Svoris priklauso nuo mėnesinių ciklo

Svoris
Svoris
  © 123rf.com

PIRMOJI CIKLO FAZĖ (menstruacijos)

Dietos ir lieknėjimas

Ciklo pradžioje nepatartina laikytis jokių dietų. Šiame etape sumažėja progesterono, ima gamintis daugiau prostaglandino. Pastaroji medžiaga dirgina gimdos gleivinę ir išprovokuoja mėnesinių pradžią. Tuo metu smarkiai sumažėja estrogenų lygis. Šis hormonas dalyvauja geros nuotaikos hormono serotonino gamyboje . Todėl nereikia stebėtis, kad ciklo pradžioje daugumą moterų apima depresinės nuotaikos. Gerų emocijų trūkumą jos stengiasi kompensuoti saldumynais, kurie, kaip žinome, nepadeda suliesėti.

Išeitis viena – pakeisti kenksmingus angliavandenius naudingais: vaisiais, daržovėmis, kruopomis, medumi. Šiame etape geriau vengti stiprių mėsos sultinių, arbatos, kavos ir šokolado – jie sustiprina prostaglandino poveikį. Jei labai norote ko nors saldaus, galima leisti sau suvalgyti porą gabalėlių šokolado, bet ne daugiau.

Svoris

Ne pats geriausias metas svertis. Dėl hormonų poveikio iš organizmo lėčiau pasišalina skysčiai, todėl moteris pasunkėja . Šiuos papildomus kilogramus sudaro ne riebalai, o skysčiai, kurie susikaupia visuose audiniuose. Nenusiminkite, po 5–7 dienų medžiagų apykaita vėl taps normali ir skysčių perteklius pasišalins iš organizmo.

Fizinis aktyvumas

Pirmomis ciklo dienomis (1–7 menstruacijų dieną) dirbti fizinius darbus ir sportuoti moterims pasidaro sunku. Jei mėnesinės skausmingos, sportas neberūpi. Vis dėlto gydytojai nepataria visą tą laiką gulinėti ant sofos, nes pasyvus poilsis horizontalioje padėtyje mažina gimdos tonusą ir sustiprina skausmo pojūtį. Jei dar turite jėgų, eikite pasivaikščioti. Bent pusvalandį paklaidžiojusios po parką ar miesto gatvėmis, padėsite dubens srities organams gauti daugiau kraujo ir sumažinsite gimdos spazmus.

CIKLO VIDURYS (ovuliacija)

Dietos ir lieknėjimas

Šiame etape gamta numatė pastojimą, todėl moters organizmas ima gaminti daug androgenų – vyriškų lytinių hormonų. Dėl jų poveikio pagreitėja medžiagų apykaita, dietos duoda gerų rezultatų. Beje, medikai nerekomenduoja persistengti. Mat per mėnesines netenkama daug kraujo, taip pat ir geležies, o iškart perėjus prie griežtos dietos gali išsivystyti mažakraujystė. Kad to neatsitiktų, valgykite įvairų maistą, nepamiršdamos geležies turinčių produktų (jautienos, obuolių, grikių, granatų, veršienos, kepenų).

Svoris

Idealus metas svertis. Po mėnesinių pasikeičia moters organizme esančių hormonų sudėtis, padaugėja estrogenų. Visas skysčių perteklius pašalinamas kartu su šlapimu, svoris sumažėja.

Fizinis aktyvumas

Per ovuliaciją moteris tampa ištvermingesnė, aktyvesnė ir atsparesnė stresams. Todėl 12–14 ciklo dienomis (plius po porą dienų iki jų ir po jų) jai lengvai sekasi įveikti didelius fizinius krūvius, net ir ekstremalius.

ANTROJI CIKLO FAZĖ (kiaušialąstės suirimas)

Dietos ir lieknėjimas

Jei per ovuliaciją neprasidėjo nėštumas, tai antroje ciklo fazėje neapvaisinta kiaušialąstė ima nykti. Pirmoje ciklo fazėje moters organizmas buvo nusiteikęs kūrybai (vaisiaus brandinimui), o antroje – naikinimui. Štai kodėl periodas tarp 15–20 ciklo dienos laikomas idealiu riebalų sankaupoms likviduoti. Drąsiai skirkite sau iškrovos dienas ir laikykitės dietos. Likus savaitei iki mėnesinių pradžios galite pajusti vilko apetitą. Tai atsitinka dėl padidėjusio liuteinizuojančių hormonų (LH), stimuliuojančių geltonųjų kūnelių pasišalinimą iš kiaušidės, kiekio. Dėl šių hormonų poveikio pakinta nuotaika ir apetitas. Suliesėti paskutinę savaitę prieš mėnesines seksis sunkiai, o dietos nebus efektingos. Tad neverta beprasmiškai kankintis . Verčiau šiuo laikotarpiu vengti paprastųjų angliavandenių (saldumynų ir miltų), pakeisti juos sudėtingaisiais (kruopų koše, grūdėta duona) ir baltymais (liesa mėsa, žuvimi). Tai padės išsaugoti grakštumą ir be dietos.

Svoris

Po ovuliacijos svoris vis dar būna normalus, todėl galima drąsiai lipti ant svarstyklių. Antrosios fazės pabaigoje dauguma moterų ima skųstis, jog krūtys pasunkėjo ir tapo skausmingos, labiau prakaituoja. Neretai prieš mėnesines padidėja svoris (1–1,5 kg). Jeigu jūs linkusios į tinimą, pasistenkite mažiau vartoti druskos ir skysčių. Gerkite šlapimą varančias arbatas (aviečių, liepžiedžių, kinrožės, beržų lapų), valgykite arbūzus, obuolius, braškes.

Fizinis aktyvumas

Po ovuliacijos hormonų pusiausvyra tebėra stabili, moteris jaučiasi linksma ir aktyvi, fizinį krūvį pakelia lengvai. Antrosios fazės pabaigoje dėl hormonų poveikio pasidaro sunkiau sportuoti ir dirbti fizinį darbą. Nereikia per daug savęs varginti sportu, nes tuomet gali pakilti kraujospūdis ir prasidėti galvos skausmai.