Stiprinama Klaipėdos ir Mukrano geležinkelio jungtis

Geležinkelio bėgiai
Geležinkelio bėgiai
  © SCANPIX

Bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“, „DFDS Seaways“, „Baltic Port Rail Mukran GmbH“ ir „DB Schenker Rail Deutschland AG“ ketvirtadienį Klaipėdoje pasirašė keturias sutartis dėl prekinių geležinkelio vagonų gabenimo keltų linija tarp Lietuvos ir Vokietijos, jų naudojimo tvarkos ir paslaugų teikimo. Ceremonijoje dalyvavo Lietuvos nacionalinės ekspeditorių asociacijos LINEKA, Lietuvos logistikos asociacijos atstovai, bendrovių „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), „VPA Logistics“, „Klaipėdos Smeltė“, „Krovinių terminalas“ vadovai, kiti linijos Klaipėda-Zasnicas perspektyva suinteresuoti asmenys. Dauguma jų ketvirtadienio vakarą išplaukė keltu „Vilnius Seaways“ į Zasnico uostą ir pratęsė Klaipėdoje pradėtas diskusijas apie šio jūrinio maršruto pranašumus.

Sieks pritraukti vagonų

reklama

Lietuvos transportininkai tikisi, kad bendradarbiavimo sutartys su Vokietijos geležinkelio operatoriais padės plėtoti strateginę keltų liniją Klaipėda-Zasnicas, prieš 25 metus pavadintą Mukrano vardu. Geležinkelio vagonų kiekis keltuose per pastaruosius du dešimtmečius svyruoja tarp 6-8 tūkst. vagonų per metus. Bėgius deniuose turintis keltas „Vilnius Seaways“ į abi puses išvyksta triskart per savaitę, daugiausia plukdoma ratinės technikos.

„Sutartys sukuria sąlygas išlaikyti ir didinti geležinkelių keltų linija Klaipėda-Zasnicas pervežamų krovinių kiekį. Kiek man žinoma, bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ turi planų atidaryti kelis naujus šaudyklinių traukinių maršrutus, sujungsiančius Lietuvą su Baltarusija, Ukraina, Rusija Kazachstanu ir Kinija. Tai, be jokių abejonių, visiems leidžia tikėtis naujų klientų“, - sakė „DFDS Seaways“ maršruto Klaipėda-Zasnicas direktorius Samuilas Vindergauzas.

DFDS pateikta statistika rodo, kad šiemet per 10 mėnesių Zasnico linija plukdytas rekordinis kiekis krovinių - iki metų pabaigos jų bus 250 tūkst. tonų. Pusė jų į uostus atriedėjo geležinkelio vagonais, tačiau norima, kad specializuotas keltas vagonų gabentų daugiau. Tikimasi, kad glaudesni ryšiai tarp šalių geležinkelių įmonių turės įtakos ir krovinių siuntėjų sprendimui vežti krovinius pigesnėmis, efektyvesnėmis bei labiau aplinką tausojančiomis, vadinamosiomis žaliomis, transportavimo priemonėmis - geležinkeliais ir jūra.

Manoma, kad krovinių nomenklatūra išliks tokia pati, tačiau dauguma vagonų kelte dabar bus privatūs arba išnuomoti privačioms kompanijoms. Taip tikimasi sušvelninti vagonų trūkumo problemą, kuri aktuali visiems krovinių siuntėjams.

Trišalė nauda

Pasak „Lietuvos geležinkelių“ bendrovės krovinių vežimo direkcijos direktoriaus Stasio Gudvalio, sutartys - tai naujas etapas Lietuvos, Danijos bei Vokietijos logistikos sektoriui. „Bendradarbiavimas su verslo partneriais, kitų šalių geležinkelių administracijomis ir susijusiomis institucijomis - įrankis logistikos grandinės efektyvumui užtikrinti siekiant didžiausios naudos visoms suinteresuotoms šalims, - teigia S.Gudvalis. - Todėl tikimės, kad jūrų keltas, sujungsiantis Lietuvą su Vakarų Europa, bus puiki priemonė sukurti efektyvią intermodalinę logistikos grandinę tarp Rytų ir Vakarų.“

Tos pačios nuomonės yra ir Mukrano geležinkelio uosto generalinis direktorius Harmas Sieversas. „Mūsų uostas specializuotas gabenti krovinius geležinkeliu, o sutartis su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašyta pirmąkart. Tai bus teisinis pagrindas organizuoti jūrinius geležinkelio srautus“, - kalbėjo H.Sieversas.

Vokietijos partneriai su „Lietuvos geležinkeliais“ pasirašė du susitarimus. Vienas jų reglamentuoja prekinių vagonų naudojimo vežant krovinius geležinkelių ir keltų linija tvarką, kuri bus taikoma 1520 mm pločio vėžės vagonais. Kitas susitarimas apibrėžia siuntų, kurios gabenamos pagal tarptautines krovinių vežimo geležinkeliu taisykles (CIM nuostatas), perdavimo ir priėmimo sąlygas.

„Lietuvos geležinkeliai“ taip pat pasirašė sutartį su „DFDS Seaways“. Laivininkai įsipareigojo plukdyti perduotus prekinius geležinkelio vagonus jūriniais laivais arba keltais laivybos linija Klaipėda-Zasnicas, o geležinkelio įmonė - mokėti už vagonų plukdymą nustatytą kainą.

Visos trys šalys pasirašė susitarimą dėl specialiųjų vagono ir konteinerių siuntų vežimo geležinkelių ir keltų linija sąlygų. Jame nurodoma, kad dalyviai sieks užtikrinti tiesioginio tarptautinio susisiekimo geležinkelių ir keltų linija Klaipėda-Zasnicas harmoningą plėtojimą, paremtą abipusiu šalių interesu ir tarptautinės prekybos laisve.