Civilinės atsakomybės draudimas vairuotojams brangsta iki 20 proc.

Avarija Konstitucijos prospekte
Avarija Konstitucijos prospekte
  © Bronius Jablonskas
Alfa.lt
2012-08-23 19:20

Vairuotojams brangsta privalomasis draudimas. Per metus poliso kainos vidutiniškai pakilo penktadaliu. Draudikai tai aiškina pabrangusiu automobilių remontu ir didesniu avarijų skaičiumi.

Oficiali statistika rodo, kad privalomojo civilinės atsakomybės draudimo sutarčių pernai per pirmąjį pusmetį buvo sudaryta 1 mln. 320 tūkst. Už jas draudimo kompanijos gavo beveik 204 mln. Lt įmokų. Šiemet per pirmąjį pusmetį sudaryta mažiau sutarčių, tačiau įmokų gauta daugiau. Draudikai sako, kad kainos per metus pakilo net 20 proc., praneša LNK Žinios.

„Jeigu 2011 m. sausio–vasario mėn. įmokos nesiekdavo 80 ct dienai fiziniam asmeniui, tai šiandien matome, kad draudimo įmoka jau perlipo 1 Lt. Tiesa, kaip minėjau, tam tikroms grupėms įmokos nesiekia 1 Lt“, – sakė draudimo brokerių įmonės mažmenos direktorius Šarūnas Baleišis.

Draudimo įmonės direktoriaus pavaduotojas Gintaras Markevičius tikino, kad krizės laikais daugiau žmonės taupė, šiek tiek atsileido, šiek tiek suintensyvėjo eismas, šiek tiek padidėjo ir autoservisų kainos, visa tai duoda truputėlį didesnį įvykių skaičių ir tai atsispindi kainodaroje.

Daugiausia draudimas augo jauniems ir patirties neturintiems vairuotojams. Draudikai aiškina, kad jų paslaugos brangsta dėl keleto priežasčių.

„Draudimo industrija Lietuvoje per pastarąjį dešimtmetį privalomojo draudimo draudime patyrė apie 100 mln. eurų nuostolių. Tai jeigu anksčiau draudimo kompanijų savininkai stengėsi užkariauti rinką, tai praėjus 5–7 m., mato statistiką“, – tikino draudimo įmonės „Lietuvos draudimo“ Rizikos ir žalų departamento direktorius Julius Kondrotas.

Tačiau draudimo bendrovės atstovas nelinkęs sutikti su tuo, kad brangimas – visuotinis. Visais atvejais, apskaičiavusi rizikas, bendrovė esą siūlo kliento atžvilgiu kainą, atitinkančią konkretaus kliento rizikos ir draudimo istoriją. Todėl tam tikriems klientams kaina gali likti nepakitusi, o tiems, kieno rizikos faktoriai ar drausmingumo istorija pasikeitė, ji greičiausiai kils.

Privalomojo vairuotojų civilinės atsakomybės draudimo rinka jau yra išnaudojusi ir viršijusi visus limitus kainų mažinimui, tačiau renkantis šį draudimą svarbi ne tik kaina, o tai, kaip draudikas atstovauja savo klientui prieš nukentėjusį asmenį, kaip skaičiuoja įmokų pabrangimus po įvykio. Tiesa, lojalius ir pelningus klientus draudikai saugo ir jiems siūlo stabilias kainas.

„Taip pat galime prisiminti, kad nuo to laiko, kai buvo priimtas Privalomojo civilinės atsakomybės draudimo įstatymas, net keletą kartų įstatymo leidėjas didino draudimo sumas. 2001 metais Įstatymu numatyta transporto priemonių savininkų ir valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo suma buvo vos 30 000 litų asmeniui ir 30 000 litų turtui. Dabar ji yra 5 mln. eurų dėl žalos asmeniui (tarp jų 5 000 eurų dėl neturtinės žalos) ir 1 mln. eurų dėl žalos turtui. Tokie draudimo sumų didėjimai, be abejonės, taip pat turėjo įtakos įmokoms“, – tikino pašnekovas.

Kiek ir kokioms vairuotojų grupėms draudimas brangsta konkrečiai, pasakyti neįmanoma, nes kaskart kaina nustatoma individualiai – pagal gyvenamąją vietą, amžių, vairavimo stažą ir daug kitų aplinkybių.