Reklamos verslą žlugdo dėl visuomenės gerovės įvesta cenzūra

Interneto cenzura
Interneto cenzura

2007-ieji metai reklamos verslui sunkūs: stipriai ribojama alkoholio, tabako, azartinių žaidimų ir net greito maisto reklama. Ekspertų nuomone, ateityje panašių apribojimų tik daugės. Reklamos kūrėjai bijo, kad greitai jų verslą ištiks katastrofa.

Reklamos apribojimams nematyti galo. Švedijoje uždraustos visos į jaunesnius nei12 metų vaikus orientuotos reklamos. Didžiosios Britanijos sveikatos ministerija žada dar labiau apriboti alkoholio reklamą. Žaliųjų organizacija siekia boikotuoti gamtą teršiančių visureigių reklamines kampanijas.

reklama

Didelio pasisekimo Didžiojoje Britanijoje susilaukusi kampanija nukreipta prieš nesveikų produktų reklamą sukėlė tikrą draudimų bangą. Vis daugiau JAV ir Vakarų Europos šalių valdžios atstovų siekdami didesnio rinkėjų palaikymo pasisako už reklamos cenzūros griežtinimą.

„Kalbos, kad reklamos turinio kontrolė žlugdo verslą yra visiškai nepagrįstos. Pavyzdžiui, farmacijos pramonė klesti, nors daugelyje šalių vaistų reklamos yra uždraustos. Turime rūpintis visuomenės sveikata, todėl kai kurių reklamos rūšių apribojimai turi būti dar labiau sugriežtinti. Šiais technologijų laikais, neužtenka riboti vien reklamai skirto televizijos eterio laiko – daugybė žmonių laidas žiūri netiesiogiai, jas įsirašę vaizdo grotuvais. Be to, ar pažįstate nors vieną paauglį, kuris eitų miegoti 9 valandą vakaro? Turime užkirsti kelia visuomenės luošinimui“, - teigė Didžiosios Britanijos Lordų rūmų narė Sandra Gidley.

Reklamos cenzūra sukėlė daugybę nuostolių viso Vakarų pasaulio verslininkams. Preliminariais skaičiavimais, dėl įvairių reklamos apribojimų vien Didžiosios Britanijos alkoholio gamintojai prarado daugiau nei 218 mln. svarų sterlingų (apie 1 mlrd. litų – aut. past.).

„Stebėdamas situaciją šiandieniniame reklamos versle nejučia imu galvoti, kad reklamos cenzūra suinteresuoti žmonės neturi jokio supratimo apie verslą ir rinkos ekonomiką. Galime pamanyti, kad įvairūs pilietiniai judėjimai, kovojantys už tabako ar alkoholio reklamos draudimą, rūpinasi ne visuomenės gerove, o kažkokiais sunkiai suprantamais etikos bei moralės principais. Tai prieštarauja sveikai logikai“, - sako Didžiosios Britanijos reklamos agentūrų asociaciją atstovaujantis lobistas Ianas Twinas.

Ekspertai sutinka, jog perdėta reklamos turinio kontrolė yra labai kenksminga rinkos ekonomikoje veikiančiam verslui. Jie nesiryžta komentuoti reklamos verslo ateities, jei drastiški draudimai tęsis toliau.