Lietuvių argonautai verslumą skatins kelione aplink Juodąją jūrą

Juodoji jūra
Juodoji jūra
© SCANPIX

49 dienos buriavimo ir 2000 jūrmylių – tokį kelią pasiryžusi įveikti grupė lietuvių, norinčių įrodyti, kad verslo ryšius su kitomis valstybėmis galima užmegzti ir tokiu netradiciniu būdu.

Patys žygio dalyviai savo sprendimą vadina pirmąja Lietuvos istorijoje kelione argonautų takais – graikų mitologijoje argonautai buvo grupė didvyrių, kurie lydėjo Jasoną į Kolchidę, siekdami pagrobti Aukso vilną. Kitaip sakant, mitai pasakojo graikų invaziją gilyn į Europą bei kitus regionus.

Tomas Staniulis, projekto „Septyni jūrų kapitonai“ atstovas spaudai, rašytojas pasakojo, kad kelione ketinama stiprinti Vilniaus ir Viduržemio jūros arealo ryšius, tiesti tiltus tarp žmonių, skatinti jaunimo verslumą. Dešimt mėnesių keliais etapais buriuosiantys lietuviai aplankys Bulgariją, Rumuniją, Ukrainą, Rusiją, Gruziją, Turkiją – iš viso jūriniu keliu į šias šalis leisis 30 studentų.

Plaukime netrūks „vyriškų“ etapų, kurie bus gana sudėtingi buriuotojams. Ruošiamasi ir būsimoms audroms, ir savotiškiems intelekto testams – jaunuoliams teks įrodyti, kad jie pasiryžę ne tik kurti verslą, bet ir tapti šalies diplomatais, pirkliais, mokančiais užmegzti prekybinius, kultūrinius ryšius, pristatyti savo šalį.

„Ši kelionė yra viena iš daugelio priemonių paskatinti jaunimo verslumą ir padėti jiems surasti kelią į nuosavą verslą. Susibūrė kelios komandos, kurios turi verslo idėjų ir bandys jas įgyvendinti“, – sakė projekto koordinatorius Ilja Malkin, pridūręs, kad kelionės negalima vadinti pramogine – ji veikiau darbinė, diplomatinė.

Buvimas laive – ir savotiška įtampa, išbandymas, ir būdas jauniems žmonėms pamatyti savo verslo idėjas globalioje aplinkoje. I. Malkin vylėsi, kad bus atrinkti keli geriausi verslo planai, o jų autoriams padėta įkurti įmones.

„Tikiuosi, kad tai Lietuvos gražioji ateitis, ant kurios bus statomas valstybės pamatas. Pažindinsime jaunuolius su kiekviena šalimi, jie mėgins pasakyti pasauliui, kad Lietuva turi savo strategiją, misiją, viziją – to labiausiai trūksta mūsų šaliai. Mes norime pasakyti Juodosios jūros regiono valstybėms, kad Lietuva yra kūrybiška, pasiruošusi užmegzti ryšius, atvira, multikultūriška, mūsų ekonomika yra pasaulinė, priklausome pasaulio bendruomenei ir norime, kad mus taip ir matytų“, – sakė Donatas Juškus, kelionės organizatorius, VšĮ „Gold of Lithuania“ atstovas.

„Bus tikras buriavimas, daug darbo laive“, – žadėjo Darius Vinkevičius, jachtos „Reliant‘59“ kapitonas.

Didelė raudonmedžio jachta, pastatyta Lietuvoje, nuo 2009 metų intensyviai plaukioja po visą pasaulį. Jos kapitonas norėtų parodyti lietuviams, kad smagu keliauti ne tik lėktuvais ir automobiliais, o lietuviams pakanka ryžto leistis argonautų takais.

Tiesa, studentams teks ne tik buriuoti, bet ir dalyvauti verslumo skatinimo paskaitose, bendrauti su įvairių šalių verslininkais, žaisti simuliacinius verslo žaidimus. Tikimasi taip išugdyti jaunų verslių lyderių, pritraukti aukštųjų mokyklų dėstytojų, kurie padėtų turintiems idėjų jaunuoliams.