Kelio ženklo problema

Tadas Marčiukaitis
Tadas Marčiukaitis
© Asmeninis albumas

Šiandien dar kartą, pradedant kelionę į darbą, teko iš savo mažos gatvelės prie daugiabučio „aklai“ išsukti į visą Perkūnkiemio ir viešojo transporto eismą atlaikančią Justiniškių gatvę. Automobiliais užstatytų kiemų problema persikėlė ir jau seniai tapo užstatytų gatvių problema, kai kelkraštyje palikti automobiliai, ypač žiemą, gerokai apsunkina galimybes įsilieti į transporto srautą.

Po dar vieno tokio manevro, šią savaitę pasikartojančio bent trečią kartą, kilo mintis pamėginti išsiaiškinti, kaip būtų galima šią problemą išspręsti. Jos neužgesino netgi žinojimas, kad sprendimas yra neįmanomas be visagalės Vilniaus merijos įsikišimo, kuri kolegoms žurnalistams jau tapo Bastilijos tvirtovės sinonimu – viešųjų ryšių skyrius, saugantis valdininkų darbą, taip apsunkino informacijos surinkimą ir pašnekovų ieškojimą, kad frazę „paskambink į Vilniaus savivaldybę“ pasiunčia panašiu atstumu kaip ir tradiciniai rusiški keiksmažodžiai. Tačiau dabar ne apie tai.

Kaip Vilniaus mieste pastatyti kelio ženklą, kuris padėtų užtikrinti didesnį saugumą kelyje? Tikrai nesu pirmas, turintis tokią problemą, ir internete yra net keletas paaiškinimų, kaip tokią problemą spręsti, todėl į idėjos autorytę nepretenduoju. Tiesiog mėginsiu aprašyti, kokie yra žingsniai ir kiek laiko trunka pats procesas nuo užklausos suformulavimo iki kelio ženklo pastatymo arba neigiamo atsakymo gavimo.

Skaitytojus stengsiuosi reguliariai informuoti apie proceso eigą ir, tikiuosi, kad šie įrašai įtakos tam neturės.

Pirmoji diena (2012.01.18). Problemos ir užklausos suformulavimas, informacijos surinkimas ir užklausos pateikimas.

„Google“ žiniomis, kelio ženklų statymą Vilniaus mieste prižiūri Vilniaus savivaldybės Eismo organizavimo skyrius, kuriam vadovauja Tomas Kamaitis. Jo viršininkas yra Miesto ūkio ir transporto departamento vadovas Virginijus Pauža. Eismo organizavimo skyrių sudaro penki padaliniai: Eismo valdymo poskyris, Saugaus eismo poskyris, SĮ „Susisiekimo paslaugos“, UAB „Vilniaus gatvių apšvietimo elektros tinklai“, UAB „Vilniaus viešasis transportas“.

Pagal atliekamas funkcijas, tai turėtų būti Saugaus eismo poskyris, kuris organizuoja techninių eismo reguliavimo priemonių projektų rengimą, rengia ir tvirtina kelio ženklų ir šviesoforų išdėstymo, kitų techninių eismo reguliavimo ir saugumo priemonių įrengimo schemas, vadovauja įrengimo, priežiūros bei važiuojamosios kelio dalies ženklinimo darbų organizavimui, atlieka šių darbų techninę priežiūrą ir tvarko apskaitą, rūpinasi statistinių duomenų apie atliktus darbus kaupimu“ (6 str.). Poskyriui vadovauja Marius Maldeikis, kartu su juo poskyryje dirba du specialistai: Vaida Bončkienė ir Andrius Strazdas

Išsiaiškinome, kas už ką atsakingas, tačiau, kad nesuktume galvos atskiriems valdininkams, einame išmaniuoju keliu ir savo problemą registruojame Vilniaus savivaldybės tinklapyje.

Pirmiausia reikia prisijungti, susirandame meniu punktą „Mano problemos“ ir mygiame „Pranešk apie problemą“. Toliau – pasirenkame problemos tipą „Eismo organizavimas“ ir bandome kaip įmanoma aiškiau nupasakoti problemos esmę.

Laba diena, kreipiuosi dėl automobilių statymo reglamentavimo Justiniškių ir Sviliškių gatvių sankryžoje Vilniaus mieste. Neesant pakankamai vietos daugiabučių kiemuose, dalis gyventojų yra priversti savo automobilius palikti tiesiog gatvėje (Justiniškių). Deja, bet tai labai apsunkina išvažiavimą iš Sviliškių g. į Justiniškių. Dėl pastatytų automobilių ribojamo matomumo neretai kyla avarinių situacijų, be to, tai trukdo visuomeniniam transportui. Prašau įvertinti eismo sąlygas šioje vietoje bei numatyti galimus būdus riboti automobilių statymą. Kaip galimus variantus siūlau automobilių statymą ribotoje zonoje (10–20 m iki ar už sankryžos arba ženklo, numatančio kaip statyti automobilius, kad jie netrukdytų matomumui). Prašau atsižvelgti, į tai, kad automobilių statymui kiemuose vietos nepakanka, todėl negalima visiškai uždrausti jų statymo Justiniškių gatvėje. Pridedamas paveikslėlis, kuriame pažymėtos probleminės zonos. Geros dienos.

Atrodo, kad viskas pavyko iš pirmo karto. Rašoma, kad užduotis yra vykdoma.

Ji atsirado prie bendrųjų miesto problemų, kurių iki šiol buvo pateikta apie 900, dalis jų įvykdytos. Lauksime, kol įvykdys ir pastarąją. Apie tai informuosiu kitame įraše.

P.S. šio įrašo tikslas – pademonstruoti skaitytojams, kaip sprendžiamos problemos Vilniaus mieste.