Viešojo transporto darbuotojai piketuos prieš nerealius savivaldybės sprendimus

Troleibusas
Troleibusas
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt

„Norime atkreipti visuomenės dėmesį ir parodyti, kokie buvo savivaldybės sprendimai per paskutinius kelerius metus: elektroninis bilietas veikia sunkiai, švieslenčių stotelėse nėra, įdiegta Vilniečio kortelė – patys matome, kaip veikia“, – savivaldybės nuveiktus darbus ironiškai vardijo Viešojo transporto nepriklausomos darbuotojų profesinės sąjungos vadovė Danuta Iljina.

Moters teigimu, pinigai tiesiog paleidžiami vėjais, o realūs darbai lieka neatlikti. Tačiau didžiausią rūpestį kelia organizuojama viešojo transporto reforma.

„Buvome susitikę su įmonės Vilniaus viešasis transportas (VVT) direktoriumi ir šnekėjome apie pokyčius nuo liepos mėnesio. Jis mums pateikė raštą, kad reikės atleisti 95 troleibuso vairuotojus. Be abejo, reikės daugiau autobuso vairuotojų, tačiau tikrai ne tiek, kiek bus atleista troleibuso vairuotojų. Įsivaizduokite, kokiomis nuotaikomis dabar tenka dirbti šiems vairuotojams“, – apie liūdną situaciją pasakojo D. Iljina.

Alfa.lt jau yra rašiusi, kad nuo liepos mėnesio sostinėje nebebus keturių troleibusų ir trylikos autobusų maršrutų.

Atleisti darbuotojai gali mokytis ir, išlaikę egzaminą, gauti kategoriją, leidžiančią vairuoti autobusą, tačiau profsąjungos vadovė tokias alternatyvas atmeta, esą vairuotojų amžius – daugiau kaip 50 metų ir tokios alternatyvos griebsis ne kiekvienas.

Ji taip pat pastebėjo, kad visi savivaldybės veiksmai atliekami greitai ir skubotai, kad kuo mažiau žmonių suvoktų, kas vyksta, tarp jų – ir Viešojo transporto nepriklausoma darbuotojų profsąjunga.

Profsąjungos darbuotojai ketino rengti mitingą, bet paskutinę akimirką, sužinoję apie rengiamą tarybos posėdį, nespėjo užpildyti reikiamų dokumentų, todėl piketas skelbiamas prie Vilniaus savivaldybės.

Alfa.lt primena, kad viešojo transporto reformos su nerimu laukia ne tik VVT darbuotojai, tačiau ir keleiviai. Daugelis gyventojų iki šiol nežino, kaip teks planuoti maršrutą iki darbo ir iš namų, kokiais grafikais važiuos viešasis transportas ir kaip reikės išsiversti be privačių vežėjų transporto.