Kurių motociklininkų pavasarį laukia pokyčiai?

Lietuvos motociklininkų sezono atidarymas
Lietuvos motociklininkų sezono atidarymas
© Karolis Kavolėlis

Pasikeitę teisės aktai, numatantys motociklininkų teisę vairuoti, sukėlė didžiulį sąmyšį visuomenėje – motociklų vairuotojai, (ne) turėję A kategorijos vairuotojo pažymėjimą, po sausio 19 dienos įgijo A2 kategoriją, kuriems ribojama transporto priemonės galia. Valstybės įmonės „Regitra“ atstovai, išlaikomi iš mokesčių mokėtojų pinigų, baksnoja į pačius motociklininkus – esą jie patys kalti, o motociklininkai tvirtina apie pasikeitimus nieko negirdėję.

Alfa.lt publikuotas straipsnis: „Staigmena baikeriams – dalis sezoną pradės be teisės vairuoti galingesnius motociklus“, papiktino įmonės „Regitra“ atstovus. Jie teigia, neva straipsnis neatitinka tikrovės ir įmonės darbuotojams dabar tenka konsultuoti pasipiktinusius baikerius, esą telefonai net įkaitę nuo skambinėjimo. Esą dėl šios publikacijos jie turi „daug darbo“.

Motociklininkų, priskirtų A2 kategorijai, – šimtai

Motociklininkas Rokas, išsilaikęs A kategorijos teises 2005 metų pabaigoje, turi beveik aštuonerių metų vairavimo patirtį. Po sausio 19 dienos vaikino įgyta A kategorija buvo pakeista į A2, kurią turintiems vairuotojams taikomi apribojimai.

Rokas, kuris turi didelį vairavimo stažą, važinėti galingais motociklais nebeturi teisės. Maža to, visos vaikino transporto priemonės dabar negalės išriedėti į gatves, nes viršija nustatytą 35 kW galią.

Motociklininkų, kurie pateko į tokią pačią situaciją, yra ir daugiau, tačiau tikslų skaičių pasakyti sudėtinga, nes įmonės „Regitra“ atstovai vis dar apdoroja duomenis.

„Regitra“: motociklininkai kalti patys

Įmonės „Regitra“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas nesutinka su teiginiu, kad motociklininkai, turėję A kategoriją, neteko teisės vairuoti galingesnių transporto priemonių ir buvo priskirti A2 kategorijai, kuriems taikomi apribojimai, nes neva tokios teisės jie ir neturėjo.

„Kaip vairuotojas galėjo prarasti teisę vairuoti galingesnį motociklą, kai jis tokios teisės net neturėjo, atkirto S. Šuminas. – Atsivertus vairuotojo pažymėjimo antrą pusę galima pamatyti, kad A kategorija suskirstyta į dvi dalis: viena dalis su apribojimais, kita be. Jei įrašyta data ties apribojimu, vadinasi, jis niekada neturėjo teisės vairuoti galingesnę transporto priemonę.“

Motociklininko Roko teigimu, jo vairuotojo pažymėjime įrašyta data būtent ties apribojimais, tačiau, įgijus dvejų metų vairavimo patirtį, vaikinas nematė prasmės keisti teisių ir už tai papildomai mokėti.

„Po dvejų metų vairavimo patirties įgavau teisę vairuoti galingesnius motociklus, tačiau nemačiau reikalo keisti viso vairuotojo pažymėjo dėl vieno įrašo, nes pažymėjimas galioja dar aštuonerius metus. Teoriškai turiu teisę vairuoti galingus motociklus, tačiau mažas formalumas, kaip datos įrašymas į pažymėjimą, leido man atimti teisę ir pakeisti į kažkokį draudimą“, – sakė pasipiktinęs baikeris.

S. Šumino teigimu, būtent toks mažas formalumas ir pakišo koją motociklininkui. Esą nesvarbu, kad jis turi penkerių ar dešimties metų vairavimo patirtį – kol ant vairuotojo pažymėjimo neatsiranda įrašas, kad jis gali vairuoti galingesnę transporto priemonę, tol tai daryti jam draudžiama.

