Ar Vilniuje liks maršrutiniai mikroautobusai, nesupranta net balsavę politikai

Maršrutinis taksi
Maršrutinis taksi
  © Karolis Kavolėlis / Alfa.lt

Taip išeina, kad konkurso nuo liepos pirmos dienos privatiems vežėjams nebus ir jie dirbti negalės.

PRIE VILNIAUS SAVIVALDYBĖS – PROTESTAS PRIEŠ MARŠRUTINIŲ AUTOBUSŲ NAIKINIMĄ

Paskelbus balsavimo rezultatus, salėje kilo šurmulys, tarybos nariai šaukė, kad balsavo ne taip. Ne vienas aiškino manęs, kad balsavo už maršrutinių autobusų išlikimą. Šūksnius greitai nutraukė meras Artūras Zuokas, pareiškęs, kad sprendimas priimtas ir nutarta nebekelti naujų sąlygų vežėjams.

Nesuprato, už ką balsuoja?

Sostinės tarybos nariai prieš balsavimą teigė, kad meras Artūras Zuokas dar kartą suktai suformulavo klausimą, ir dauguma tarybos narių nesuprato, už ką balsavo. Meras atkirto, kad reikia skaityti, už ką balsuojama, o dabar – kalti patys.

„Gerbiamieji, juodai ant balto parašyta, už ką balsuojate. Svarstymas buvo dėl konkurso sąlygų vežti keleivius maršrutiniais autobusais. Dabar jūs nubalsavote už tai, kad Vilniuje nuo liepos mėnesio nebeliks nei vieno mikroautobuso, nei vieno privataus vežėjo. Dabar galite eiti ir aiškintis privatiems vežėjams, už ką balsavote“ , – teigė meras A. Zuokas.

Už mikroautobusų pertvarką balsavo 19, prieš 18, susilaikė 11 tarybos narių. Meras pareiškė, kad sprendimas rengti naują konkursą nepriimtas.

Dalis dirbs toliau

Prieš priimant sprendimą, Privačių vežėjų asociacijos atstovai nuogąstavo, kad sostinės tarybos sprendimas bus lemiamas.

Privatūs vežėjai teigė, kad, nesant naujų konkurso sąlygų, po liepos 1-osios jie dirbs pagal dabartines. Vežėjai įsitikinę, kad mero teiginiai, jog maršrutinių mikroautobusų nebeliks, yra neteisingi. Panašios pozicijos laikosi ir kai kurie savivaldybės tarybos nariai, tačiau kaip bus iš tikrųjų, lieka neaišku.

S. Matulionis Alfa.lt teigė, kad savivaldybės tarybos sprendimas reiškia, kad nuo liepos 1-osios nebeliks trijų vežėjų, nes jų sutartis baigiasi. Tuo tarpu likę keturi vežėjai turi sutartis iki 2014 metų pabaigos ir, jo teigimu, galės toliau dirbti.

Po balsavimo konservatorius Vidas Urbonavičius džiaugėsi, kad maršrutinius mikroautobusus pavyko išsaugoti, o Darbo partijos atstovė ironiškai dėkojo konservatoriams, lenkų rinkimų akcijai ir socialdemokratams, kad „mikriukų“ nuo liepos 1-osios nebebus.

Žada skųsti

Alfa.lt primena, kad Vežėjų asociacijos nariai kreipėsi į Konkurencijos tarybą, kuri jau kartą nusprendė, kad Vilniaus savivaldybė pažeidė Konkurencijos įstatymo 4 straipsnio 2 dalies reikalavimus – diskriminuoja atskirus ūkio subjektus, dėl kurių atsiranda konkurencijos sąlygų skirtumų rinkoje.

Tačiau privačių vežėjų toks savivaldybės elgesys jau nestebina. „Dėl trijų vežėjų man tikrai skauda galvą, bet sieksime, jog jiems būtų pratęstos sutartys“, – teigė Vežėjų asociacijos prezidentas Saulius Matulionis.

Jis pripažino, kad, apskundus savivaldybės sprendimą teismui, prasidės teismų maratonas, kuris bus vis vien nenaudingas privatiems vežėjams, nes vykstant teismams per tą laiką jie dirbti negalės ir verslas sustos.