Vėsaitė skrido į Kazachstaną „Arvi“ užsakytu verslo klasės lėktuvu
„Arvi“ buvo įsivėlusi į konfliktą su serbais

Birutė Vėsaitė
Birutė Vėsaitė
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt
Alfa.lt | BNS
2013-05-21 16:00

Ūkio ministerija BNS antradienį patvirtino, kad ministrė į Astaną, kur dalyvauja Lietuvos - Kazachstano tarpvyriausybinės prekybinio ir ekonominio bendradarbiavimo komisijos posėdyje bei verslo forume, vyko užsakomuoju reisu.

BNS žiniomis, į Kazachstaną ministrę skraidino Kipre registruotų kelių bendrovių valdomai įmonei „Charter Jets“ priklausantis aštuonių vietų lėktuvas „Hawker 800“.

Juo iš viso skrido septyni keleiviai - ūkio ministrė Birutė Vėsaitė, jos patarėja, buvusi parlamentarė Vilija Vertelienė, patarėja - atstovė spaudai Jūratė Antanaitytė-Voldemarienė, „Arvi“ įmonių grupės prezidentas, Ekonominio bendradarbiavimo su Kazachstanu verslo tarybos prezidentas Vidmantas Kučinskas, „Arvi“ įmonių grupės viceprezidentas Alfonsas Sigitas Tamošiūnas, Vilniaus miesto savivaldybės administracijos direktorius Valdas Klimantavičius ir Vilniaus miesto mero patarėjas Benas Renatas Baltusis.

Kazachstane verslą plėtojančios „Arvi“ įmonių grupės prezidentas V.Kučinskas BNS antradienį patvirtino, kad minėtą skrydį užsakė bendrovė „Arvi“.

„Užsakomasis reisas. Aš visą laiką samdau, kai „Arvi“ skrendam, tai laiko nėra su reisiniais skraidyt. Mes čia per „West Express'ą“... Visi susimokėjo, žinokit, per „West Express'ą“, - telefonu iš Kazachstano BNS sakė V.Kučinskas.

Ūkio ministerijos atsakyme BNS nurodoma, kad už ūkio ministrei ir patarėjoms suteiktas skrydžio paslaugas apmoka Ūkio ministerija per viešojo tarptautinio konkurso būdu atrinką tiekėją - bendrovę „West Ekspress“ - su kuriuo 2012 m. kovo 21 d. buvo sudaryta sutartis dėl tarnybinių kelionių organizavimo paslaugų teikimo.

„Ūkio ministerijos žiniomis, visi šiuo užsakomuoju reisu skridę asmenys mokės už suteiktas skrydžio paslaugas“, - rašoma ministerijos atsakyme.

Kol kas už skrydį į Kazachstaną ministerija dar nėra sumokėjusi. Teigiama, jog už paslaugas bus atsiskaityta po jų suteikimo.

Aviacijos specialistai BNS nurodė, jog nedidelis verslo klasės lėktuvas „Hawker“ iki Kazachstano gali nuskristi be nutūpimų pakeliui. Vienas užsakomasis reisas iš Vilniaus į Kazachstaną ir atgal tokiu lėktuvu, pasak specialistų, gali kainuoti apie 30 tūkst. eurų (103 tūkst litų). Nuo Vilniaus iki Astanos yra daugiau kaip 3 tūkst. kilometrų.

Antradienio pavakare ministerijos pateiktame atsakyme nurodoma, kad ministrės ir dviejų jos patarėjų skrydis iš viso kainavo 8100 litų.

„Bendra ministrės ir dviejų patarėjų skrydžio kaina šiuo reisu - 8 100 litų (kaina vienam žmogui – 2 700 litų). Palyginimui - kaina vienam žmogui skrendant reisiniu lėktuvu - 2 631 litų“, - teigiama ministerijos atsakyme.

„Ūkio ministerijos žiniomis, visi šiuo užsakomuoju reisu skridę asmenys mokės už suteiktas skrydžio paslaugas“, - rašoma ministerijos atsakyme.

Kol kas už skrydį į Kazachstaną ministerija dar nėra sumokėjusi. Teigiama, jog už paslaugas bus atsiskaityta po jų suteikimo.

Įsivėlė į konfliktą su serbais

2012 m. pradžioje Serbijos ir Lietuvos žiniasklaidoje pasirodė pranešimai, kad Serbijos kovos su organizuotu nusikalstamumu tarnyba (SPBOK) sulaikė septynis asmenis, oficialiai įtariamus finansinėmis machinacijomis privatizuojant Serbijos mieste Pančeve įsikūrusią trąšų gamyklą „HIP-Azotara“. Paskelbta ir dviejų žinomų Lietuvos verslininkų - įmonės „Azotara“ kontrolinio akcijų paketo savininkų Vidmanto Kučinsko ir Simono Kašio paieška. Pastarieji serbus kaltino politiniais žaidimais.

