tą situacija, su kuria netrukus susidurs Pilaitės mikrorajono gyventojai, negalėsiantys be persėdimo pasiekti miesto centro. Mano kalbintas vairuotojas tik nusijuokia, sako: „Žinai, bus greitas autobusas, tai jis ką, oru skries, kad kamščius aplenktų? O kaip bus su tom močiutėm stotelėse, kurios tikrai nežinos, kad greitasis autobusas sustos stotelėje tik davus signalą? Tobulėjam į netobulumą”. Susimąstau šiek tiek su ironija: taip gerai mintis dėstantis vairuotojas, gal reikėtų pasiūlyti dirbti savivaldybėje? Juk ten tiek teoretikų ir nulis praktikų, gerai, kai pro savivaldybę važiuoja tiek transporto, o jei ką, juk miestas net taksi savo turi! Kitaip tariant, nematai problemų, jų ir nėra.

Įdomu būtų Vilniaus žemėlapyje sužymėti vietas, kur gyvena savivaldybės darbuotojai bei jų giminaičiai – turbūt vienoje erdvėje sujungus visus taškus bent jau turėtumėm aiškius atsakymus, kodėl miesto viešojo transporto maršrutai išgyvena tokias reformas. Na, o kol kas, kol šilta, turbūt minsim dviračius ar eisim pėsčiomis. Atėjus žiemai pasvarstykime apie oranžines slides?

Gerų pasivaikščiojimų.