Ruoškitės permainoms: vilniečiai dalies autobusų ir troleibusų stotelėse nesulauks

Nepakabinti viešojo transporto grafikai stotelėse
Nepakabinti viešojo transporto grafikai stotelėse
  © Alfa.lt

Savivaldybei pristačius visuomeninio transporto optimizavimo planą, projekto įgyvendinimo grupės vadovas Kastytis Lubys teigė, kad visų autobusų ir troleibusų maršrutų laukia tam tikri pokyčiai. Jis sakė, kad maršrutai bus ne naikinami, o tik koreguojami siekiant išvengti dubliavimo.

Besidubliuojančių maršrutų nebebus

Palyginus dabartinius viešojo transporto maršrutus su nuo liepos pirmos dienos pasirodysiančiais, pastebima, kad nebebus keturių troleibusų ir trylikos autobusų maršrutų. Taip pat žadama, kad atsiras septyni nauji autobusų maršrutai.

Optimizuojant viešojo transporto sistemą, nuo liepos pirmos dienos nebebus 5, 8, 11 ir 13 maršrutu pažymėtų troleibusų. Jie, anot savivaldybės, dubliuojasi su kitais maršrutais.

Išnyks kur kas daugiau autobusų maršrutų: 2, 4, 6, 23, 26A, 30, 35A, 41, 44, 45, 47, 48, 52A.

Atsiras ir naujų autobuso maršrutų: 57 (Ateities g.–Santariškės–Bajorai), 58 (Stotis–Dzūkų g.–Kalnėnai), 63 (Žvėrynas–Pilaitės pr.–Karveliškės), 68 (Žemieji Paneriai–Lentvaris), 82 (Stotis–Salininkai–Miškiniai), 115 (Naujoji Vilnia–Rokantiškės–Antakalnis), 116 (Bukčiai–Gudelių šilas–Žvėrynas).

Mero A. Zuoko teigimu, keleiviai reikalauja greito transporto, todėl viešojo transporto stuburu bus greitieji autobusai (GRA), kurių iš viso bus šeši: 1GRA (Stotis–Santariškės), 2GRA (Santariškės–Laisvės pr.–Stotis), 3GRA (Fabijoniškės–Centras–Oro uostas), 4GRA (Pilaitė–Saulėtekis), 5GRA (Pašilaičiai–Saulėtekis), 6GRA (Naujoji Vilnia–Centras).

Pereinamojo laikotarpio nebus

Savivaldybės atstovai sutinka, kad tai bus pokyčiai keleiviams, kurie nepratę persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą, keliauja tuo pačiu maršrutu.

„Viskas priklausys, kaip žmonės vertina savo laiką: galės važiuoti tuo pačiu maršrutu, bet galės persėsti į kitą ir taip sutaupyti brangaus laiko“, – pasakojo K. Lubys, teigdamas, kad šiuo metu kelionė autobusu Santariškės–Laisvės pr.–Stotis trunka 63 minutes, tačiau persėdus į greitąjį maršrutą truks 45 minutes.

Galimybę nuo liepos mėnesio persėsti iš vienos transporto priemonės į kitą suteiks bendras elektroninis bilietas – Vilniečio kortelė, o popierinių bilietų visai nebeliks.

Mero teigimu, šiuo metu visuomeniniu transportu naudojasi vos 40 proc. vilniečių, tačiau po pertvarkos jų turėtų padaugėti bent trečdaliu. Jis pažymėjo, kad 2005 metais autobusais ir troleibusais važinėjo kur kas daugiau nei 50 proc. Vilniaus gyventojų.

Mažo to, planuojama, kad po pertvarkos „Vilniaus viešojo transporto“ sąnaudos papildomai sumažės 10 mln. litų.

Atkreipiant dėmesį į tai, kad įdiegus Vilniečio kortelę ne visi gyventojai sugebėjo laiku integruotis, meras neslėpė abejonių, kad prie naujos tvarkos reiks priprasti, o tai gali užtrukti net pusę metų.

 

Ruoškitės permainoms: vilniečiai dalies autobusų ir troleibusų stotelėse nesulauks

Nepakabinti viešojo transporto grafikai stotelėse
+9