Lietuvos bendrovėms „Arvi“ ir „Sanitex“ vadovaujantys verslininkai Serbijos trąšų gamintoją „HIP-Azotara“ įsigijo dar 2006 metais, tačiau netrukus buvo įsivelta į teisinius ginčus su Serbijos vyriausybe. Ši lietuvius apkaltino įsipareigojimų nevykdymu ir nutraukė privatizavimo sutartį. 2009 m. ginčai persikėlė į tarptautines teisines institucijas.

Šių metų balandį į Lietuvą su darbo vizitu atvykus Serbijos premjerui Ivica Dačičiui, neišvengta aštrių pokalbių.

Pasak Seimo pirmininko Vydo Gedvilo, Lietuva išlieka vienintele ES valstybe, kuri neratifikavo Serbijos Respublikos stabilizacijos ir asociacijos susitarimo su Bendrija

„Aišku, sudėtinga remti šalį, kuri atiminėja verslus iš mūsų verslininkų, bet galutinį sprendimą dėl to turės priimti Seimas. Galiausiai, mes pasisakome už tvarią ir civilizuotą ES plėtrą, - interviu „Žinių radijui“ sakė V. Gedvilas. - Turi būti sudaryta gera verslo aplinka tiek serbams Lietuvoje, tiek lietuviams Serbijoje. Esame gavę ne vieną raštą, kuriame nurodoma, kad mūsų įmonės yra skriaudžiamos Serbijoje. Žmonės įsigyja gamyklas, jas atstato, pradeda gamybą ir staiga ta gamykla yra privatizuojama. Mes, kaip politikai, turime ginti lietuvišką verslą, nes nuo jo priklauso mūsų ekonomika ir biudžetas“.

Serbijoje, kaip minėta, akcijas prarado įmonių grupė „Arvi ir Ko“. Tačiau po Serbijos premjero ir Lietuvos premjero Algirdo Butkevičiaus susitikimo buvo prabilta „apie lūžį tarpusavio santykiuose“.

Grybauskaitė: ministrės kelionė užsakytu lėktuvu – tiesioginiai saitai su verslininkais

Lietuvos prezidentė teigia, jog ūkio ministrės Birutės Vėsaitės skrydis į Kazachstaną verslo bendrovės užsakytu lėktuvu - susisaistymas su verslininkais, keliantis abejonių ministrės veiklos skaidrumu.

„Pagal Viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybinėje tarnyboje įstatymą, asmuo, dirbantis valstybinėje tarnyboje, negali priimti dovanų ar paslaugų, jeigu tai gali sukelti viešųjų ir privačių interesų konfliktą. Kelionė verslo grupės užsakytu lėktuvu - tiesioginis susisaistymas su verslininkais, keliantis abejonių dėl ministrės veiklos skaidrumo“, - prezidentės Dalios Grybauskaitės vertinimą BNS antradienį perdavė jos patarėja Daiva Ulbinaitė.

Šalies vadovės teigimu, „Vyriausybės narių skrydžiai verslo klase, o juolab užsakomaisiais reisais, yra neatsakingas išlaidavimas“.

Ūkio ministrės atstovė spaudai Jūratė Antanaitytė Voldemarienė BNS antradienį teigė, jog skrydis užsakomuoju reisu verslo klasės lėktuvu pasirinktas, taupant laiką ir atsižvelgus į kainas, kurios nelabai skyrėsi nuo reisinių skrydžių kainų.

Paklausta, ar nemato galimo interesų konflikto, kad ministrė į verslo forumą skraido tokiu būdu, J.Antanaitytė Voldemarienė teigė negalinti atsakyti į šį klausimą.

Ūkio ministerija nurodė, kad bendrovės „Arvi“ užsakytu verslo klasės lėktuvu skrido ministrė ir dvi jos patarėjos. Visų trijų bendra skrydžio kaina tiesioginiu reisu Vilnius - Astana - Vilnius siekė 8100 litų.

Sąskaitą už skrydžius iš juos organizavusios bendrovės „West Express“ ministerija teigia gavusi antradienį.

Civilinės aviacijos specialistų teigimu, užsakomasis skrydis aštuonviečiu verslo klasės lėktuvu „Hawker 800“ iki Astanos ir atgal gali kainuoti apie 30 tūkst. eurų (103 tūkst litų). Vieno keleivio skrydžio kaina vidutiniškai gali siekti 13 tūkst. litų.

 

 

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB BNS sutikimo draudžiama.