Entuziastinga Baltijos baleto grupės režisierė pristato du spektaklius

Baltijos baleto grupės spaudos konferencija
Baltijos baleto grupės spaudos konferencija
  © Tomas Vinickas
Inga Labutytė | Alfa.lt
2011-06-08 17:45

„Labai džiugu sezono pabaigoje išleisti dvi premjeras. Turbūt tai ne kiekvienam teatrui pavyksta. Tai – savotiška rizika, kad nebus išparduoti bilietai. Bet mes ryžtamės laužyti tradicinį teatrų uždarymo stereotipą. Kodėl vasarą visų teatrų durys užtrenkiamos ir niekas negali grožėtis baletu ar teatru? Tikimės palaikymo iš vilniečių, kad sulauksime daug žiūrovų ir tai pasiteisins,“ – dėstė aiškiai rizikos nebijanti spektaklių režisierė ir choreografė Marija Simona Šimulynaitė.

Režisierė tvirtina, jog Baltijos baleto grupė nuo kitų trupių skiriasi tuo, jog skatina iš Lietuvos emigravusius šokėjus grįžti į Lietuvą, nes norisi, kad savo talentą jie skleistų ten, kur jų šaknys, kur jie yra gimę. Trupė žada būti savotiška edukacine trupe, kurioje šokėjams būtų suteikiama teisė reikšti savo nuomonę, atskleisti savo kūno galimybes.

Premjeriniame spektaklyje „Diagnozė: vyras“ režisierė Marija Simona Šimulynaitė klausinėja – kaip pasikeitė senovinis didvyrio ant žirgo, gelbėtojo, supermeno vyro įvaizdis šiandien? Ar vyrai vis dar yra bebaimiai, kovojantys su blogio slibinais?

„Aš moteris ir man be abejo, labai aktuali tema yra vyras. Kas jis toks? Taip pat juk ir vyrams, kurie visą gyvenimą analizuoja moterį: kodėl ji tokia nelogiška, kodėl isterikuoja, kas čia jai atsitiko?, – entuziastingai apie kilusią spektaklio idėją pasakojo M. Šimulynaitė. - Pažiūrėkite, kokie stiprūs gražūs vyrai sėdi šalia manęs. Kartu su jais, mes bandėme išsiaiškinti, kas yra tas vyras. Koks vyras tampa XX amžiuje, kai atsirado feminizmas? Esu skaičiusi, kad šiame amžiuje padaugėjo vyrų savižudybių. Moterų, priešingai – savižudybių sumažėjo. Vyrų rasė nyksta, jie sėdi depresijoje, jie žudosi! Nes moterys tampa lygiavertės, karjeros laiptais kopia ne prasčiau už jį. Viskas – depresija, vyrų mažėja“.

Režisierė atskleidžia, jog jai norėjos šiek tiek kilstelti aukštyn arba paagituoti vyriškumo vaidmenį, vyro svarbą šeimoje, jo didelį indėlį į šeimą.

„Kas dar svarbu – iš tų kompleksų išsikristalizuoja tam tikros vyrų rūšys. Pirmoji rūšis - jis bus susišukavęs, kvepiantis, toks galantiškas, stilingas, visada užleis moterį pro duris, bet kaip moteris jausis šalia tokio vyro? Antras tipas – tas, kuris visada gins moterį, rūpinsis ja, savo šeima. Dar yra keli tipai ir visi jie atskleidžiami šiame spektaklyje“, - pasakojo spektaklio režisierė bei choreografė.

Spektaklyje skambės garsaus muzikanto Pavel Giunter gyva mušamųjų muzika.

„Muzika bus labai temperamentinga, prisotinta testosterono, labai vyriška. Miksuosime Balkanų, afroamerikiečių muziką. Na, bėgu repetuot,“ – lakoniškai savo darbą spektaklyje pristatė atlikėjas.

Spektaklyje šoks šokėjai iš Latvijos - Vladimir Latišonok ir Rusijos – Daniil Kolmin.

