Šarvuočio „pilotui“ – vargas ir dėl kaimynų, ir dėl policijos

A. Čiuldžio šarvuotis (Autocar.lt nuotr.)
A. Čiuldžio šarvuotis (Autocar.lt nuotr.)

Alvidas yra žmogus, mėgstantis karo mašinas. Ilgą laiką jo sodyboje buvo rusiškas šarvuotis. Šia mašina Alvidas mėgavosi važinėdamas po laukus. Ją pardavęs kolekcininkams, Alvidas šarvuočio ėmė ieškoti Didžiojoje Britanijoje. Suradęs apie 60 tūkstančių litų vertinamą mašiną, jis ją įsigijo ir parsivežė į Lietuvą. Štai tuomet ir prasidėjo problemos. Vos tik šarvuotis vieną kitą kartą pasirodė Smalininkų miestelio gatvėse, kai kurie kaimynai ėmė su juo nesisveikinti, o miestelio moterys ėmė plakti liežuviais, kad nevalia tokia mašina važinėti.

Kai apie tokią transporto priemonę sužinojo vietinė žiniasklaida, prasidėjo didesnės bėdos. Mašinos savininkas pasakojo, kad vieną vakarą prie jo namo privažiavo du policijos ekipažai. Pareigūnai norėjo sužinoti, ar Alvidas turi teisę šia mašina važinėti keliais. Po to prasidėjo įvykio tyrimas, tad Alvidui teko važinėti į Tauragės policiją. Beje, šiame komisariate dirbantis sūnus pateko į kolegų nemalonę – lyg sūnus turėtų atsakyti už tėvo elgesį.

Nežinia, kaip baigsis tyrimas, kokią baudą Alvidui teks sumokėti už važinėjimą šarvuočiu su angliškais numeriais, kaip teks gerinti santykius su kaimynais, o sūnui – su policijos pareigūnais.

Tačiau aišku, kad šią mašiną nebus lengva užregistruoti Lietuvoje. „Regitros“ darbuotojai purto galvas ir sako, kad tai – ne jų daržas. Mat ši transporto priemonė yra vikšrinė ir turi būti registruojama kaip traktorius. Tuo užsiima Žemės ūkio ministerija. Šios ministerijos atstovas žurnalistui sakė, kad vyksta tyrimas ir neaišku, ar šarvuotis bus registruojamas.

Na, o kol aplink verda emocijos, Alvidas išvažiuoja šia mašina į laukus ir džiaugiasi jos sugebėjimais bekelėje. „Mašina gali įveikti labai labai statų kalną, pervažiuoti gilius griovius, ji net gali plaukti“, – didžiuodamasis pirkiniu pasakojo Smalininkų gyventojas.

Šeimininkas žurnalistą pakvietė sėsti į šarvuotį ir kartu išmėginti vandens ruožą. Šarvuotis lėtai paneria iki pusės į karjero tvenkinį, tačiau viduje – nė lašo vandens.

Po šio išbandymo savininkas šarvuočio vairą patiki žurnalistui. Tiksliau, vairu to nepavadinsi – rankas uždedi ant dviejų svirčių lyg traktoriuje ir vieną jų patraukęs į save mašiną pasuki norima kryptimi. Valdymas paprastas, griežtas, brutalus. Po kojomis – neišpasakyto dydžio pedalai, kuriuos reikia spausti gana stipriai norint, kad 17 tonų masė pajudėtų pirmyn. Norėdamas matyti kelią, turi išlįsti pro liuką ir žvalgytis aplink. Ko gero, tokia mašina miesto gatvėmis nepavažinėsi be nuostolių.

Šis šarvuotis pirktas iš Didžiosios Britanijos armijos. Jis nuriedėjęs tik kelis šimtus mylių. Kėbulas nesurūdijęs, atrodo tvarkingai. Mašinoje nebelikę karo pabūklų, tad dabar tai tik didelis, sunkus ir labai pravažus visureigis. Mašinos vikšrai padengti guma, todėl važiuojant asfaltu nelieka jokių pėdsakų. 245 AG dyzelinis variklis kriokia agresyviai ir pasižymi nemenku apetitu. Mašina su vienu litru dyzelino nuvažiuoja 2 kilometrus.

 

Šarvuočio „pilotui“ – vargas ir dėl kaimynų, ir dėl policijos

A. Čiuldžio šarvuotis (Autocar.lt nuotr.)