Per menka informacijos sklaida?

Motociklininkai tokį formalumą smerkia. Neva net policijos pareigūnai į jį nekreipdavo dėmesio, tačiau „Regitros“ atstovai to nepripažįsta.

„Jei vairuotojas vairavo galingesnę transporto priemonę, nors pažymėjime nenurodyta, kad tokią teisę jis turi, jam turėjo būti atimtas vairuotojo pažymėjimas, – kaltino S. Šuminas tuos, kurie suėjus dvejų metų vairavimo stažui nepasikeitė teisių. – Už policiją aš garantuoti negaliu, ir kodėl jie nebausdavo – aš nežinau.“

„Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojo teigimu, motociklininkams buvo galimybė pasikeisti teises, esą procedūra visiškai nesudėtinga. Tačiau anot motociklų vairuotojų, informacijos apie pasikeitimus jiems trūko.

„Specialiai patikrinau, kiek buvo skelbiama informacijos apie artėjančius pasikeitimus. Pati „Regitra“ informavo motociklininkus apie tai praėjusių metų rugsėjo pradžioje – vieną kartą. Žiniasklaidos priemonėse radau vos kelis pranešimus. Tai ar čia tinkamas informavimo būdas? Tad nėr ko stebėtis, kad dabar tiek daug motociklininkų liko ant ledo“, – teigė nusivylęs motociklų entuziastas.

Sezono atidarymas – laikant praktinį vairavimo egzaminą

Motociklininkų teises nusakantys teisės aktai pakeisti remiantis Europos Sąjungos direktyva ne tik Lietuvoje, tačiau ir kitose Europos šalyse. „Regitra“ atstovai sakė, kad pasikeitimai – ne jų prasimanymas, tačiau, tai nesuteikė teisės iš mokesčių mokėtojų pinigų gyvenančiai įmonei tinkamai neinformuoti mokesčių mokėtojų.

Panašu, kad dėl informacijos stokos pavasarį ne vienam motociklininkui teks laikyti praktinio vairavimo egzaminą, kurio kaina – 111 litų. Žinant, kad nemažai motociklininkų liko be A kategorijos, galima tik pasvarstyti, kiek įmonei tai atneš pelno.

„Regitros“ Egzaminų metodikos skyriaus vadovas Saulius Sčiuplys informavo apie dar vieną naujovę, kad motociklininkai, norintys išsilaikyti A kategoriją, turės atvykti laikyti egzaminą su savo transporto priemone, kurios galingumas ne mažesnis kaip 40 kW.

„Laikyti egzaminą bus galima tik su savo transporto priemone, kurios galingumas ne mažesnis kaip 40 kW. Mes tokių motociklų, kurie tiktų A kategorijai keliamus reikalavimus, neturime“, – sakė vadovas S. Sčiuplys.

Esą „Regitra“ turi tik mažesnio galingumo motociklus, kurie skirti laikyti egzaminą, norintiems gauti A2 kategoriją. Nors S. Sčiuplys teigė, kad motociklininkai turės atvykti laikyti A kategoriją tik su savo transporto priemone, „Regitros“ puslapyje vis dar palikta informacija, kad Vilniaus, Kauno ir Klaipėdos egzaminų centruose, gyventojams pageidaujant, gali būti pateikta ir „Regitros“ transporto priemonė. Egzaminų metodikos skyriaus vadovo teigimu, dar neprasidėjo sezonas, todėl informacija nėra pakeista.

Motociklininkai, kurie turėjo A kategoriją (su apribojimais), tačiau po dvejų metų nepasikeitė vairuotojo pažymėjo ir dabar priskirti A2 kategorijai, gali rašyti peticiją čia: http://www.e-peticija.lt/peticija/131 

Motociklininkai, norintys pasitikrinti, kokią turi vairavimo kategoriją po sausio 19 dienos, gali tai padaryti čia – https://www.eregitra.lt/viesa/iintervp/Index.php 

 

Kurių motociklininkų pavasarį laukia pokyčiai?

Lietuvos motociklininkų sezono atidarymas