Antrasis šiandien pristatytas šokio spektaklis – „Arachnė“ labiau moteriškas, nors jame režisierė užsibrėžė atskleisti visiems Lietuvos menininkams aktualią temą.

„Remiantis antikiniu mitu – aš jį radau visai netikėtai ir mite atradau mūsų Baltijos baleto grupės moteris. Arachnė – tai jauna mergaitė, audėja, audžia, visiems gražu. Deivė Atėnė pamato, kad Arachnė audžia gerai, tačiau turi puikybės. Atėnė su Arachne varžosi ausdamos. Arachnė

gan gašliai vaizduoja dievus ir, žinoma, Atėnė įsižeidžia. Kai Arachės audinys sudraskomas, ji nori nusižudyti. Atėnė ją išgelbėja, tačiau paverčia voru“, - Ovidijaus užrašytą istoriją papasakojo M. Šimulynaitė.

„Ką aš matau Arachnėje? Tai jaunas kūrėjas, kuris atiduoda visą save. Dievybė šiais laikais – turbūt Seimas, valdžia. Ir koks jų santykis? Kaip valdžia žiūri į jauną kūrėją? Kuris dirba visą savo gyvenimą? Valdžia jam suriša rankas ir kojytes ir sako „tai viskas gerai, kurk“. Jei jis dar skundžiasi – valdžia užklijuoja šiam kūrėjui ir burną“, - įsitikinusi spektaklio režisierė.

Režisierė ir choreografė užsiminė, jog tokiomis užuominomis ji tikisi, kad valdžia atkreips dėmesį į pirmuosius žingsnius žengiančią šokio trupę, galbūt skirs šiek tiek paramos.

Arachnės vaidmenį spektaklyje atlieka šokėja, neseniai grįžusi iš Šveicarijos – Simona Paciukonytė.

„Noriu padėkot už šį personažą. Labai įdomu dirbti, kai turime kažkokią konkrečią medžiagą. Man asmeniškai Arachnė yra tarsi mokytoja, gal ne puikybės, bet tos drąsos ir meilės savo talentui. Aš kažkaip švelniau reaguoju į tą jos norą pasipuikuoti. Tad aš gal šiek tiek sušvelninu tą vaidmenį.

Kartais repeticijų metu man pritrūksta vidinės jėgos parodyti tiek emocijų ir spalvų. Tikiuosi, premjeros metu – nepritrūks,“ – kalbėjo šokėja spaudos konferencijoje.

Išskirtinis spektaklio bruožas – žaidimas apšvietimu ir prožektorių įkomponavimas į patį spektaklį.

„Nesu linkęs kalbėti, dažniausiai sėdžiu prie pulto. Aš tikiu, kad šviesa spektakliuose labai svarbi. Visuomet keliu sau tikslą padėti režisierei ar choreografei papasakoti istoriją. Marija (režisierė aut. past.) stengiasi nenaudoti klišių, kurių apšvietimo srityje dažnai pasitaiko. Pagal klišes viską daryti yra gerokai paprasčiau. Bet ji to nenori. Aš irgi jau esu šiek tiek pavargęs nuo tų tradicinių sprendimų, todėl į projektą „Arachnė“ nėriau stačia galva. Šviesa šiame spektaklyje turėtų šokti, dalyvauti, o kaip išeis – turbūt tik pats pamatysiu tik per premjerą.“, - tvirtino spektaklio apšvietimu besirūpinantis T. Valeika.

Mite „Arachnė“ dalyvauja labai daug mitinių būtybių, tad jų vaidmenį atlieka prožektoriai. Jie tarsi tampa veikėjais, personažais ir šoka, vaidina, perteikia tam tikrą žinutę.

Į spektaklį Baltijos baleto grupė kviečia žiūrovus birželio 15 - 16 dienomis.

 

Entuziastinga Baltijos baleto grupės režisierė pristato du spektaklius

Baltijos baleto grupės spaudos konferencija
+7