Viešojo transporto reforma: pamatę naujus maršrutus vilniečiai pakraupo

Sutaupomas laikas – kelios minutės
Sutaupomas laikas – kelios minutės
  © Socialiniai tinklai

Iki transporto pertvarkos likus kiek daugiau nei dviem savaitėms, Vilniaus miesto savivaldybei paskelbus naujus viešojo transporto maršrutus, pasipylė nepatenkintų vilniečių skundų. Esą tik labai nedaug maršrutų liko nepakitę.

VILNIEČIAI GALI SUSIPAŽINTI SU VIEŠOJO TRANSPORTO MARŠRUTAIS NUO LIEPOS 1 DIENOS

ZUOKAS APIE 2,5 MLN. LITŲ VERTĖS VIEŠOJO TRANSPORTO PERTVARKĄ: TEKS PRIPRASTI

Vilniečiai pripažįsta, kad, norint pasiekti tam tikrą tašką, reikės priprasti emigruoti iš vieno maršruto į kitą, nes tiesioginių maršrutų beveik nėra.

Keleivius papiktino dingę troleibusai ir autobusai

Šnipiškių mikrorajono gyventoja teigė, kad dingo 8 ir 13 troleibusai, Pilaitės gyventojai taip pat neturi kuo džiaugtis. Esą jiems nuvykti į miesto centrą tiesiogiai nepavyks, perlipti teks Narbuto stotelėje.

Tolimesnių rajonų gyventojai pritaria, kad be persėdimų pasiekti kitą Neries krantą – be šansų. Ypač dėl to skundžiasi studentai. Jų teigimu, gyventi miesto pakraščiuose verčia pigesnė buto nuoma, tačiau dabar pasiekti universitetus bus kur kas sudėtingiau. Vienas populiariausių studentų –– 45 autobuso – maršrutas panaikintas, o 5 autobuso maršrutas iki Saulėtekio nebevažiuos.

Skaitant keleivių diskusijas įvairiuose socialiniuose tinkluose, sunku surasti patenkintų keleivių. Kiekvienas turi savo pastebėjimų ir tam tikrų įžvalgų, kurios dažniausiai yra neigiamos.

Privalumai vos įžiūrimi

Juokas pro ašaras, tačiau kai kurie keleiviai mano, kad šie paskelbti maršrutai kur kas protingesni, nei tie, apie kuriuos savivaldybė kalbėjo balandžio mėnesį. Tuo metu žadėta naikinti 4 troleibusų ir net 13 autobusų maršrutų.

Žvelgiant į dabar paskelbtus maršrutus matyti, kad sostinėje vietoje 23 troleibusų maršrutų liks važinėti 19, autobusų maršrutų skaičius liks nepakitęs – 71. Maža to, atsiras 6 greitieji maršrutai. Tiesa, kol kas pratintis prie paskelbtų maršrutų negalima, nes jie dar tik planuojami.

Savivaldybės teigimu, keleiviai skundžiasi nepagrįstai, nes, įvykdžius transporto reformą, kelionės laikas sutrumpėja, nebėra maršrutų, kurie dubliuojasi, o laiką vertinantiems keleiviams neturėtų būti sunku perlipti iš vienos transporto priemonės į kitą.

Sutaupytas laikas – kelios minutės

Tiesa, Alfa.lt redakcijai skaitytojai pateikė maršrutus, kuriais važinėja dabar, kokiais teks važinėti ateityje, ir kiek laiko jie „sutaupys“.

Studento Manto teigimu, dabar, keliaujant 5 maršruto autobusu iš Pašilaičių į Saulėtekį, sugaištama 39 minutes. Po pertvarkos šio maršruto nebebus, tad važiuoti teks trimis transporto priemonėmis ir sugaišti 36 minutes. Sutaupomos 3 minutės.

„Vienas dalykas, ką pateikia sistema, kitas dalykas, kaip būna realybėje. Viešasis transportas turi būti nerealiai punktualus, kad žmonės galėtų planuoti du, tris ar keturis persėdimus. Deja, kiekvienas keleivis žino, kad viešasis transportas sostinėje arba skuba, arba vėluoja“, – teigė studentas.

Įtartinai atrodo ir greitųjų maršrutų pateiktas kelionės laikas. Pavyzdžiui, kelionės trukmė nuo Pilaitės iki Vilniaus savivaldybės truks 17 minučių. Keleiviai sunkiai įsivaizduoja, kaip tai gali būti įmanoma piko metu, jų teigimu, autobusas „turėtų skristi oru“.

Pusės metų kankynė?

Vilniaus savivaldybė deklaruoja, kad naujasis viešojo transporto optimizavimo planas kasmet leis sutaupyti apie 10 mln. litų. Nors iš pradžių apie bilietų brangimą nebuvo kalbama, tačiau situacija pasikeitė.

Anot savivaldybės, visi keleiviai iki liepos 1 dienos turi išnaudoti sukauptus vienkartinius popierinius bilietus, priešingu atveju jie kompensuojami nebus. Priežastis, kodėl reikia išnaudoti visus bilietus, elementari – nuo liepos mėnesio iš vairuotojo perkami vienkartiniai bilietai kainuos 3,5 lito, su nuolaida – 1,75 lito. Šiuo metu atitinkamų bilietų kainos – 2,5 lito ir 1,25 lito su nuolaida. Elektroninių bilietų kainos, bent jau kol kas, nesikeičia.

Pasak mero Artūro Zuoko, viešojo transporto pertvarkai, kuri atsiėjo 2,5 mln. litų, pereinamojo laikotarpio nereikia, o privalumus keleiviai turėtų pajausti po pusės metų.